VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Provoz prodloužené trasy A do Motola vyjde Prahu na 313 milionů

Praha - Provoz na prodlouženém úseku trasy metra A z Dejvické do Motola bude Prahu ročně stát 313 milionů korun. Jedná se o provozní výdaje, nové soupravy nebude třeba nakupovat.

19.1.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Milan Jaroš

Na pondělním jednání magistrátního finančního výboru to řekl generální ředitel dopravního podniku (DPP) Jaroslav Ďuriš. Prodloužený úsek by měl být pro cestující zprovozněn na začátku dubna.

Peníze půjdou například na provoz a mzdové náklady zaměstnanců, kteří budou na úseku pracovat. „Vozovým parkem, který máme, tento úsek pokryjeme, jedná se tedy pouze o provozní náklady," řekl Ďuriš.

V souvislosti s dubnovým zprovozněním metra do Motola seškrtala organizace Ropid některé povrchové linky v této oblasti. Úspora za jejich provoz je již zahrnuta ve vyčíslení nákladů na provoz metra A do Motola v příštím roce.

Trasa by měla být zprovozněna letos v dubnu

Na trase jsou čtyři stanice - Bořislavka, Nádraží Veleslavín, Petřiny a Nemocnice Motol. V současné době jezdí ve špičce na trase A celkem 19 souprav, po otevření nových stanic by to mělo být 24 či 25 souprav.

V prodlouženém úseku by mělo platit takzvané pásmování, to znamená, že ne všechny spoje pojedou až do Motola - stejně tak je provoz již nyní řešen v koncových úsecích trasy C nebo mezi stanicemi Skalka a Depo Hostivař na trase A.

Úsek by měl být zprovozněn na začátku letošního dubna. Stavba začala v roce 2009. Plánovaný rozpočet zhruba šestikilometrového úseku je 22,5 miliardy korun, podle Ďuriše bude konečný účet asi o dvě miliardy nižší.

Autor: ČTK

19.1.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Útok před britským parlamentem
AKTUALIZUJEME
18 10

Teror před britským parlamentem: Útočník čtyři lidi zabil a 40 zranil

Ilustrační foto.
29

EET a fitness: trenéry čeká existenční dilema, zákazníky fronty

Zrychlí stavby? Politici chtějí vyšachovat ekology i spolky

Kuňkání žab zřejmě ještě více než dnes zanikne v hluku stavebních strojů. Důvod? Výhrady, které ke stavbám vyjadřují ekologové či různé občanské spolky, už brzy úřady nebudou tolik poslouchat. Připravit je o slovo může chystaná novela zákona o posuzování vlivů na životní prostředí (tzv. EIA), která má omezit možnost vyjadřovat se tak jako dosud k chystaným velkým stavbám, jako jsou dálnice nebo továrny.

Katastrofa: Zelenina zdražila!

„Brutální zdražení potravin." „Salátová krize!" „Zákazníci zuří: Zelenina je moc drahá!" „Oběti letošní zimy: okurky, cukety, ledový salát." Češi jsou od počátku roku zásobováni katastrofickými zprávami o tom, jak letos zdražuje zelenina. Jeden by snad začal okopávat zanedbaný záhumenek či navezl na balkon pytle plné hlíny, aby si mohl vypěstovat pár rajčátek a nějakou tu okurku.

Poruchy spánku trápí stále více dětí. Mohou za to i chytré telefony

Ráno nedokážou vstát z postele a ze školy nosí horší známky. Neporadí si s běžným výkladem, který nedoprovází obraz. Ordinace dětských neurologů se stále častěji plní školáky, kteří jsou unavení a neudrží pozornost. Důvod je jednoduchý: české děti trpí poruchami spánku. Ty jim způsobují mobily a tablety.

Spíme málo. Trpíme proto nadváhou a depresemi

Spánek? Na ten jsem dlouho neměla čas, přiznává osmatřicetiletá manažerka Lenka Procházková. Snažila se totiž stihnout úplně všechno – práci si nosila domů, děti dirigovala hlavně přes telefon, k tomu se starala o nemohoucí rodiče. Během pracovního týdne strávila v posteli sotva pět hodin denně. Někdy musely stačit i čtyři hodiny. Dokud nepřišel zvrat.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies