VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Radní schválili změnu umožňující přestavbu Masarykova nádraží

Praha – Pražští radní schválili změnu územního plánu, která umožní přestavbu Masarykova nádraží. Na nádraží bude zachována rezerva pro napojení na rychlodráhu na letiště, s čímž ale nesouhlasí Praha 1. Změnu musí ještě schválit zastupitelstvo. Pokud se tak stane, bude v místě zrušena stavební uzávěra.

27.2.2013 3
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Vít Šimánek

Změna zachovává nádraží a chrání objekt pošty u Hybernské ulice. Umožňuje mimo jiné propojení ulic Pernerova a Na Florenci. Počítá rovněž s vybudováním železničního muzea. Zastupitelstvo by se změnou mohlo zabývat v březnu.

Podle primátorského náměstka Tomáše Hudečka (TOP 09) je Masarykovo nádraží pro Prahu jedním z klíčových nádraží především kvůli napojení na trať z Kladna, která není spojena s hlavním nádražím. „Masarykovo nádraží si svůj vliv ponechá na dlouhou dobu, jeho význam by měl být spíše posílen," řekl novinářům náměstek primátora Tomáš Hudeček (TOP 09).

Původní návrh investora, který se začal připravoval před několika lety, požadoval, aby byla rezerva pro napojení na rychlodráhu zastavěna. Firma Penta, která se má na přestavbě nádraží podílet, nyní tvrdí, že jsou pro ni obě varianty možné. „I pro nás je zachování možnosti budoucího napojení Masarykova nádraží na letiště důležité a toto propojení jednoznačně podporujeme," uvedl v minulých dnech mluvčí Penty Martin Danko. Podle něj by měly o rozsahu kolejiště rozhodnout odborníci.

Správa železniční a dopravní cesty (SŽDC) si nyní kvůli tomu nechává zpracovat studii. Podle dřívějšího vyjádření SŽDC má ale zachování rezervy opodstatnění.

Se zachováním prostoru pro další dvě koleje podél ulice Na Florenci ale nesouhlasí Praha 1, která vlastní v lokalitě jeden z pozemků. Podle vyjádření, které zaslala mluvčí městské části Veronika Blažková, zúžený prostor neumožňuje vhodnou zástavbu a ponecháním rezervy by vznikl nový brownfield, tedy opuštěné území s chátrajícími budovami.

Podle Hudečka je možné o budoucí zástavbě diskutovat i po schválení změny. „Nemám problém vyjít vstříc požadavkům SŽDC, Českých drah i zájmům Prahy 1 na lepší využití území, ale nemyslím si, že bychom to měli teď znovu otevírat v rámci změny. Byla by škoda takto obtížně tvořenou dohodu ohledně takto velkého území měnit," dodal Hudeček.

Masarykovo nádraží

Vlastníkem většiny pozemků na Masarykově nádraží jsou České dráhy (ČD). Přestavbu nádraží plánuje společnost Masaryk Station Development, v níž ČD vlastní asi 34 procent a většinu má investiční skupina Penta.

Masarykovo nádraží slouží především příměstské dopravě, denně jím projde přes 30.000 cestujících.

Autor: ČTK

27.2.2013 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Předseda ČSSD Bohuslav Sobotka
23 12

Odvolání Hermana? Babiš jen odvádí pozornost, tvrdí Sobotka

Tradiční výstava Zahrada.
13

Tradiční výstava Zahrada může být letos poslední. Kvůli EET

AKTUALIZOVÁNO

Češi ovládli divokou přestřelku. Švédům nasázeli osmičku a slaví prvenství

Ve svém druhém vystoupení na Carlson Hockey Games vyhrál národní tým České republiky v báječném utkání nad Švédskem 8:4 a s předstihem si zajistil prvenství v turnaji. V neděli se rozloučí s diváky na jihu Čech zápasem s Ruskem (18.30).

Učitel nic nespáchal, zato hajlující romský žák má problém. I jeho rodina

Učitel plánické základní školy Dušan Kučera, který neunesl hajlování třináctiletého romského žáka a vystartoval na něj, se nedopustil žádného trestného činu ani přestupku. K tomu závěru došla klatovská policie.

Vzkaz Česku? Jednání na vlastní pěst je jen iluzí, upozornil Tusk

Předseda Evropské rady Donald Tusk označil dnešní mimořádný summit Evropské unie kvůli schválení tzv. vodítek pro brexit za nejdůležitější v jeho dosavadním životě. Samotné schvalování trvalo jen čtyři minuty.

Turecko odstřihlo Turky od Wikipedie. Prý ohrožuje bezpečnost země

Celosvětově veřejná encyklopedie představuje prý mimořádné nebezpečí pro turecký stát. Vláda tak zablokovala uživatelům internetu tuto adresu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies