VYBERTE SI REGION

Radnice chtějí samy regulovat parkování. Nehodlají dál čekat

Praha - Situace s parkováním je katastrofální. A zhoršuje se. Takové hlasy sílí hlavně z Prahy 6 a 8. Tamním radnicím se už nechce vyčkávat na slibovanou celoměstskou koncepci parkovacích zón.

3.8.2013 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotografie.Foto: DENÍK/Tomáš Škoda

Rezidenti některých částí Prahy 4, 5, 6, 8 a 9 měli mít zónami garantované parkování už od ledna příštího roku. Tak zněl původní slib hlavního města. Z něj ale v dubnu sešlo právě s odkazem na nutnost hledat systém pro celou Prahu. Městské části tratily miliony za projekty zón. Navíc na ně tlačí místní voliči, respektive řidiči, den co den marně hledající místo k zaparkování.

Nejdál jsou na osmičce

Někde už je jasno město si dává příliš na čas a tak budou alespoň dočasně rezidenti zvýhodněni z moci městské části. Místostarosta Prahy 8 Michal Švarc uvedl, že ještě letos na podzim nechá radnice na základě povolení magistrátu, o nějž prý brzy zažádá, instalovat dopravní značky v Karlíně a v Dolní Libni. Zdejší obyvatelé, ať už trvale hlášení, nebo nájemníci pak pravděpodobně obdrží na jeden byt maximálně dvě povolenky, opravňující je parkovat v označené zóně.

„Parkovací zóny v Karlíně a Dolní Libni měly být již dávno zavedeny. Každodenním důkazem jsou desetitisíce projíždějících a parkujících mimopražských aut. Využívají uvedené čtvrti jako bezplatná parkoviště," vysvětlil Švarc s tím, že magistrátem v dubnu zaviněné zpoždění zavedení zón by už v příštím roce mělo devastující účinky na životní prostředí obyvatel Prahy 8.

Na podobný systém, který plánuje spustit Praha 8 a který už si dílčím způsobem vyzkoušela také Praha 9 v okolí O2 arény, možná od příštího roku přistoupí také Praha 6 a to přinejmenším v okolí stanice metra Dejvická. Zde prý výhradně pro rezidenty. „I to je možnost, avšak krajní, a naše problémy by to nevyřešilo zcela," sdělil už dříve místostarosta šestky Jan Záruba s tím, že pokud si město s avizovanou koncepcí nepospíší, bude Praha 6 nucena hledat řešení bez něj.

Umožňuje to zákon?

Jak ulehčit rezidentům ještě dříve, než se město rozhoupe, zkoumá i Praha 4. Také ona by prý potřebovala k osazení ulic značkami, umožňujícími parkování rezidentům, svolení od magistrátu. I když zákon o hlavním městě Praze podle výkladu magistrátního odboru dopravních agend radnicím dává pravomoc rozmístit v ulicích běžné dopravní značení.

Radnice Prahy 4, 5, 6, 8 a 9 letos v dubnu tvrdě odsoudily postup magistrátu, který zrušil zavedení parkovacích zón na některých částech jejich území od ledna 2014. Na másto toho magistrát ujistil, že co nejdříve najde celoměstskou koncepci parkování, jíž budou radnice připomínkovat. Kdy s ní bude hotov? A jak by měla vypadat?

Podle nové koncepce by prý v budoucnu mělo být rozděleno město na méně zón. Jedna větší by byla v centu, například Praha 1 a část Prahy 2, další pak na okrajích. „V praxi by to vypadlo tak, že když si koupíte parkovací kupon na Praze 4, můžete s ním zaparkovat i v Praze 8," sdělil tehdejší náměstek primátora pro dopravu Josef Nosek letos v dubnu po vyhlášení plánu celoměstské koncepce.

Autor: Jakub Krupka

3.8.2013 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
3

Zvěř kromě hladu trápí i psi. Myslivci se snaží pomoct i zakládáním políček

Likvidační a dezinfekční práce v ohnisku nákazy ptačí chřipkou.
17

Poláci utratili drůbež. Ptačí chřipka je v sousedství

Eiffelovu věž čeká „plastika". Za osm miliard

Nepřehlédnutelný symbol Paříže čeká dlouhá a nákladná rekonstrukce. Trvat by měla až do roku 2025 a stát 300 milionů eur, v přepočtu tedy přes osm miliard korun.

Šamanka z dob lovců mamutů dostane tvář. Vědci vytvoří bustu s lidskými vlasy

Brno – Brněnští vědci pracují na jedinečném projektu. Vytváří bustu tisíce let staré šamanky na základě kostry z Dolních Věstonic.

Šéf lékáren Dr.Max: Reklama spojená s léky u nás existuje historicky

Největší tuzemská lékárenská síť Dr.Max atakuje hranici 400 poboček. Tento měsíc otevíráme lékárny v Jaroměři a Stříbře, přírůstky představují v drtivé části úplně nově zřizované provozovny, podotýká generální ředitel Daniel Horák, který se vyjádřil k dotazům čtenářů Deníku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies