VYBERTE SI REGION

Rampy na Václaváku? Nutné zlo, hájí je architekt

Praha - Na dlouho očekávanou rekonstrukci Václavského náměstí se valí kritika kvůli chystaným nájezdovým rampám do podzemních garáží. Podle autorů projektu jde ale o jediné řešení, jak dostat auta pryč z náměstí.

14.10.2016
SDÍLEJ:

Vizualizace revitalizace Václavského náměstíFoto: web Cigler Marani Architects

Současný stav Václavského náměstí v centru metropole je neuspokojivý, shodují se Pražané. Po jedenácti letech příprav se konečně přiblížila i samotná obnova spodní části náměstí. Jenže v posledních dnech budí značné emoce plán na vybudování 70 metrů dlouhého vjezdu a výjezdu do podzemních garáží.

Připomínky v této věci zaznívaly i na včerejším veřejném projednání k vydání územního rozhodnutí. Za nepřijatelné považuje rampy i předsedkyně Klubu za starou Prahu Kateřina Bečková.

Podzemní garáže v projektu nejsou 

„Byly by bezpochyby znehodnocením Václavského náměstí. Prostor náměstí je naprosto nadřazenou památkou Pražské památkové rezervace," prohlásila za klub v oficiální námitce.

Podzemní garáže ale součástí projektu nejsou. Vítězný projekt ateliéru Cigler Marani Architects počítá pouze se stavební přípravou pro vybudování příjezdových ramp, řeší se tedy jejich budoucí umístění, nikoli samotná výstavba. „Souhlasím s tím, že to ideální řešení není. Než mít na povrchu 170 aut, je ale lepší mít dvě krátké rampy. Považuji to pouze za nutnost," sdělil Pražskému deníku architekt a spoluautor projektu Jakub Cigler.

Auta jsou vytlačována 

Podle svých slov se rampy snažil minimalizovat, umístěny by v budoucnu měly být v aleji stromů, aby se jednalo o co nejmenší zásah do celistvosti náměstí. Cigler zároveň upozorňuje, že není možné postupně revitalizovat všechna náměstí a přitom nepočítat s auty. „Jsou pak dále vytlačována, protože pochopitelně nikam nezmizí," dodává.

Bečková proto navrhuje, aby auta vjížděla do garáží z druhé strany bloku domů v Panské ulici. Tady navíc už jeden takový vjezd funguje. Podle Ciglera by toto řešení ale znamenalo nadměrnou zátěž úzkých uliček a delší cestu aut na magistrálu.

Revitalizace by mohla být hotová do roku 2018

Přípravu vjezdu a výjezdu do podzemí hájí i pražská primátorka Adriana Krnáčová (ANO). Podle ní se jedná o jediné řešení, jak auta z náměstí dostat. „Parkovací místa, pokud vzniknou, budou k dispozici i občanům. Všechno to nejsou komerční parkovací místa," říká Krnáčová.

Revitalizace by měla vyjít na 150 milionů korun, hotová bude přibližně za rok od vydání všech povolení. Očekává se, že by to mohlo být v roce 2018.

Čtěte také: Na změně Václavského náměstí lidem vadí vjezd do garáží a platany

Autor: Matěj Ludvík

14.10.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Veslařský svět v černém. V Mařaticích pohřbili nadějného veslaře Michala Plocka

Uherské Hradiště – S juniorským mistrem Evropy i mistrem světa dvaadvacetiletým Michalem Plockem se přišly v pondělí 5. prosince rozloučil na jeho poslední cestě zhruba dvě stovky známých, přátel a rodinných příslušníků do obřadní síně hřbitovu v Uherském Hradišti, Mařaticích. Talentovaný veslař a nástupce Ondřeje Synka byl 28. listopadu nalezen mrtvý v loděnici pražské Dukly, za níž vesloval.

Vědci zkoumají léčbu nočních můr a běsů i pomocí vůní

Klecany (u Prahy) - Vědci z Národního ústavu duševního zdraví (NUDZ) v Klecanech u Prahy zkoumají léčbu nočních můr a běsů i pomocí vůní. Pracoviště je unikátní spektrem nabídky metod řešení poruch spánku, a to nejen v rámci ČR. Řada problémů se léčí nejen podáváním léků, ale zásadní jsou i psychoterapeutické postupy, říká vedoucí oddělení spánkové medicíny Jitka Bušková.

Technik z letounu s fotbalisty: Pád jsme nečekali, nikdo nekřičel

La Paz - Bolivijská vláda začala vyšetřovat podezření na nepravosti při udělení licence místní letecké společnosti LaMia, jejíž letoun minulý týden havaroval v Kolumbii s brazilskými fotbalisty. Příčinou neštěstí, při němž zemřelo 71 lidí, byl zřejmě nedostatek paliva. Informaci, že letadlo mělo udělat mezipřistání na dotankování, potvrdil dnes brazilské televizi Globo i přeživší technik Erwin Tumiri.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies