VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Rampy na Václaváku? Nutné zlo, hájí je architekt

Praha - Na dlouho očekávanou rekonstrukci Václavského náměstí se valí kritika kvůli chystaným nájezdovým rampám do podzemních garáží. Podle autorů projektu jde ale o jediné řešení, jak dostat auta pryč z náměstí.

14.10.2016
SDÍLEJ:

Vizualizace revitalizace Václavského náměstíFoto: web Cigler Marani Architects

Současný stav Václavského náměstí v centru metropole je neuspokojivý, shodují se Pražané. Po jedenácti letech příprav se konečně přiblížila i samotná obnova spodní části náměstí. Jenže v posledních dnech budí značné emoce plán na vybudování 70 metrů dlouhého vjezdu a výjezdu do podzemních garáží.

Připomínky v této věci zaznívaly i na včerejším veřejném projednání k vydání územního rozhodnutí. Za nepřijatelné považuje rampy i předsedkyně Klubu za starou Prahu Kateřina Bečková.

Podzemní garáže v projektu nejsou 

„Byly by bezpochyby znehodnocením Václavského náměstí. Prostor náměstí je naprosto nadřazenou památkou Pražské památkové rezervace," prohlásila za klub v oficiální námitce.

Podzemní garáže ale součástí projektu nejsou. Vítězný projekt ateliéru Cigler Marani Architects počítá pouze se stavební přípravou pro vybudování příjezdových ramp, řeší se tedy jejich budoucí umístění, nikoli samotná výstavba. „Souhlasím s tím, že to ideální řešení není. Než mít na povrchu 170 aut, je ale lepší mít dvě krátké rampy. Považuji to pouze za nutnost," sdělil Pražskému deníku architekt a spoluautor projektu Jakub Cigler.

Auta jsou vytlačována 

Podle svých slov se rampy snažil minimalizovat, umístěny by v budoucnu měly být v aleji stromů, aby se jednalo o co nejmenší zásah do celistvosti náměstí. Cigler zároveň upozorňuje, že není možné postupně revitalizovat všechna náměstí a přitom nepočítat s auty. „Jsou pak dále vytlačována, protože pochopitelně nikam nezmizí," dodává.

Bečková proto navrhuje, aby auta vjížděla do garáží z druhé strany bloku domů v Panské ulici. Tady navíc už jeden takový vjezd funguje. Podle Ciglera by toto řešení ale znamenalo nadměrnou zátěž úzkých uliček a delší cestu aut na magistrálu.

Revitalizace by mohla být hotová do roku 2018

Přípravu vjezdu a výjezdu do podzemí hájí i pražská primátorka Adriana Krnáčová (ANO). Podle ní se jedná o jediné řešení, jak auta z náměstí dostat. „Parkovací místa, pokud vzniknou, budou k dispozici i občanům. Všechno to nejsou komerční parkovací místa," říká Krnáčová.

Revitalizace by měla vyjít na 150 milionů korun, hotová bude přibližně za rok od vydání všech povolení. Očekává se, že by to mohlo být v roce 2018.

Čtěte také: Na změně Václavského náměstí lidem vadí vjezd do garáží a platany

Autor: Matěj Ludvík

14.10.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Napadení seniora.
6

Mladý cizinec zkopal seniora na zastávce. Nechtěl se nechat okrást

Lékaři Nemocnice Valašské Meziříčí, která je členem skupiny AGEL, využívají při operacích nový moderní operační stůl. Vybavení v hodnotě 1,8 milionu korun je určené pro veškeré operace napříč lékařskými odbornostmi.
8

Mladí lékaři nechtějí sloužit přesčas

Severokorejci: Jsme připraveni potopit americké lodě

Pchjongjang se dnes nechal slyšet, že je připraven potopit americkou loď, která demonstruje svoji vojenskou sílu u korejských břehů. K americké letadlové lodi u břehů Severní Korey se včera připojily dvě japonské, kvůli cvičení v západním Pacifiku. Japonsko má v Asii druhou největší ozbrojenou flotilu, hned po Číně.

Stát chce výrazně zpřísnit držení nebezpečných biologických látek

Vředy, ze kterých vytéká zapáchající tekutina. Horečka, zvracení, bolest na hrudi a pak dušení. Takové účinky by mohla mít biologická zbraň šířící bakterie sněti slezinné. Nejpozději do dvou dnů po jejím vdechnutí by člověk zemřel.

Zeman a Drahoš zahájí sběr podpisů za svou kandidaturu

Prezident Miloš Zeman dnes zahájí sběr podpisů za svou opětovnou kandidaturu. Podrobnosti o podpisové kampani na dopolední tiskové konferenci oznámí jeho manželka Ivana, kterou Zeman určil za šéfku svého volebního týmu.

ČEZ už dlouhodobě s dětmarovickou elektrárnou nepočítá

Do deseti let by měla skončit elektrárna Dětmarovice. Počítá s tím vedení českého energetického gigantu – skupiny ČEZ, který chce v rámci celé České republiky do roku 2035 odstavit výraznou část kapacity uhelných zdrojů v tuzemsku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies