VYBERTE SI REGION

Rampy na Václaváku? Nutné zlo, hájí je architekt

Praha - Na dlouho očekávanou rekonstrukci Václavského náměstí se valí kritika kvůli chystaným nájezdovým rampám do podzemních garáží. Podle autorů projektu jde ale o jediné řešení, jak dostat auta pryč z náměstí.

14.10.2016
SDÍLEJ:

Vizualizace revitalizace Václavského náměstíFoto: web Cigler Marani Architects

Současný stav Václavského náměstí v centru metropole je neuspokojivý, shodují se Pražané. Po jedenácti letech příprav se konečně přiblížila i samotná obnova spodní části náměstí. Jenže v posledních dnech budí značné emoce plán na vybudování 70 metrů dlouhého vjezdu a výjezdu do podzemních garáží.

Připomínky v této věci zaznívaly i na včerejším veřejném projednání k vydání územního rozhodnutí. Za nepřijatelné považuje rampy i předsedkyně Klubu za starou Prahu Kateřina Bečková.

Podzemní garáže v projektu nejsou 

„Byly by bezpochyby znehodnocením Václavského náměstí. Prostor náměstí je naprosto nadřazenou památkou Pražské památkové rezervace," prohlásila za klub v oficiální námitce.

Podzemní garáže ale součástí projektu nejsou. Vítězný projekt ateliéru Cigler Marani Architects počítá pouze se stavební přípravou pro vybudování příjezdových ramp, řeší se tedy jejich budoucí umístění, nikoli samotná výstavba. „Souhlasím s tím, že to ideální řešení není. Než mít na povrchu 170 aut, je ale lepší mít dvě krátké rampy. Považuji to pouze za nutnost," sdělil Pražskému deníku architekt a spoluautor projektu Jakub Cigler.

Auta jsou vytlačována 

Podle svých slov se rampy snažil minimalizovat, umístěny by v budoucnu měly být v aleji stromů, aby se jednalo o co nejmenší zásah do celistvosti náměstí. Cigler zároveň upozorňuje, že není možné postupně revitalizovat všechna náměstí a přitom nepočítat s auty. „Jsou pak dále vytlačována, protože pochopitelně nikam nezmizí," dodává.

Bečková proto navrhuje, aby auta vjížděla do garáží z druhé strany bloku domů v Panské ulici. Tady navíc už jeden takový vjezd funguje. Podle Ciglera by toto řešení ale znamenalo nadměrnou zátěž úzkých uliček a delší cestu aut na magistrálu.

Revitalizace by mohla být hotová do roku 2018

Přípravu vjezdu a výjezdu do podzemí hájí i pražská primátorka Adriana Krnáčová (ANO). Podle ní se jedná o jediné řešení, jak auta z náměstí dostat. „Parkovací místa, pokud vzniknou, budou k dispozici i občanům. Všechno to nejsou komerční parkovací místa," říká Krnáčová.

Revitalizace by měla vyjít na 150 milionů korun, hotová bude přibližně za rok od vydání všech povolení. Očekává se, že by to mohlo být v roce 2018.

Čtěte také: Na změně Václavského náměstí lidem vadí vjezd do garáží a platany

Autor: Matěj Ludvík

14.10.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Vlevo Lumír Palyza, vpravo Adam Rykala.
7

Ostravská ČSSD páchá harakiri. Uvnitř strany zuří mocenský boj

Sídlo na prodej v kalifornském Bel Air.
8

Tohle je nejdražší dům na prodej v USA. V ceně jsou auta za 770 milionů

AKTUALIZOVÁNO

V italském hotelu zavaleného lavinou přežilo nejméně osm lidí, z toho dvě děti

Italští záchranáři dál pátrají v troskách hotelu Rigopiano na úpatí pohoří Gran Sasso po obětech laviny, která tento objekt ve středu zavalila v důsledku zemětřesení. Podle italských médií narazili na osm přeživších včetně dvou dětí, všechny už se podařilo vyprostit. V hotelu bylo podle dostupných informací přes 30 osob.

AKTUALIZUJEME

Po ztracené školačce pátrá německá fenka Hipi. Pomoci má dívčina bota

Ústí nad Labem – Speciální psovod z německého policejního ředitelství Zwickau přijel v pátek odpoledne do Ústí pátrat po ztracené školačce Michaele Patricii Muzikářové. Sedmiletá fenka Hipi má za sebou řadu úspěchů v kriminálních případech při pátrání po osobách v Polsku a v Německu.

Nejbohatší startupisté v Indii chtějí kapitál, ale ne americkou konkurenci

Zakladatelé největších indických technologických startupových firem Flipkart a Ola, kteří soupeří s americkými konkurenty Amazon a Uber, chtějí, aby byli v zemi ochráněni před americkou konkurencí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies