VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Řidiči padesátku na magistrále už nechtějí. Mají prý ale smůlu

Praha - Padesátikilometrová rychlost na magistrále zatím zůstane, netrpěliví řidiči mají smůlu, informuje Ústřední automotoklub (ÚAMK) v Praze 4 - Krči. Návrat na původní, tedy sedmdesátikilometrovou rychlost se na Třídě 5. května, potažmo na výjezdu na dálnici D1 proto v dohledné době zcela určitě nekoná.

9.11.2014 5
SDÍLEJ:

Tato značka povolené rychlosti opět začíná být trnem v oku mnohým řidičům. Padesátka při vjezdu a výjezdu z metropole je prý na magistrále zbytečná.Foto: DENÍK/Petr Štrompf

Snížení rychlosti ze sedmdesátky na padesát vzedmulo po jejím zavedení v roce 2010 vlnu nevole u drtivé většiny řidičů. Běh času tehdejší vášně možná utlumil, avšak neodsunul v zapomnění.

„Můžeme potvrdit, že nám v poslední době řidiči opět volají, kdy tak řečené dočasné omezení rychlosti v daném úseku pomine. Motoristé se odvolávají na údajný slib tehdejšího primátora Pavla Béma, že sedmdesátku po čase na magistrálu opět vrátí," uvedl Petr Vomáčka, mluvčí ÚAMK.

S podobnou myšlenkou však svého času koketoval i Bémův následovník, někdejší primátor Bohuslav Svoboda. Podle mluvčího Vomáčky prý ale centrálu ÚAMK překvapivě nekontaktují ani tak pražští řidiči, jako spíše ti „přespolní," kteří za prací do Prahy dojíždějí. Současná „hlemýždí" padesátka je prý při vjezdu či výjezdu z metropole z těchto důvodů výrazně zdržuje.

Jenomže hlavní roli zde hrají nespokojení obyvatelé okolních domů. Od roku 2010 na zmiňovaném úseku sice došlo k jistým technickým opatřením pro zvýšení komfortu bydlení, ale k ideálu to má údajně ještě daleko.. „Uskutečnila se zde různá měření hluku, škodlivých emisí a realizace protihlukového povrchu vozovky.

Hluk se tak snížil celkově o sedm decibelů, což už znát rozhodně je,“ říká Alžběta Rejchrtová, předsedkyně sdružení Občané postižení Severojižní magistrálou (OPSM).

Snad už zase troubit nebudou

Podle Rejchrtové by si nespokojení řidiči ohledně omezení rychlosti neměli raději dělat přílišné naděje, že se v dohledné době situace změní. „Snad se opět neuchýlí k tak přízemnímu protestu, že nám okolním obyvatelům budou 
v daném úseku zase na protest troubit. Aspoň že to teď už nedělají,“ poznamenala nynější aktivistka za Zelené.

Své odhodlání naprosto vytrvat 
v úsilí zachování padesátky vyjádřila i v nynějších komunálních volbách. „Trojkoalice, hnutí ANO 2011 a ČSSD se shodlo na několika bodech. Jeden z nich je právě zklidnění magistrály 
a v tomto programu slíbil pokračovat i magistrát,“ doplnila Alžběta Rejchrtová.

Ten zatím svou novou povolební koalici utváří, nicméně změny 
v dané otázce návratu sedmdesátky podle dostupných zdrojů nechystá.

Problém je stále 
v objektivitě měření

Situaci může změnit opět jen další případné měření. Ovšem i to může být údajně docela problém. „V podstatě neexistuje natolik průkazné měření, které by situaci změnilo. Objektivní výsledek záleží na několika faktorech. Například při opakovaném měření musí být zcela stejné klimatické podmínky, místo a nastavení příslušných technických zařízení,“ vysvětloval Petr Vomáčka, mluvčí ÚAMK.

Optimální hodnoty jsou 60 decibelů ve dne a 50 decibelů v noci. „V naší oblasti byla svého času naměřena ve dne průměrná hladina hluku 75 a v jednom bodě 77 decibelů a v noci 69 decibelů,“ sdělila Alžběta Rejchrtová. Nabízí se první námitka – obyvatelům příslušných domů byla přece nainstalována protihluková okna. „Ano, ta sice působí, ale hluk je pořád slyšet,“ kontrovala předsedkyně sdružení OPSM.

Před radary klid, za radary hluk

Po téměř čtyřletém omezení rychlosti čas rovněž ukázal, zda měl vliv i na snížení nehodovosti. Podle šéfa pražské dopravní policie Pavla Švrčuly nehod ani kolon nijak výrazně neubylo.

Co se týče možného návratu sedmdesátky na magistrálu, policie zatím toto zvýšení rychlosti neprojednávala, ani k tomu v poslední době neobdržela žádné podněty.

Vliv na hlučnost podle Alžběty Reichrtové mají jedině různé svátky. Na magistrále je totiž menší provoz, 
v noci se dá i klidněji spát. „Tedy v místech, kde je radar. Hned za ním už burácí motory a všechno zase není pravda,“ míní předsedkyně OPSM.

Autor: Petr Štrompf

9.11.2014 VSTUP DO DISKUSE 5
SDÍLEJ:
Francouzské vojáky budou vozit autobusy české provenience.
2

Řidiči autobusů budou stávkovat, termín oznámí

Spánek, ilustrační foto
4 7

Spíme málo. Trpíme proto nadváhou a depresemi

AKTUALIZOVÁNO

Dahlgrenovi potvrdili doživotí. Při vraždění byl prý příčetný

/VIDEO/ Nového rozsudku se v Olomouci nedočkal Američan Kevin Dahlgren, kterého loni v červenci poslal brněnský krajský soud nepravomocně na doživotí do vězení za brutální vraždu čtyř příbuzných v brněnských Ivanovicích.

AKTUALIZOVÁNO

Věra Špinarová zkolabovala na jevišti v Čáslavi. Její stav je prý vážný

Čáslav – V době koncertu v čáslavském divadle zkolabovala zpěvačka Věra Špinarová. Její manažer Michal Kindl uvedl, že je v bezvědomí a její stav je velmi vážný.

EXKLUZIVNĚ

Babišovi nebudu dělat kašpárka, věří jeho nový poradce

Jeden z nejhlasitějších kritiků elektronické evidence tržeb začal radit jejímu duchovnímu otci Andreji Babišovi. Nebojí se autor Hlídače EET Michal Bláha, že ho ministr financí a šéf Hnutí ANO umlčí a zneužije v rámci předvolebního boje?

Vláda chce vyhnat divočáky z úkrytu. Z řepky a kukuřice

Zmenšit pole a zvýšit pokuty za nepovolený vstup do lesa. To jsou jedny z nejdiskutovanějších bodů novely zákona o myslivosti, který včera prosadil kabinet Bohuslava Sobotky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies