Uzavírky pochopitelně mezi lidmi vzbuzují emoce. Pražané navíc vesměs nemají pocit, že by se dopravní situace s nákladnými investicemi nějak lepšila.

„Pražský okruh ani tunel Blanka určitě nic nevyřešily. Je to stejná katastrofa jako předtím. Když chcete jet přes centrum, musíte vyjet tak hodinu dopředu," odpověděl na otázku, co si myslí o automobilové dopravě v Praze, například Dalibor Zeman.

Podobný názor má Martina M. „V Praze jsou stejné kolony jako předtím. Alespoň ty kamiony z centra trochu vymizely. Jo a opravy silnic? To je ustavičné téma. Prostě všude je pořád něco rozkopané a nikdo nic nedělá," postěžovala si.

Na údržbu cest v Praze schází miliardy

Podle dopravního odborníka Marka Bělora by se mělo více než do velkých dopravních staveb investovat právě do údržby. „Pražské komunikace jsou těžce podfinancované. V posledních letech se neustále stavěly nové dopravní stavby, takže na opravy silnic už moc nezbylo. Bylo by potřeba přidat řádově miliardy ročně," míní. V katastrofickém stavu je podle něj například řada mostů.

Na ty se chce zaměřit i Technická správa komunikací. Na podzim by měla začít dlouho plánovaná oprava Libeňského mostu, který bude dva roky zcela uzavřen. V létě se dopravní omezení nevyhnou Wilsonově, Nuselské, Korunovační, Českobrodské či Malešické ulici.

Klidnější dopravu si Pražané pravděpodobně letos příliš neužijí, ani když vyrazí za hranice metropole. Loni silničáři spustili 21 větších staveb a oprav na dálnicích a „jedničkách" v ČR, letos se počet zahájených akcí možná až zdvojnásobí.

Připravované dopravní uzavírky v Praze.

Kliknutím na obrázek ho zvětšíte.

Anketa: Jak se vám jezdí po metropoli?

Dagmar Dastychová: Po Praze se mi jezdí celkem dobře. Uvítala bych ale více sjezdů na dálnice a na rychlostátní silnice, aby se tolik netvořily kolony. Kolony mi vadí, ale jsem s nimi smířená. Myslím, že Pražský okruh prospěl. Alespoň se Jižní spojka trochu zbavila kamionů. Na opravy silnic podle mě nejsou peníze. Nevidím, že by se zásadní problémy na silnicích řešily. Mělo by se dělat víc a ne opravovat jen ty stejné úseky dokola.

Jiří Horský: Po Praze se mi jezdí špatně, jsou tu neukáznění řidiči. Doprava je špatná hlavně kvůli řidičům. Ony jsou uzavírky všude, nejen po Praze, ale je pravda, že tady jich je hodně. Ale opravit se to musí, takže to chápu. V kolonách jsem klidný, není kam spěchat. Pražský okruh i tunel Blanka nic nevyřešily. Provoz v Praze je pořád stejný.

Marie Svobodová: Uzavírek jsem si poslední dobou hodně všimla. Taky jsem díky nim zmeškala hodně do práce. Provoz je potom pomalejší a přitom tam skoro nikoho nevidíte pracovat. Pražský okruh podle mě provoz docela urychlil, i když jak na kterém úseku. Tunel Blanka ani neřeším, moc jím nejezdím.

Martin Sušír: Naštěstí nejezdím moc centrem. Ale hlavně na Jižní spojce jsou teď uzavírky. Hodně to vnímám. Je pravda, že teď začali opravovat snad všude. Co se týče rychlosti oprav, tak s tím se trochu perou. Myslím si, že Pražský okruh i tunel Blanka urychlily dopravu. Díky Pražskému okruhu zmizely alespoň trochu náklaďáky. Kolony mě štvou, samozřejmě si zanadávám.

Oldřich Štěfka: Po Praze se mi jezdí špatně. Mohou za to hlavně ustavičné zácpy. V kolonách jsem nervózní. Opravy na silnice patří. Je logické, že když je provoz, tak se potom silnice musí opravit. Doprava se ale podle mého názoru díky Pražskému okruhu a tunelu Blanka zlepšila. Kamiony se stáhly z Jižní spojky, takže alespoň tak se jede plynuleji.

Čtěte také: Může pokračování Blanky vést kompletně po povrchu?