VYBERTE SI REGION

Rozšiřování parkovacích zón vzbuzuje emoce. Potíže přinesou nájemníkům i firmám

Praha /INFOGRAFIKA/ - Daniel Kolský vlastní v Praze několik kaváren. Jedna z nich je i v Karlíně, kde by měly od letošního srpna nově vzniknout parkovací zóny. Pokud tak budou chtít firemní auta v oblasti parkovat, budou muset platit poměrně vysokou roční částku.

1.5.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK

„Myslím si, že to je další daňové zatížení, takže to vnímám jako problém," shrnul svůj postoj Kolský. Zároveň však doplnil, že na návštěvnost kavárny to patrně vliv mít nebude, protože je zaměřena spíše na místní a lidi z okolních kanceláří.

V Karlíně je navíc skoro nemožné zaparkovat už teď. „Do kavárny je podle mě stejně lepší jít pěšky, aby si člověk mohl dát třeba skleničku vína," doplnil s úsměvem.

Rozšiřování parkovacích zón, které čeká v srpnu lokality na Praze 5, 6 a 8, v září další část Prahy 3 a příští rok Prahy 4 a 9, má na starosti Technická správa komunikací (TSK). Pod její dohled by měly v dalších letech přejít i stávající zóny, nyní spravované městskými částmi.

Komplikace pro řadu Pražanů

TSK chce přenést parkování v hlavním městě do nového tisíciletí a počítá s řadou technologických novinek (viz infografika). Od příštího roku navíc lidé budou svoje pokuty podle ředitele TSK Ladislava Pivce řešit nikoliv s magistrátem, ale s příslušnou městskou částí. Těm sice přibude práce, ale peníze z pokut půjdou do jejich rozpočtů.

I přes představené zlepšení služeb bude rozšíření zón znamenat pro spoustu lidí problémy. Především pro nájemníky. Kartu je totiž možné získat na základě nahlášeného trvalého pobytu, v opačném případě ji musí zajistit majitel nemovitosti. Pokud třeba nežije v České republice, může to být problém.

Své o tom ví Jakub Švejda, který se přestěhoval od rodičů do nájemního bytu na Praze 3, kde je už nyní modrá zóna. S majitelem bytu byla těžká řeč, takže musel auto nechávat u rodičů ve Strašnicích. „Nakonec jsem ho prodal," sdělil.

Změny nevítají s jásotem ani lidé, kteří dojíždějí autem do práce. Do kanceláře na Plzeňské denně dojíždí David Volf, který auto v práci potřebuje.

Nutnost přesednout na MHD

„Zaměstnavatel mi neposkytuje žádné parkování. Každý den musím hledat místo na ulici, což nebývá lehký úkol, ale vždy se mi to povede a je to zadarmo," uvedl. Teď se však jeho situace změní.

„Zavedení modrých zón na Praze 5 mě dostává do svízelné situace, kdy nebudu mít kde parkovat, aniž by mě to stalo tři tisíce měsíčně, což si nemohu dovolit," konstatoval.

Naopak rezidenti si novinku spíše pochvalují, i když budou muset z rozhodnutí magistrátu nově zaplatit ročně dvojnásobnou částku za parkování, než lidé platili dosud, tedy 1200 korun.

„Parkovací zóny vítáme, protože ve všední dny se absolutně nedá nikde v okolí Anděla zaparkovat. Pokud nebudu ztrácet čas zdlouhavým hledáním volného místa, nevadí mi platit za parkovací kartu," říká Martin Tesař, který bydlí v činžovním domě na náměstí 14. října na Smíchově.

Novinky v parkovacích zónách v Praze.

Kliiknutím na obrázek ho zvětšíte.

Čtěte také: Zdražení parkování v zónách je drastické, protestují řidiči

Autor: Petr Schreib

1.5.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Švýcaři otevírají nejdelší tunel světa

Historický moment. V neděli 11. prosince 2016 se pro pravidelný provoz otevře Gotthardský železniční tunel. V jeho případě se podařilo něco neskutečného – stavitelé dodrželi rozpočet schválený už na počátku 90. let.

Jídlo zdražuje. Kvůli EET to není, tvrdí Babiš

Praha – Doby, kdy se ceny skoro nehýbaly a inflace byla téměř na nule, minuly. Drahota roste a nová data Českého statistického úřadu to potvrzují. V listopadu byla inflace meziročně vyšší o 1,5 procenta, v říjnu to bylo meziročně „jen" 0,8 procenta.

Jan Železný: Chlapi se poperou, ale druhý den spolu trénují

Praha /ROZHOVOR/- Jaký je rozdíl mezi oštěpaři a oštěpařkami? Česká legenda Jan Železný (50) trénuje čtyři ambiciózní reprezentanty: Chlapi se poperou, ale druhý den spolu trénují.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies