VYBERTE SI REGION

S posledním nočním metrem se lidé rozloučili zpěvem

Praha /FOTOGALERIE/ - Šátkem přišla zamávat poslednímu nočnímu metru skupinka lidí, kteří nesouhlasí s rušením některých pozdních spojů. Na rozlučce se ve stanici Můstek sešla zhruba dvacítka účastníků, někteří oblečeni do plesových šatů. Společně zazpívali upravenou verzi písně Valčík na rozloučenou a poté zarecitovali báseň Sbohem a šáteček. Změna jízdního řádu začala platit právě v noci na 4. března.

4.3.2012
SDÍLEJ:
Fotogalerie
5 fotografií
Happening rozloučení s posledním nočním metrem, který pořádalo Pražské fórum, proběhl 3. března ve stanici Muzeum v pražském metru.

Happening rozloučení s posledním nočním metrem, který pořádalo Pražské fórum, proběhl 3. března ve stanici Muzeum v pražském metru. Foto: Deník/Martin Divíšek

Pražský dopravní podnik, největší firma v majetku Prahy, hledá kvůli omezeným financím úspory. Začíná proto omezovat rozsah MHD. Jako první přišlo na řadu zkrácení víkendového provozu metra a navazujících spojů, který Praha prodloužila před komunálními volbami v září 2010. Metro dosud na všech třech linkách jezdilo v noci z pátku na sobotu a ze soboty na neděli o 50 až 60 minut déle. Poslední souprava na trasu vyjížděla kolem 01:00.

"Město by mělo své obyvatele a návštěvníky do hromadné dopravy lákat a ne jim přepravu znesnadňovat," komentovala za organizátory Alena Rybníčková. "Cestující není balík, jehož přepravu můžeme optimalizovat. Balíku je jedno, jestli musí přestupovat a jak dlouho čeká na svůj spoj," doplnila. Dopravní podnik podle ní omezuje služby a snižuje komfort městské dopravy. Metropole je přitom přetížena automobilovou dopravou a zplodinami.

Náměstek primátora Josef Nosek (ODS) už dříve řekl, že kapacita metra nebyla dostatečně využita. Noční spoje tak prý "vozily vzduch". Město tímto opatřením ušetří ročně 55 milionů korun.

Další škrty

Další rozsáhlejší škrty v MHD avizuje dopravní podnik na červen. Úspory by mohlo přinést prodloužení intervalů u některých spojů a odstranění duplicitních a nevyužívaných spojů. Ani tak ale nebudou úspory dostatečně velké. Dopravnímu podniku letos na provoz chybí kolem 700 milionů korun, o které mu město snížilo dotaci v rámci plošných pětiprocentních škrtů.

Podnik nemá dost peněz ani na investice. Od města dostane pouze peníze na výstavbu prodloužení metra A z Dejvické do Motola. Na nákup tramvají 15T Forcity si podnik půjčí formou směnky maximálně čtyři miliardy korun.

Čtěte také: Pražané přijdou o prodloužený provoz metra

Autor: ČTK

4.3.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Americký velvyslanec Andrew Schapiro
18 6

Schapiro v pátek skončí ve funkci, jeho rodina zůstane v Praze

TK k projektu registru smluv probíhala 16. ledna v Praze. Na snímku Michal Bláha, Hlídač smluv.
EXKLUZIVNĚ
22 26

Autor Hlídače smluv pomůže Horáčkovi s prezidentskou kampaní

VIDEO: Bezva finta? Řidiče načapali se „schovávací“ SPZ

Možná jste si taky někdy chtěli připadat jako James Bond, jehož otáčecí SPZ na autě se stala legendární vychytávkou. Podobné pocity nedávno zažíval jistý řidič z americké Floridy. I když… Vlastně se chtěl jen vyhnout placení mýtného.

Sobotka je nakloněn pomoci krajům při zvyšování mezd řidičů

Praha - Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) je nakloněn tomu, aby vláda pomohla krajům při financování růstu mezd řidičů linkových autobusů. Sobotka to dnes řekl po jednání s hejtmany. Místopředseda Asociace krajů a liberecký hejtman Martin Půta (STAN) premiérovu garanci vítá a věří, že se výsledky dnešního jednání projeví již v únorových mzdách řidičů. Příští týden Sobotka předloží problém koaliční radě. Nařízení o zvýšení mezd řidičů od letošního ledna schválila vláda.

Češi mají stále nejnižší nezaměstnanost v celé EU. Firmy ale krvácejí

Nejaktuálnější čísla z Eurostatu potvrzují, že Česko zůstává s 3,7 procent zemí s nejnižší mírou nezaměstnanosti v Evropské unii. A to před Německem a Maďarskem. Z evropských států mimo EU je na tom lépe jen Island, naopak nejhůře Řecko a Španělsko. To, co lze na jednu stranu vnímat jako výrazný český úspěch, je na druhou možno považovat i za hrozbu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies