VYBRAT REGION
Zavřít mapu

S posledním nočním metrem se lidé rozloučili zpěvem

Praha /FOTOGALERIE/ - Šátkem přišla zamávat poslednímu nočnímu metru skupinka lidí, kteří nesouhlasí s rušením některých pozdních spojů. Na rozlučce se ve stanici Můstek sešla zhruba dvacítka účastníků, někteří oblečeni do plesových šatů. Společně zazpívali upravenou verzi písně Valčík na rozloučenou a poté zarecitovali báseň Sbohem a šáteček. Změna jízdního řádu začala platit právě v noci na 4. března.

4.3.2012
SDÍLEJ:

Happening rozloučení s posledním nočním metrem, který pořádalo Pražské fórum, proběhl 3. března ve stanici Muzeum v pražském metru. Foto: Deník/Martin Divíšek

Pražský dopravní podnik, největší firma v majetku Prahy, hledá kvůli omezeným financím úspory. Začíná proto omezovat rozsah MHD. Jako první přišlo na řadu zkrácení víkendového provozu metra a navazujících spojů, který Praha prodloužila před komunálními volbami v září 2010. Metro dosud na všech třech linkách jezdilo v noci z pátku na sobotu a ze soboty na neděli o 50 až 60 minut déle. Poslední souprava na trasu vyjížděla kolem 01:00.

"Město by mělo své obyvatele a návštěvníky do hromadné dopravy lákat a ne jim přepravu znesnadňovat," komentovala za organizátory Alena Rybníčková. "Cestující není balík, jehož přepravu můžeme optimalizovat. Balíku je jedno, jestli musí přestupovat a jak dlouho čeká na svůj spoj," doplnila. Dopravní podnik podle ní omezuje služby a snižuje komfort městské dopravy. Metropole je přitom přetížena automobilovou dopravou a zplodinami.

Náměstek primátora Josef Nosek (ODS) už dříve řekl, že kapacita metra nebyla dostatečně využita. Noční spoje tak prý "vozily vzduch". Město tímto opatřením ušetří ročně 55 milionů korun.

Další škrty

Další rozsáhlejší škrty v MHD avizuje dopravní podnik na červen. Úspory by mohlo přinést prodloužení intervalů u některých spojů a odstranění duplicitních a nevyužívaných spojů. Ani tak ale nebudou úspory dostatečně velké. Dopravnímu podniku letos na provoz chybí kolem 700 milionů korun, o které mu město snížilo dotaci v rámci plošných pětiprocentních škrtů.

Podnik nemá dost peněz ani na investice. Od města dostane pouze peníze na výstavbu prodloužení metra A z Dejvické do Motola. Na nákup tramvají 15T Forcity si podnik půjčí formou směnky maximálně čtyři miliardy korun.

Čtěte také: Pražané přijdou o prodloužený provoz metra

Autor: ČTK

4.3.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
5 5

Češi porážejí Němce i Slováky. V hustotě benzínových pump

Marine Le Penová a Emanuel Macron, favorité voleb
AKTUALIZOVÁNO
47 16

Volby ve Francii: Do druhého kola postupují Macron a Le Penová

Macrona Paříž miluje. Dala mu o 29,2 procenta víc než Le Penové

Počty, které nelze nepřehlédnout. I když slibuje nesplnitelné, i když opisoval svůj volební program od Hollanda, v prvním kole letošních prezidentských voleb vyhrál centrista Emmanuel Macron nad extrémní pravičáckou Marine Le Penovou.

Stát chce výrazně zpřísnit držení nebezpečných biologických látek

Vředy, ze kterých vytéká zapáchající tekutina. Horečka, zvracení, bolest na hrudi a pak dušení. Takové účinky by mohla mít biologická zbraň šířící bakterie sněti slezinné. Nejpozději do dvou dnů po jejím vdechnutí by člověk zemřel.

Zeman a Drahoš zahájí sběr podpisů za svou kandidaturu

Prezident Miloš Zeman dnes zahájí sběr podpisů za svou opětovnou kandidaturu. Podrobnosti o podpisové kampani na dopolední tiskové konferenci oznámí jeho manželka Ivana, kterou Zeman určil za šéfku svého volebního týmu.

ČEZ už dlouhodobě s dětmarovickou elektrárnou nepočítá

Do deseti let by měla skončit elektrárna Dětmarovice. Počítá s tím vedení českého energetického gigantu – skupiny ČEZ, který chce v rámci celé České republiky do roku 2035 odstavit výraznou část kapacity uhelných zdrojů v tuzemsku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies