VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Šéf DPP chce v Praze zdražit předplatní kupony až o 12 procent

Praha  – Nový šéf pražského dopravního podniku Vladimír Lich by rád zdražil předplatní kupony o deset až 12 procent.

14.5.2012 3
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Vít Šimánek

Cena by pak lépe odpovídala kvalitě, řekl Lich v rozhovoru pro dnešní Mladou frontu Dnes (MfD). Záměr je součástí plánu, jak snížit výdaje města na provoz MHD. Například u ročního jízdného by zdražení o desetinu znamenalo zvýšení ceny téměř o 500 korun na víc než 5200 Kč.

„U nich (předplatních kuponů) je ten poměr ceny a služby nejhorší. Ze statistik vyplývá, že pražský cestující jede MHD tak čtyřikrát denně. S kuponem ho jedna jízda vyjde na čtyři až pět korun. Tady tedy prostor pro zvýšení ceny máme. U jednorázových jízdenek si myslím, že už není tak velký," řekl deníku Lich. Podotkl ovšem, že úprava ceny je politické rozhodnutí.

Plán na zdražení předplatních kuponů Lich odůvodňuje kvalitou služeb Dopravního podniku hlavního města Prahy (DPP). „Máme celkem moderní vozový park, hustou síť a frekvence spojů je vynikající. Pražan, který jezdí MHD, dostává vynikající službu za velice, velice přijatelnou cenu," uvedl pro MfD Lich.

Primátorovi se zdražení nelíbí

Primátor Bohuslav Svoboda vidí zdražení až jako poslední možnost. „Nejdříve musí pan generální ředitel přijít s dokončenými prověrkami smluv, musí zrušit nevýhodné kontrakty, optimalizovat nákupy a provozní náklady dopravního podniku. Následně bude město optimalizovat dopravní síť, rušit nevyužívané spoje. Jakékoli zdražení může být až posledním opatřením v rámci zvýšení efektivity a zlepšení hospodaření podniku," řekl deníku Svoboda.

S úsporami Lich počítá. Stanovil si cíl v příštím roce v podniku ušetřit dvě miliardy korun. Tím by snížil částku, kterou ročně dává dopravnímu podniku město. Ta se nyní pohybuje kolem třinácti miliard korun. Z plánovaných dvou miliard chce Lich ušetřit zhruba miliardu a půl na nákupech dopravního podniku, zbytek by získal hlavně právě případným zvýšením jízdného. „Bavíme se o příštím roce, kdyby se podařilo domluvit těch deset procent, získáme dvě stě až tři sta milionů korun," uvedl Lich v MfD.

Naposledy si pražští politici troufli zdražit předplatní kupony v MHD na přelomu let 2007 a 2008. Tehdy se cena například u měsíčního kuponu zvýšila téměř o pětinu, v případě ročního kuponu to bylo skoro o 15 procent.

Autor: ČTK

14.5.2012 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
10

Chyba za miliony. Pojišťovny platily za léky i dvojnásobek

Ilustrační foto
1 110

Sedm milionů dolarů za horu ledu plnou zlata a ropy

Úkol pro exekutory: vymoci tolik, jako je čtvrtina státního rozpočtu

/INFOGRAFIKA/- Políčeno mají hlavně na lidi mezi 28 a 47 lety. Těch je mezi dlužníky víc než polovina. Převažují muži.

Pohledem Jana Kličky: Akademie českých prezidentů

Nuda to nebude. Miloš Zeman má s definitivní platností v prezidentské kampani minimálně dva protikandidáty z „těžší váhy". Oba dva jsou to – i s trochou nadsázky – akademici. Ten první a již dříve potvrzený textař Michal Horáček šéfoval Akademii populární hudby. Druhý, nově potvrzený Jiří Drahoš byl až do minulého týdne předsedou ctihodné Akademie věd ČR.

Stánky ve Znojmě jsou prázdné. Trhovkyně: Nechci se učit novoty kvůli EET

Brambory, cibuli, jablka nebo třeba česnek od místních prodejců si mohli obyvatelé Znojma donedávna koupit na stáncích na Masarykově náměstí. Zhruba desítka prodejců zde nabízela zboží každé dopoledne vždy od pondělí do soboty. Nyní zůstala prodejní místa opuštěná, i když na konci března již vždy trhovci bývali na svých místech.

Poslední rozloučení s loutkoherečkou Helenou Štáchovou, "maminkou" Hurvínka

Ve velké obřadní síni strašnického krematoria v Praze se dnes rodina, přátelé a veřejnost rozloučí s ředitelkou Divadla Spejbla a Hurvínka Helenou Štáchovou. Loutkoherečka, scenáristka, režisérka a dabérka zemřela po těžké nemoci 22. března ve věku 72 let.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies