VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Šéf DPP chce v Praze zdražit předplatní kupony až o 12 procent

Praha  – Nový šéf pražského dopravního podniku Vladimír Lich by rád zdražil předplatní kupony o deset až 12 procent.

14.5.2012 3
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Vít Šimánek

Cena by pak lépe odpovídala kvalitě, řekl Lich v rozhovoru pro dnešní Mladou frontu Dnes (MfD). Záměr je součástí plánu, jak snížit výdaje města na provoz MHD. Například u ročního jízdného by zdražení o desetinu znamenalo zvýšení ceny téměř o 500 korun na víc než 5200 Kč.

„U nich (předplatních kuponů) je ten poměr ceny a služby nejhorší. Ze statistik vyplývá, že pražský cestující jede MHD tak čtyřikrát denně. S kuponem ho jedna jízda vyjde na čtyři až pět korun. Tady tedy prostor pro zvýšení ceny máme. U jednorázových jízdenek si myslím, že už není tak velký," řekl deníku Lich. Podotkl ovšem, že úprava ceny je politické rozhodnutí.

Plán na zdražení předplatních kuponů Lich odůvodňuje kvalitou služeb Dopravního podniku hlavního města Prahy (DPP). „Máme celkem moderní vozový park, hustou síť a frekvence spojů je vynikající. Pražan, který jezdí MHD, dostává vynikající službu za velice, velice přijatelnou cenu," uvedl pro MfD Lich.

Primátorovi se zdražení nelíbí

Primátor Bohuslav Svoboda vidí zdražení až jako poslední možnost. „Nejdříve musí pan generální ředitel přijít s dokončenými prověrkami smluv, musí zrušit nevýhodné kontrakty, optimalizovat nákupy a provozní náklady dopravního podniku. Následně bude město optimalizovat dopravní síť, rušit nevyužívané spoje. Jakékoli zdražení může být až posledním opatřením v rámci zvýšení efektivity a zlepšení hospodaření podniku," řekl deníku Svoboda.

S úsporami Lich počítá. Stanovil si cíl v příštím roce v podniku ušetřit dvě miliardy korun. Tím by snížil částku, kterou ročně dává dopravnímu podniku město. Ta se nyní pohybuje kolem třinácti miliard korun. Z plánovaných dvou miliard chce Lich ušetřit zhruba miliardu a půl na nákupech dopravního podniku, zbytek by získal hlavně právě případným zvýšením jízdného. „Bavíme se o příštím roce, kdyby se podařilo domluvit těch deset procent, získáme dvě stě až tři sta milionů korun," uvedl Lich v MfD.

Naposledy si pražští politici troufli zdražit předplatní kupony v MHD na přelomu let 2007 a 2008. Tehdy se cena například u měsíčního kuponu zvýšila téměř o pětinu, v případě ročního kuponu to bylo skoro o 15 procent.

Autor: ČTK

14.5.2012 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Z areálu muniční továrny v Boříně se ozývají exploze. Hasiči se z místa museli stáhnout.
SLEDUJEME ON-LINE
12 18

Výbuch v Poličce: 19 zraněných. Policie chystá evakuaci okolí

Premiér Bohuslav Sobotka.
AKTUALIZOVÁNO
9

Ministerstvo průmyslu povede do sjezdu ČSSD Sobotka sám, opozice návrh kritizuje

AKTUALIZOVÁNO

Muž se dotkl tyčí vedení na železniční trati. Na místě zemřel

Podivín – Tragické následky měl ve čtvrtek pro muže kontakt s vedením na železniční trati mezi Podivínem a Ladnou. Policii o tom informoval dozorčí železničního provozu.

Vybavení a spotřeba českých domácností: Auto vlastní dvě třetiny českých rodin

Praha - Zhruba dvě třetiny energií, které české domácnosti spotřebují, používají k vytápění. V roce 2015 to bylo 196 585 terajoulů. Průměrná energetická náročnost českých domácností od roku 1990 klesla o 28 procent na 65 gigajoulů na byt. Televizí, pračkou a ledničkou disponuje drtivá většina českých domácností. 

Nový objev! Planety kousek od Země mohou být plné života

Nová soustava má hned sedm planet, navíc tři z nich mohou být obyvatelné. To je objev, který rozhýbal vědecké kruhy.

Kandidáta na německého kancléře Schulze bude patrně vyšetřovat OLAF

Evropský Úřad pro boj proti podvodům (OLAF) zvažuje, zda zahájí vyšetřování vůči kandidátovi německé sociální demokracie na kancléře Martinu Schulzovi kvůli některým jeho krokům z doby, kdy byl předsedou Evropského parlamentu. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies