Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Šetření nehody z Masarykova nádraží spěje do finiše

Praha - Do finále zřejmě spěje šetření nehody, která loni 14. července taktak nepřinesla velkou tragédii na Masarykově nádraží. Sedmačtyřicet minut před půlnocí osobní vlak přijíždějící z Českého Brodu nezastavil u peronu. Souprava příměstského vlaku CityElefant přijíždějící prorazila zarážedlo na konci koleje číslo 3 - železný kolos v té době zřejmě jel zhruba čtyřicetikilo­metrovou rychlostí - a zastavila se až v kryté hale nádraží.

4.3.2016
SDÍLEJ:

Vážná nehoda uzavřela v noci na středu 15. července 2015 Masarykovo nádraží v centru Prahy. Souprava CityElefant přijíždějící do Prahy z Českého Brodu nezabrzdila, prorazila zarážedlo a zastavila se až v nádražní budově.Foto: DENÍK/Milan Holakovský

V místech, kde se to během dne přímo hemží lidmi! Jen zázrakem se havárie obešla bez obětí na životech. Záchranáři pomáhali jen třem pacientům s lehčími zraněními.

Na konečné informace informace o tom, co přesně se stalo, proč k tomu došlo a jaká opatření zajistí, aby se něco podobného již nikdy nemohlo opakovat, si nicméně ještě bude třeba počkat. Plyne to ze slov Martina Drápal z Drážní inspekce ČR.

Ve čtvrtek Deníku řekl, že nyní je před dokončením závěrečná zpráva, která následně bude předložena k připomínkám všem zúčastněným. „Po připomínkovém řízení bude zveřejněna," konstatoval Drápal, který předpokládá, že by se tak mohlo stát do dvou měsíců.

Odpovědi na řadu otázek, které se vyrojily bezprostředně po nehodě, by tak měly být známy ještě dřív, než od šokujícího vjezdu vlaku do nádraží uplyne rok.

Po nehodě se objevily spekulace, že nehodu mohl mít na svědomí strojvůdce, který při výjezdu ze stanice Praha-Libeň vypnul automatický systém vedení vlaku, jehož přičiněním měla souprava před vjezdem do nádraží automaticky brzdit – a nebrzdil ani on sám. Specialisté také některé části brzdového systému vlaku poslali na expertizy k ověření jejich funkce v době nehody.

Zabezpečovací systém

Již krátce po havárii se podařilo ověřit, že zabezpečovací systém na nádraží byl v pořádku – a k přijíždějící soupravě vysílal správné signály. Pouze vlak na ně nereagoval, protože automatický systém byl deaktivován.

Rovněž informace, zda jsou stíháni případní viníci nebo viník (a jaké jsou předpoklady, že se okolnosti nehody budou projednávat před soudem) by měly být k dispozici později. Vyplývá to ze sdělení Ivety Martínkové z ředitelství pražské policie, podle jejíchž slov se případem stále zabývají kriminalisté z odboru vyšetřování dopravních nehod.

„Jednotlivé úkony trestního řízení standardně nekomentujeme," řekla ve čtvrtek Deníku Martínková – naznačila však, že i policie by v řádu týdnů mohla mít k případu nové údaje.

Drážní inspekce o případném trestním stíhání nemá informace. „Trestně právní odpovědnost jde mimo nás," řekl Deníku Drápal. Případné stíhání policie zahajuje samostatně; bez účasti inspektorů.

Čtěte také: Hrozivá nehoda na Masarykově nádraží: vlak nedobrzdil a vjel na peron

Autor: Milan Holakovský

4.3.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Pláž v Hurghadě
5

Češka napadená v Egyptě je v kritickém stavu a není schopna převozu

Stavba dálnice D11 u Hradce Králové.
3 17

Děti Země zasáhly. Dostavba dálnice D11 na Smiřice se komplikuje

Máte nevyžádaný hovor ze zahraničí? Nevolejte zpět, jde o podvod

Včera a dnes se desetitisíce zákazníků všech domácích mobilních operátorů potýkaly s prozváněním ze zahraničních telefonních čísel například z Alžírska, Pobřeží slonoviny či Afghánistánu. Útočníkům jde o to, aby jim prozváněný zavolal zpět. Ten za to pak zaplatí nemalou částku za mezinárodní hovor.

Střecha ve tvaru vlny. Stavba akvaparku za Lužánkami má začít za dva roky

/VIZUALIZACE/ Představitelé Brna vybrali podobu akvaparku za Lužánkami. Jeho střecha má připomínat vlnu. Předpokládaná cena je kolem půl miliardy korun. Už letos přibude wellness centrum.

AKTUALIZOVÁNO

Švýcarská policie dopadla útočníka s motorovou pilou

Franz Wrousis, který v ponděli zaútočil motorovou pilou v ulici Vorstad, je ve vazbě. Švýcarská policie jej podle BBC zatkla ve městě Thalwil, které se nachází asi 60 kilometrů od Schaffhausenu, kde došlo k incidentu.

Největší potenciál má ANO, SPD, Realisté a Piráti, ukázal průzkum

/ANKETA/ Hnutí ANO má největší volební potenciál, voliči velmi nadějně preferují i SPD. Vedle podpory tradičních parlamentních stran je zájem i o Realisty a Piráty.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení