VYBERTE SI REGION

Šetření nehody z Masarykova nádraží spěje do finiše

Praha - Do finále zřejmě spěje šetření nehody, která loni 14. července taktak nepřinesla velkou tragédii na Masarykově nádraží. Sedmačtyřicet minut před půlnocí osobní vlak přijíždějící z Českého Brodu nezastavil u peronu. Souprava příměstského vlaku CityElefant přijíždějící prorazila zarážedlo na konci koleje číslo 3 - železný kolos v té době zřejmě jel zhruba čtyřicetikilo­metrovou rychlostí - a zastavila se až v kryté hale nádraží.

4.3.2016
SDÍLEJ:

Vážná nehoda uzavřela v noci na středu 15. července 2015 Masarykovo nádraží v centru Prahy. Souprava CityElefant přijíždějící do Prahy z Českého Brodu nezabrzdila, prorazila zarážedlo a zastavila se až v nádražní budově.Foto: DENÍK/Milan Holakovský

V místech, kde se to během dne přímo hemží lidmi! Jen zázrakem se havárie obešla bez obětí na životech. Záchranáři pomáhali jen třem pacientům s lehčími zraněními.

Na konečné informace informace o tom, co přesně se stalo, proč k tomu došlo a jaká opatření zajistí, aby se něco podobného již nikdy nemohlo opakovat, si nicméně ještě bude třeba počkat. Plyne to ze slov Martina Drápal z Drážní inspekce ČR.

Ve čtvrtek Deníku řekl, že nyní je před dokončením závěrečná zpráva, která následně bude předložena k připomínkám všem zúčastněným. „Po připomínkovém řízení bude zveřejněna," konstatoval Drápal, který předpokládá, že by se tak mohlo stát do dvou měsíců.

Odpovědi na řadu otázek, které se vyrojily bezprostředně po nehodě, by tak měly být známy ještě dřív, než od šokujícího vjezdu vlaku do nádraží uplyne rok.

Po nehodě se objevily spekulace, že nehodu mohl mít na svědomí strojvůdce, který při výjezdu ze stanice Praha-Libeň vypnul automatický systém vedení vlaku, jehož přičiněním měla souprava před vjezdem do nádraží automaticky brzdit – a nebrzdil ani on sám. Specialisté také některé části brzdového systému vlaku poslali na expertizy k ověření jejich funkce v době nehody.

Zabezpečovací systém

Již krátce po havárii se podařilo ověřit, že zabezpečovací systém na nádraží byl v pořádku – a k přijíždějící soupravě vysílal správné signály. Pouze vlak na ně nereagoval, protože automatický systém byl deaktivován.

Rovněž informace, zda jsou stíháni případní viníci nebo viník (a jaké jsou předpoklady, že se okolnosti nehody budou projednávat před soudem) by měly být k dispozici později. Vyplývá to ze sdělení Ivety Martínkové z ředitelství pražské policie, podle jejíchž slov se případem stále zabývají kriminalisté z odboru vyšetřování dopravních nehod.

„Jednotlivé úkony trestního řízení standardně nekomentujeme," řekla ve čtvrtek Deníku Martínková – naznačila však, že i policie by v řádu týdnů mohla mít k případu nové údaje.

Drážní inspekce o případném trestním stíhání nemá informace. „Trestně právní odpovědnost jde mimo nás," řekl Deníku Drápal. Případné stíhání policie zahajuje samostatně; bez účasti inspektorů.

Čtěte také: Hrozivá nehoda na Masarykově nádraží: vlak nedobrzdil a vjel na peron

Autor: Milan Holakovský

4.3.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Divoké prase pobíhalo po Litoměřicích
3 18

VIDEO: Postřelené divoké prase se vydalo městem do šaten školy

Stalinovy ruce
1 6

Vrchlabí uklízí sníh strojem zvaným Stalinovy ruce

Šéf lékáren Dr.Max: Reklama spojená s léky u nás existuje historicky

Největší tuzemská lékárenská síť Dr.Max atakuje hranici 400 poboček. Tento měsíc otevíráme lékárny v Jaroměři a Stříbře, přírůstky představují v drtivé části úplně nově zřizované provozovny, podotýká generální ředitel Daniel Horák, který se vyjádřil k dotazům čtenářů Deníku.

Pátrání po školačce z Ústí pokračuje, kriminalisté potřebují záběry z kamer

Ústí nad Labem – Ústečtí kriminalisté zatím stále marně pátrají po pohřešované školačce Michaele Patricii Muzikářové z Klíše. S pomocí se nyní opět obrací na veřejnost.

Ze silnice mrazivé vězení, v Tunisku uvízlo v autech asi tisíc lidí

Mrazivé počasí netrápí pouze Evropu, ale i Afriku. Silné sněžení uvěznilo na severovýchodě Tuniska na silnicích kolem tisíce lidí. Sněhové jazyky zkomplikovaly dopravu na několika místech včetně hlavní dálnice v provincii Dženbúba. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies