VYBERTE SI REGION

Šetření nehody z Masarykova nádraží spěje do finiše

Praha - Do finále zřejmě spěje šetření nehody, která loni 14. července taktak nepřinesla velkou tragédii na Masarykově nádraží. Sedmačtyřicet minut před půlnocí osobní vlak přijíždějící z Českého Brodu nezastavil u peronu. Souprava příměstského vlaku CityElefant přijíždějící prorazila zarážedlo na konci koleje číslo 3 - železný kolos v té době zřejmě jel zhruba čtyřicetikilo­metrovou rychlostí - a zastavila se až v kryté hale nádraží.

4.3.2016
SDÍLEJ:

Vážná nehoda uzavřela v noci na středu 15. července 2015 Masarykovo nádraží v centru Prahy. Souprava CityElefant přijíždějící do Prahy z Českého Brodu nezabrzdila, prorazila zarážedlo a zastavila se až v nádražní budově.Foto: DENÍK/Milan Holakovský

V místech, kde se to během dne přímo hemží lidmi! Jen zázrakem se havárie obešla bez obětí na životech. Záchranáři pomáhali jen třem pacientům s lehčími zraněními.

Na konečné informace informace o tom, co přesně se stalo, proč k tomu došlo a jaká opatření zajistí, aby se něco podobného již nikdy nemohlo opakovat, si nicméně ještě bude třeba počkat. Plyne to ze slov Martina Drápal z Drážní inspekce ČR.

Ve čtvrtek Deníku řekl, že nyní je před dokončením závěrečná zpráva, která následně bude předložena k připomínkám všem zúčastněným. „Po připomínkovém řízení bude zveřejněna," konstatoval Drápal, který předpokládá, že by se tak mohlo stát do dvou měsíců.

Odpovědi na řadu otázek, které se vyrojily bezprostředně po nehodě, by tak měly být známy ještě dřív, než od šokujícího vjezdu vlaku do nádraží uplyne rok.

Po nehodě se objevily spekulace, že nehodu mohl mít na svědomí strojvůdce, který při výjezdu ze stanice Praha-Libeň vypnul automatický systém vedení vlaku, jehož přičiněním měla souprava před vjezdem do nádraží automaticky brzdit – a nebrzdil ani on sám. Specialisté také některé části brzdového systému vlaku poslali na expertizy k ověření jejich funkce v době nehody.

Zabezpečovací systém

Již krátce po havárii se podařilo ověřit, že zabezpečovací systém na nádraží byl v pořádku – a k přijíždějící soupravě vysílal správné signály. Pouze vlak na ně nereagoval, protože automatický systém byl deaktivován.

Rovněž informace, zda jsou stíháni případní viníci nebo viník (a jaké jsou předpoklady, že se okolnosti nehody budou projednávat před soudem) by měly být k dispozici později. Vyplývá to ze sdělení Ivety Martínkové z ředitelství pražské policie, podle jejíchž slov se případem stále zabývají kriminalisté z odboru vyšetřování dopravních nehod.

„Jednotlivé úkony trestního řízení standardně nekomentujeme," řekla ve čtvrtek Deníku Martínková – naznačila však, že i policie by v řádu týdnů mohla mít k případu nové údaje.

Drážní inspekce o případném trestním stíhání nemá informace. „Trestně právní odpovědnost jde mimo nás," řekl Deníku Drápal. Případné stíhání policie zahajuje samostatně; bez účasti inspektorů.

Čtěte také: Hrozivá nehoda na Masarykově nádraží: vlak nedobrzdil a vjel na peron

Autor: Milan Holakovský

4.3.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Švýcaři otevírají nejdelší tunel světa

Historický moment. V neděli 11. prosince 2016 se pro pravidelný provoz otevře Gotthardský železniční tunel. V jeho případě se podařilo něco neskutečného – stavitelé dodrželi rozpočet schválený už na počátku 90. let.

Mercedes-Benz je největším výrobcem luxusních aut. Po letech překoná BMW

Německá automobilka Mercedes-Benz se v letošním roce stane největším výrobcem luxusních vozů. Na vrchol se dostane poprvé od roku 2005.

Starosta Pískové Lhoty na Nymbursku byl obviněn z rozkrádání obecních peněz

Písková Lhota /FOTOGALERIE/ - Zpronevěra a zneužití pravomoci úřední osoby. To jsou dva trestné činy, z nichž policie obvinila šestačtyřicetiletého starostu Pískové Lhoty na Nymbursku Radovana Staňka. Obecní peníze měl rozkrádat ve spolupráci s účetní obce.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies