VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Skandální opencard. Karta za miliardu končí

Praha - Zhruba tři stovky milionů. Tolik měl v následujících dvou letech stát další provoz pražské tramvajenky opencard. Sumu po hlavním městě požadoval výhradní držitel licencí a provozovatel opencard - společnost eMoneyServices (EMS).

6.5.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Jan Handrejch

„Taková nabídka je pro město nepřijatelná," vzkázal odpoledne primátor Prahy Tomáš Hudeček (TOP 09). Magistrát podle něj záhy začne připravovat otevřené výběrové řízení na dodavatele zcela nové karty. Pravděpodobně to znamená, že kontroverzní projekt z dob vlády primátora Pavla Béma, který daňové p oplatníky zatím stál přibližně 1,2 miliardy korun, definitivně končí.

Připomeňme, že opencard aktuálně používá asi 1,2 milionu lidí. Podle některých scénářů firma EMS může zajistit provoz opencard už pouze po dobu jednoho měsíce. To, že softwarová podpora karty končí 15. června potvrdil také zástupce EMS Martin Opatrný. 

Pokud by se Praha s EMS nedohodla ani na případném prodloužení podpory, pak by cestující pražskou MHD museli přejít na papírové kupony. Podle zástupců Prahy by ale EMS měla zajistit provoz opencard právě do doby, než Praha ve veřejném tendru vybere dodavatele nové karty, což může podle nejoptimističtějších odhadů trvat minimálně rok.

Nová „karta Pražana"

Připomeňme ale, že Úřad pro ochranu hospodářské soutěže nedávno zrušil veřejný tendr na firmu, která měla připravit soutěž o novou „kartu Pražana." Navíc za podobný krok, tedy za prodloužení smlouvy s držitelem práv k opencard bez řádné soutěže hrozí současnému i bývalému vedení Prahy soudní žaloba.

Občanské sdružení Oživení v pondělí upozornilo, že oslovilo potenciální poskytovatele služeb, kteří jsou schopni nahradit dosavadní systém dopravní čipové karty v případě, že by se Praha nedohodla s EMS na další spolupráci. Většina firem prý uvedla, že je schopna dodat Praze nový kompletní systém dopravní čipové karty s více funkcionalitami, než má současná opencard.

„Finanční náklady na nové řešení se pohybují v rozmezí 20 až 60 miliónů korun. Cena se liší v závislosti na nabízených službách - od klasických dopravních karet až po využití karet bankovních. Odkupovat část EMS za 50 až 80 miliónů a investovat další desítky či stovky miliónů do provozu a vývoje, považuje Oživení za nesmyslné řešení v rozporu s postupem řádného hospodáře," zmínil předseda sdružení Martin Kameník. 

Autor: Jakub Krupka

6.5.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Nehoda pendolina u Studénky.
DOTYK.CZ

Přejezdy zabíjejí. Stát jich desítky ročně ruší, víc než stovku letos opraví

Ir Gavin Huban pochází z Gallway, ale už 16 let žije v České republice.

První rok jsem nerozuměl nikomu, říká český Ir Gavin Huban

AKTUALIZOVÁNO

Komíny budou kouřit dál, úředníků na jejich kontrolu není dost

Jako v Jiříkově vidění si musejí připadat úředníci z obcí s rozšířenou působností (ORP) při naplňování svých povinností v souvislosti s novelou takzvaného komínového zákona.

EXKLUZIVNĚ

Babiš píše Sobotkovi: „Na rozdíl od Vás mám v politice čistý štít“

Před pondělním odletem do Francie za rodinou stihl Andrej Babiš nejen podat návrh na zdanění korunových dluhopisů, ale také odeslat odpověď na dopis premiéra Bohuslava Sobotky ze 14. února. V ní například zdůvodňuje svůj poslanecký podnět, který se dotkne maximálně několika desítek lidí.

V ČSSR musela být před 40 lety kvůli havárii odstavena JE Jaslovské Bohunice

Jaderná elektrárna v Jaslovských Bohunicích nedaleko slovenské Trnavy byla první svého druhu na území někdejšího Československa. Její první reaktor, ve kterém se řetězová reakce rozběhla v říjnu 1972, ale sloužil k výrobě elektrické energie pouze necelých pět let. Před 40 lety, 22. února 1977, byl po havárii odstaven. Tuto etapu budování jaderné energetiky tak nyní připomíná pouze budova stojící vedle čtyř novějších bloků.

EXKLUZIVNĚ

Pražští radní projednají převzetí společnosti PVK

Praha - Radní v úterý projednají záměr převzetí společnosti Pražské vodovody a kanalizace (PVK), které stoprocentně vlastní francouzská firma Veolia. O jak velký podíl bude Praha usilovat, zatím není jasné. Radní také projednají rozvoj Nákladového nádraží Žižkov a harmonogram tvorby Metropolitního plánu. Na programu jednání je i nákup vozů pro městskou policii a veřejná zakázka na opravu Vinohradské ulice.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies