VYBERTE SI REGION

Skandální opencard. Karta za miliardu končí

Praha - Zhruba tři stovky milionů. Tolik měl v následujících dvou letech stát další provoz pražské tramvajenky opencard. Sumu po hlavním městě požadoval výhradní držitel licencí a provozovatel opencard - společnost eMoneyServices (EMS).

6.5.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Jan Handrejch

„Taková nabídka je pro město nepřijatelná," vzkázal odpoledne primátor Prahy Tomáš Hudeček (TOP 09). Magistrát podle něj záhy začne připravovat otevřené výběrové řízení na dodavatele zcela nové karty. Pravděpodobně to znamená, že kontroverzní projekt z dob vlády primátora Pavla Béma, který daňové p oplatníky zatím stál přibližně 1,2 miliardy korun, definitivně končí.

Připomeňme, že opencard aktuálně používá asi 1,2 milionu lidí. Podle některých scénářů firma EMS může zajistit provoz opencard už pouze po dobu jednoho měsíce. To, že softwarová podpora karty končí 15. června potvrdil také zástupce EMS Martin Opatrný. 

Pokud by se Praha s EMS nedohodla ani na případném prodloužení podpory, pak by cestující pražskou MHD museli přejít na papírové kupony. Podle zástupců Prahy by ale EMS měla zajistit provoz opencard právě do doby, než Praha ve veřejném tendru vybere dodavatele nové karty, což může podle nejoptimističtějších odhadů trvat minimálně rok.

Nová „karta Pražana"

Připomeňme ale, že Úřad pro ochranu hospodářské soutěže nedávno zrušil veřejný tendr na firmu, která měla připravit soutěž o novou „kartu Pražana." Navíc za podobný krok, tedy za prodloužení smlouvy s držitelem práv k opencard bez řádné soutěže hrozí současnému i bývalému vedení Prahy soudní žaloba.

Občanské sdružení Oživení v pondělí upozornilo, že oslovilo potenciální poskytovatele služeb, kteří jsou schopni nahradit dosavadní systém dopravní čipové karty v případě, že by se Praha nedohodla s EMS na další spolupráci. Většina firem prý uvedla, že je schopna dodat Praze nový kompletní systém dopravní čipové karty s více funkcionalitami, než má současná opencard.

„Finanční náklady na nové řešení se pohybují v rozmezí 20 až 60 miliónů korun. Cena se liší v závislosti na nabízených službách - od klasických dopravních karet až po využití karet bankovních. Odkupovat část EMS za 50 až 80 miliónů a investovat další desítky či stovky miliónů do provozu a vývoje, považuje Oživení za nesmyslné řešení v rozporu s postupem řádného hospodáře," zmínil předseda sdružení Martin Kameník. 

Autor: Jakub Krupka

6.5.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vojenský historický ústav má nově opravenou stíhačku MiG-15

Praha - Vojenský historický ústav (VHÚ) bude moct vystavit nově opravený stíhací bombardér MiG-15. V uplynulých pěti měsících ho zrekonstruovali pracovníci Vojenského technického ústavu (VTÚ). Představitelé VTÚ, VHÚ a ministerstva obrany ve čtvrtek opravený stroj na vojenské základně ve Kbelích představili novinářům.

Zmlátil dvě ženy. Zdržely jej prý ve frontě u pokladny

Pardubice - Z výtržnictví obvinila pardubická policie 47letého muže, který měl zmlátit dvě ženy. Jednu vážně zranil.

Hasiči přejeli hocha, chvátali k požáru. Policie: Nešťastná náhoda

Krucemburk – Havlíčkobrodští kriminalisté uzavřeli vyšetřování nehody z letošního června, při níž hasiči na závodech dračích lodí v Krucemburku na Havlíčkobrodsku přejeli desetiletého chlapce.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies