VYBRAT REGION
Zavřít mapu

'Slušní' řidiči prokazovali svou zručnost

Praha – Klasické věty „Ještě můžeš, ještě můžeš, už nemůžeš“ se sice v areálu Ústředních dílen DP v Hostivaři neozývaly, ale jinak se tam couvalo, brzdilo, dojíždělo setrvačností a projíždělo úzkým profilem o stošest. Konal se totiž již třetí ročník soutěže v jízdě zručnosti řidičů autobusů a tramvají. Jízda zručnosti navazuje na vyhlášení nejlepších řidičů za předchozí rok v rámci projektu Slušný řidič.

23.9.2011
SDÍLEJ:

Při srážení kuželek autobusem musí koule sjet dolů, ale podložka se nesmí pohnout.Foto: Deník/Jan Horák

Řidiči, kteří v předešlém roce prokázali své morální kvality, měli tentokrát možnost pochlubit se svými profesionálními dovednostmi. Jednotlivé soutěžní disciplíny byly zaměřeny na zručnost a cit při ovládání vozidla a na správný odhad. Z pohledu diváka byla nejzajímavější – a z pohledu řidiče patrně nejsložitější – zkouška průjezdu úzkým profilem. V praxi to je případ, kdy například řidič zásobování vykládá zboží a nechá mezi svým vozem a tramvajovými kolejemi velmi málo místa. Pak musí řidič tramvaje dobře odhadovat, nebo vytrvale zvonit a čekat…

Při zkouškách je ovšem úzký profil vyznačen plechovými praporky: pokud je tramvaj ohne, znamená to sto trestných bodů, pokud řidič před nimi zastaví a přitom měl místa dost, je to také sto trestných bodů. S jedním řidičem jsem zažil jeden hladký průjezd (dokonce v oblouku) a jedno ohnutí praporků. Tedy 50 na 50. „Ale v praxi je to jiné, lepší,“ říká pracovník z provozu tramvají DP Antonín Buriánek. „Když tam stojí auto, tak ta jeho hmota dává řidiči lepší představu o skutečných rozměrech, a proto je lépe odhaduje. Těch drobných nehod tohoto typu zase není tolik,“ dodává.

Řidiči jsou vesměs úspěšní v disciplíně přesnost zastavení, a to jak při jízdě v před, tak při couvání. Horší je to s dojezdem na značku pouhou setrvačností. To je opravdu těžká disciplína.

V západní části areálu probíhají zkoušky řidičů autobusů. I tady se couvá, zastavuje u značky nebo projíždí mezi brankami. Nejzajímavější je ale odražení koule na kuželky bez strčení do její podložky (viz foto). Soutěž tedy není nijak samoúčelná, ale prověřuje skutečné kvality řidičů v provozu. Její vítězové se v říjnu zúčastní celostátního finále na polygonu ve Vysokém Mýtě.

Autor: Jan Horák

23.9.2011
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
1 5

Češi porážejí Němce i Slováky. V hustotě benzínových pump

Marine Le Penová a Emanuel Macron, favorité voleb
AKTUALIZOVÁNO
46 16

Volby ve Francii: Do druhého kola postupují Macron a Le Penová

Do Evropy míří nová značka aut

Už za dva roky by do Evropy měly dorazit vozy nové automobilky. Jmenuje se Lynk & Co a chce lákat na auta s doživotní zárukou.  

Stát chce výrazně zpřísnit držení nebezpečných biologických látek

Vředy, ze kterých vytéká zapáchající tekutina. Horečka, zvracení, bolest na hrudi a pak dušení. Takové účinky by mohla mít biologická zbraň šířící bakterie sněti slezinné. Nejpozději do dvou dnů po jejím vdechnutí by člověk zemřel.

Zeman a Drahoš zahájí sběr podpisů za svou kandidaturu

Prezident Miloš Zeman dnes zahájí sběr podpisů za svou opětovnou kandidaturu. Podrobnosti o podpisové kampani na dopolední tiskové konferenci oznámí jeho manželka Ivana, kterou Zeman určil za šéfku svého volebního týmu.

ČEZ už dlouhodobě s dětmarovickou elektrárnou nepočítá

Do deseti let by měla skončit elektrárna Dětmarovice. Počítá s tím vedení českého energetického gigantu – skupiny ČEZ, který chce v rámci celé České republiky do roku 2035 odstavit výraznou část kapacity uhelných zdrojů v tuzemsku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies