VYBRAT REGION
Zavřít mapu

'Slušní' řidiči prokazovali svou zručnost

Praha – Klasické věty „Ještě můžeš, ještě můžeš, už nemůžeš“ se sice v areálu Ústředních dílen DP v Hostivaři neozývaly, ale jinak se tam couvalo, brzdilo, dojíždělo setrvačností a projíždělo úzkým profilem o stošest. Konal se totiž již třetí ročník soutěže v jízdě zručnosti řidičů autobusů a tramvají. Jízda zručnosti navazuje na vyhlášení nejlepších řidičů za předchozí rok v rámci projektu Slušný řidič.

23.9.2011
SDÍLEJ:

Při srážení kuželek autobusem musí koule sjet dolů, ale podložka se nesmí pohnout.Foto: Deník/Jan Horák

Řidiči, kteří v předešlém roce prokázali své morální kvality, měli tentokrát možnost pochlubit se svými profesionálními dovednostmi. Jednotlivé soutěžní disciplíny byly zaměřeny na zručnost a cit při ovládání vozidla a na správný odhad. Z pohledu diváka byla nejzajímavější – a z pohledu řidiče patrně nejsložitější – zkouška průjezdu úzkým profilem. V praxi to je případ, kdy například řidič zásobování vykládá zboží a nechá mezi svým vozem a tramvajovými kolejemi velmi málo místa. Pak musí řidič tramvaje dobře odhadovat, nebo vytrvale zvonit a čekat…

Při zkouškách je ovšem úzký profil vyznačen plechovými praporky: pokud je tramvaj ohne, znamená to sto trestných bodů, pokud řidič před nimi zastaví a přitom měl místa dost, je to také sto trestných bodů. S jedním řidičem jsem zažil jeden hladký průjezd (dokonce v oblouku) a jedno ohnutí praporků. Tedy 50 na 50. „Ale v praxi je to jiné, lepší,“ říká pracovník z provozu tramvají DP Antonín Buriánek. „Když tam stojí auto, tak ta jeho hmota dává řidiči lepší představu o skutečných rozměrech, a proto je lépe odhaduje. Těch drobných nehod tohoto typu zase není tolik,“ dodává.

Řidiči jsou vesměs úspěšní v disciplíně přesnost zastavení, a to jak při jízdě v před, tak při couvání. Horší je to s dojezdem na značku pouhou setrvačností. To je opravdu těžká disciplína.

V západní části areálu probíhají zkoušky řidičů autobusů. I tady se couvá, zastavuje u značky nebo projíždí mezi brankami. Nejzajímavější je ale odražení koule na kuželky bez strčení do její podložky (viz foto). Soutěž tedy není nijak samoúčelná, ale prověřuje skutečné kvality řidičů v provozu. Její vítězové se v říjnu zúčastní celostátního finále na polygonu ve Vysokém Mýtě.

Autor: Jan Horák

23.9.2011
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Nikolas Bady u Okresního soudu v Ústí nad Labem.
6 9

Před lety brutálně znásilnil malého kluka. Nyní Bady u soudu odmítá násilí

Škoda 105 L.
AUTOMIX.CZ
22

Prodejce nabízí auta ze „socíku" v super stavu. Tahle Škoda najela jen 9000 km

Nástěnkový tendr. Slovenským exministrům hrozí trest jako za vraždu

V Bratislavě stanuli před soudem dva bývalí ministři pro podezření z korupce. Hrozí jim tresty jako za vraždu.

Druhá vlna EET: zavírají obchody i trafiky. Na trhy nepřišli žádní stánkaři

Dnes odstartovala druhá vlna EET, která se týká všech malých i velkých obchodníků, včetně stánkařů. Některým provozovnám dokázala pěkně zatopit. Mezi „obětmi" jsou obchody, trafiky nebo tradiční trhy v Domažlicích. Přinášíme vám příběhy z celé republiky

Koalice navrhla vyšší přídavky na děti. Populismus, reagovala opozice

Koalice ve Sněmovně je pro zvýšení přídavků rodinám s dětmi tak, jak se na tom dohodla v únoru. Celkově jim chce přidat čtyři miliardy korun. Zvýšení, které dnes předložil předseda poslanců ČSSD Roman Sklenák, počítá se zvýšením dětských přídavků i slevy na dani za první dítě. Opozice to označila za předvolební populismus, návrhy prý mohla vláda předložit dříve.

Rozbořil: Babiš ze mě udělal démona. Koštův konec byl plán

Bývalý hejtman Olomouckého kraje Jiří Rozbořil (ČSSD) se domnívá, že současné změny ve vedení regionu mají kořeny až u předloňské kauzy Vidkun.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies