VYBERTE SI REGION

Souboj dračích lodí na Vltavě

Praha /FOTOGALERIE/ - Pražské dračí zívání v sobotu zahájilo sezonu dračích lodí na Vltavě. Druhý ročník závodu pořádaného dívčím klubem Tragédky a Pražským klubem dračích lodí se uskutečnil v Malé Chuchli, kde na trati dlouhé 6,66 km poměřilo své síly osm posádek z Prahy, Jablonce nad Nisou nebo Brna.

14.4.2012
SDÍLEJ:

Závody dračích lodí nazvané Pražské dračí zívání 2012. S trasou v délce 6,66km proběhly 14. dubna na Vltavě v Praze. Foto: Deník/Martin Divíšek

"Je to závod ve velmi poklidném duchu, závodí se systémem head to head, což znamená, že jedou všechny lodě najednou," řekla Tereza Vlasáková z týmu Tragédky.

"V našem klubu je asi 56 členů všech věkových kategorií, většinou stavíme na závody tým, který je smíšený. Pořádáme pravidelné tréninky dvakrát týdně a účastníme se asi sedmi závodů za sezonu," řekl Radomír Špok z Pražského klubu dračích lodí s tím, že dračí lodě jsou především zábavou pro každého, kdo si chce po práci rozhýbat tělo. "Jsme otevřeni všem, zájemcům vysvětlíme techniku pádlování a poskytneme i veškeré vybavení," dodal Špok.

Nejvyšší sportovní soutěží závodů dračích lodích v ČR je Český pohár dračích lodí, jehož první ročník se uskutečnil v roce 2004 a zastřešuje ho Česká asociace sportovních lodí. "Poháru se účastní asi 60 týmů a je rozhodující pro nominaci posádek reprezentujících ČR na mezinárodních soutěžích," řekl Petr Klíma z České asociace sportovních lodí. Závodí se v kategorii Open, kde jsou většinou pouze mužské sestavy, dále v čistě ženské kategorii a v mixu, kdy v jedné posádce musí být minimálně osm pádlujících žen.

Příležitost mají i amatérští závodníci

"Rozjeli jsme také seriál Dragon Boat Grand Prix, ve kterém boduje přes 250 týmů a je to koncipováno spíše pro amatérské a firemní týmy," uvedl Klíma. Vodáctví má v ČR velkou tradici, podle našich odhadů si za sezonu sedne do dračí lodě více než 10.000 lidí, dodal Klíma.

Loď s typickou vyřezávanou dračí hlavou na přídi pojme maximálně 20 pádlujících a součástí posádky je navíc i kormidelník, který stojí na zádi a řídí směr, a také bubeník sedící na špičce čelem k pádlujícím a údery do koženého bubnu udává rytmus, motivuje posádku a informuje ji o tom, jak se závod vyvíjí. Loď měří standardně 12,5 metru a váží 250 kilo. Je vyrobena z materiálů kevlar a karbon v kombinaci se skelným vláknem a její cena je zpravidla 250.000 korun.

Sezona závodů dračích lodí začíná pravidelně v dubnu a končí v říjnu. Věková hranice pro účast v závodech je stanovena na patnáct let.

Tradice dračích lodí pochází z Číny, má mytický základ v období před dvěma tisíci lety a váže se k legendě o vlasteneckém básníkovi, který spáchal kvůli zármutku nad tehdejší korupcí sebevraždu skokem do řeky Mi-Luo. Moderní éra těchto plavidel se datuje od roku 1976, kdy se uskutečnil první festival dračích lodí v Hongkongu.

Autor: ČTK

14.4.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Veslařský svět v černém. V Mařaticích pohřbili nadějného veslaře Michala Plocka

Uherské Hradiště – S juniorským mistrem Evropy i mistrem světa dvaadvacetiletým Michalem Plockem se přišly v pondělí 5. prosince rozloučil na jeho poslední cestě zhruba dvě stovky známých, přátel a rodinných příslušníků do obřadní síně hřbitovu v Uherském Hradišti, Mařaticích. Talentovaný veslař a nástupce Ondřeje Synka byl 28. listopadu nalezen mrtvý v loděnici pražské Dukly, za níž vesloval.

Vědci zkoumají léčbu nočních můr a běsů i pomocí vůní

Klecany (u Prahy) - Vědci z Národního ústavu duševního zdraví (NUDZ) v Klecanech u Prahy zkoumají léčbu nočních můr a běsů i pomocí vůní. Pracoviště je unikátní spektrem nabídky metod řešení poruch spánku, a to nejen v rámci ČR. Řada problémů se léčí nejen podáváním léků, ale zásadní jsou i psychoterapeutické postupy, říká vedoucí oddělení spánkové medicíny Jitka Bušková.

Technik z letounu s fotbalisty: Pád jsme nečekali, nikdo nekřičel

La Paz - Bolivijská vláda začala vyšetřovat podezření na nepravosti při udělení licence místní letecké společnosti LaMia, jejíž letoun minulý týden havaroval v Kolumbii s brazilskými fotbalisty. Příčinou neštěstí, při němž zemřelo 71 lidí, byl zřejmě nedostatek paliva. Informaci, že letadlo mělo udělat mezipřistání na dotankování, potvrdil dnes brazilské televizi Globo i přeživší technik Erwin Tumiri.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies