VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Starosta Dolních Chaber chce k obci tramvajovou linku

Dolní Chabry – „Chceme, aby k nám jezdila tramvaj a ulevíme Praze, zejména Kobylisím, v automobilové dopravě," říká Milan Malina, starosta městské části Dolní Chabry. Důvody ke svému záměru prý určitě má. Ten největší je snížení hustoty parkování poblíž metra stanice Kobylisy a tím i na provoz v ulici V Holešovičkách. Právě na této komunikaci se v návaznosti na pražskou magistrálu každodenně tvoří dlouhé kolony.

11.4.2013
SDÍLEJ:

Tramvaje v Praze, ilustrační foto.Foto: Deník/Martin Divíšek

Do centra totiž nejen za prací jezdí autem i občané z Dolních Chaber a rozhodně jich není málo. „Každý ze zdejších obyvatel vlastní auto a nezřídka i dvě. Kumulace dopravního provozu se tak projevuje i v Dolních Chabrech, protože za současných dopravních podmínek našim občanům ani nic jiného nezbývá," vysvětloval nadále starosta Malina.

Proč tramvaj, když mají autobusy?

Řešení se podle Milana Maliny nabízí z kobyliské vozovny prodloužit tramvajovou trasu do Ústecké ulice, která v podstatě hraničí jak Dolními Chabry, tak i se Středočeským krajem.

„Úsek prodloužení představuje zhruba čtyři kilometry, což zase není tak moc. Chaberští by potom nemuseli v takovém počtu používat auta a do města by jezdili právě tramvají," poznamenal starosta s tím, že tuto uvažovanou možnost by dozajista využívali i Středočeši. Protože i oni jsou nuceni kvůli současné dopravní infrastruktuře ve větší míře sedat za volant.

Kritik však zvedne výstražně prst. Proč chaberští chtějí do obce tramvajovou linku, když jim dopravu aktuálně zabezpečují dva autobusové spoje, nota bene maximálně s pěti, deseti pasažéry tam i zpátky? „Na první pohled to sice tak vypadá, ale časové intervaly jsou druhá, přesto velmi důležitá věc. Udělat průzkum k obrazu svému dovede každý a většinou je zavádějící. V některých hodinách je autobus poloprázdný, v jinou zase nikoliv. Domnívám se, že dopravní situaci autobusové spoje v konečném výsledku opravdu neřeší," pochybuje Milan Malina.

Stará i nová, patnáctiletá idea

Jak tedy vypadá řešení této otázky? Podle starosty je to zatím idea. „Není nová, vznikla už před patnácti lety. Ale je se vzrůstající dopravou stále intenzivnější," glosoval Malina. Idea je ale jedna věc, byť se, podle starosty, setkala s velkým porozuměním i u Michala Švarce, šéfa dopravního odboru dopravy radnice v Praze 8. Konkrétní projekt by to spíše chtělo, aby se záměrem někdo vážně musel zabývat, namítne dozajista kritik. „Projekt zatím nemáme, ale už jsme podali na magistrát návrh na změnu územního plánu. Zatím bez odezvy. Jsme si samozřejmě vědomi, že tato idea bude stát jisté peníze. Z rozpočtu obce bychom případné prodloužení tramvajové trasy samozřejmě hradit nemohli," řekl Milan Malina.

Hrubý odhad finančních nákladů ale má více jak deset milionů korun. Starostova idea má údajně i velkou podporu tamních obyvatel, ti jsou prý jednoznačně pro. Případná realizace záměru chaberského starosty by byla, jak říká, vhodná zhruba do dvou let.

„Důvody jsou nasnadě i v naší městské části vzrůstá počet obyvatel, nemluvě o jejím dalším budoucím expanzivním rozvoji. Demografická studie hovoří o téměř zdvojnásobení počtu obyvatel nejpozději do pěti let. S tím se už musí něco udělat, nebo zdejší ulice auta úplně zahltí," argumentoval Milan Malina.

Autor: Petr Štrompf

11.4.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Komerční banka

Přechod k jiné bance bude od března snazší

Z kalifornské Vandenbergovy základny odstartovala k letu na oběžnou dráhu raketa Falcon 9 americké společnosti SpaceX.
4 11

SpaceX poletí na Měsíc. Dopraví tam dva pasažéry

Nemocnice se propadají do dluhů. Bez injekcí z krajů by neměly na provoz

/INFOGRAFIKA/ Nemocnice jsou na tom stále hůř, přestože účty pojišťoven bobtnají – jen za poslední dva roky se jejich přebytky navýšily o 11,5 miliardy korun. Kde je problém? Experti tvrdí, že je české zdravotnictví špatně nastaveno.

Obejít EET? Každá sedmá provozovna na Královéhradecku porušila zákon

Neodeslání údajů či nevystavení účtenky. To byly nejčastější prohřešky podnikatelů u elektronické evidence tržeb (EET), na které přišli kontroloři z Finančního úřadu. Ti od prosince do poloviny února udělali 220 kontrol a zjistili 30 pochybení.

Kdo neumí, ten učí? Může to být ale naopak

Ministerstvo školství chce, aby všude před tabulí stáli kvalitní lidé, kteří rozumějí svému oboru a zároveň mají požadované pedagogické vzdělání. Ne vždy se to potkává s realitou. Kvalifikovaných učitelů matematiky, fyziky a chemie je kupříkladu velký nedostatek. Nejde o planý poplach, neboť zatímco před revolucí třeba obor učitelství fyziky na Matematicko-fyzikální fakultě UK absolvovalo na 150 lidí ročně, v posledních letech je to necelá desítka.

Dva měsíce nemoci už vás nezničí. Nemocenská by se měla zvýšit

Dlouhodobě nemocným by v příštím roce mohla stoupnout nemocenská. Zatímco nyní dostávají od 15. dne nemoci dávky ve výši 60 procent vyměřovacího základu bez ohledu na délku choroby, vláda včera navrhla, aby dávky od druhého a poté i od třetího měsíce dlouhodobé nemoci vzrostly. Po měsíci stonání by tak zaměstnanci měli nově dostávat 66 procent vyměřovacího základu, od dvou měsíců dokonce 72 procent.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies