VYBERTE SI REGION

Strany v Praze věří kontaktní kampani, obří mítinky nechystají

Praha - Všechny politické strany, které se budou v předčasných volbách ucházet o hlasy voličů, již začaly naplno s kampaněmi. Ve většině případů začali vylepovat plakáty nebo billboardy. 

25.9.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK

Všechny strany sázejí na takzvanou kontaktní kampaň a žádná z nich nechystá obří mítinky s kapelami či populárními zpěváky. Větší akce připravují pouze sociální demokraté.

Občanští demokraté odstartují svou kampaň v Praze na začátku příštího týdne, její podobu tají. Podle jednoho z členů ODS bude strana podporovat kroužkování s tím, že by se jednotliví kandidáti měli pokud možno prezentovat sami.

„Důležitá je podoba kandidátky. Nejsou na ní žádní Floriáni nebo Úlehlové. Můžete si z ní proto vybrat, koho chcete," řekla médiím Aleksandra Udženija.

TOP 09 v Praze rozběhla svou již obvyklou část kampaně nazvanou Na pivo s Karlem, kde se mohou lidé setkat s lídrem kandidátky Karlem Schwarzenbergem.

„Ostatní kandidáti chodí po svých městských částech a setkávají se s lidmi. Chystáme ještě výlet parníkem Vyšehrad, kam budou moci lidé přijít," řekla médiím regionální manažerka Eva Marečková s tím, že všichni kandidáti mají profil na Facebooku a spuštěna je i on-line kampaň. Od 30. září začne zhruba 150 dobrovolníků roznášet letáky s volebním programem.

Sociální demokraté na náměstí Republiky

Na začátek příštího týdne plánují na náměstí Republiky první z 16 velkých mítinků sociální demokraté. Vystoupit tu mají kromě lídra kandidátky Jaroslava Zavadila další kandidáti.

Podle mluvčího pražské ČSSD Tomáše Petříčka se zároveň dolaďuje takzvaná outdoorová kampaň, tedy billboardy, inzerce v tisku nebo reklamy v MHD. S tím ČSSD začne až v říjnu. „Snažíme se nezahltit veřejný prostor," řekl Petříček.

Kampaň v pondělí 16. září spustila i Strana zelených, která se zaměřila na kontakt s lidmi. Ve středu 25. září odstartovala sérii pouličních setkání s lídry, zástupci zelených a dobrovolníky, kteří kolemjdoucím nabízejí jablka se samolepkou SZ.

Do terénu se vydá i lídr pražské kandidátky a předseda SZ Ondřej Liška. „Naší nejcennější devizou jsou dobrovolníci a spontánní podporovatelé, kteří v přímém kontaktu s lidmi nabízejí to, čemu sami věří - volbu zelených. Vsázíme na lidi, nikoliv na billboardy," uvedl Liška.

Billboadrdy a slunečnice

Na debaty s občany se chtějí zaměřit i lidovci. KDU-ČSL proto chystá kromě billboardů s kandidáty a slunečnicí, symbolem naděje, setkávání se s lidmi. Její kandidáti budou také debatovat s vysokoškoláky, seniory i lidmi, kteří pravidelně chodí do kostela.

„Chceme hodně mezi lidi, ale nechceme stát v ulicích a rozdávat letáky, spíše se zaměříme na vzdělávací a diskusní formu," řekl novinářům předseda pražské KDU-ČSL Jan Wolf.

S kampaní v hlavním městě začali i zemanovci, v Praze se objevily plakáty s ministrem dopravy v demisi Zdeňkem Žákem, který kandiduje na prvním místě, a s nápisem Zastavili jsme Kalouska! Volte zemanovce! I zemanovci chtějí voliče oslovit především osobním setkáváním.

Místopředseda strany Vladimír Kruliš uvedl, že chtějí sympatizanty vybavit propagačními předměty, které budou v ulicích rozdávat. Žák by se také měl účastnit pokud možno co nejvíce diskuzí a setkání u kulatých stolů.

Babiš v metru

Také hnutí Ano Andreje Babiše vsadilo na kontaktní kampaň a nechystá žádné obří mítinky. Kromě billboardů a inzerce v médiích se Andrej Babiš vydá do metra, kde bude rozdávat koblihy a propagační materiály.

„K tomu chystáme nové billboardy s novými hesly, ale ty nechceme zatím prozrazovat. Monstrózní mítink nechystáme, zaměřujeme se na malou kontaktní kampaň," řekla mluvčí strany Radka Burketová.

Komunisté začali pražskou volební kampaň minulý pátek velkou akcí na Andělu. Podobné setkání chce strana zopakovat 24. října. „Veškerou kampaň děláme mezi lidmi," řekla médiím Marta Semelová, která je lídrem komunistů v hlavním městě.

S voliči chtějí zástupci strany diskutovat třeba v propagační tramvaji, kterou již využívali v minulých volbách. Jednotliví kandidáti také plánují debaty s voliči v jejich obvodech.

Hnutí Hlavu vzhůru kampaň začalo minulý týden setkáním, na kterém jeho zástupce podpořil bývalý prezident Václav Klaus. Od příštího týdne strana začne voliče oslovovat v ulicích, připravuje proto tiskoviny nebo stánky s logem. Každý z voličů by také měl dostat do schránky volební dopis. „Bombastické akce hnutí neplánuje, řekl lídr kandidátky Bohumil Zoufalík.

Autor: ČTK

25.9.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

ČSSD bude chtít od začátku roku 2018 zvýšit minimální mzdu

Praha - ČSSD bude chtít od ledna 2018 zvýšit minimální mzdu a na rok 2018 zajistit důstojný růst platů ve veřejné sféře. Na tiskové konferenci po jednání širšího vedení strany to řekl předseda sociální demokracie a premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD). Ústřední výkonný výbor dnes za zavřenými dveřmi projednával přípravu na březnový sjezd ČSSD i obrysy nového programu.

Jídlo zdražuje. Kvůli EET to není, tvrdí Babiš

Praha – Doby, kdy se ceny skoro nehýbaly a inflace byla téměř na nule, minuly. Drahota roste a nová data Českého statistického úřadu to potvrzují. V listopadu byla inflace meziročně vyšší o 1,5 procenta, v říjnu to bylo meziročně „jen" 0,8 procenta.

Jan Železný: Chlapi se poperou, ale druhý den spolu trénují

Praha /ROZHOVOR/- Jaký je rozdíl mezi oštěpaři a oštěpařkami? Česká legenda Jan Železný (50) trénuje čtyři ambiciózní reprezentanty: Chlapi se poperou, ale druhý den spolu trénují.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies