Svaz provozovatelů venkovní reklamy (SPVR) plakáty přelepil minulý týden bílým papírem. Svaz vede proti magistrátu již několik týdnů kampaň, kdy napadá smlouvy Prahy s JCDecaux a nové stavební předpisy omezující reklamu.

„Pokud soud rozhodne ve prospěch strany, reklamní firma BigMedia, která je členem SPVR, se verdiktu podřídí," uvedla mluvčí Pavlína Stránská.

Podle svazu, za kterým stojí hlavně firma Big Board, primátor umístil v ulicích Prahy nelegálně velké kostky s dalšími předvolebními plakáty, proto byly bigboardy přelepeny.

„Podali jsme předběžné opatření k soudu s tím, že požadujeme, aby poskytovatel dodržel smluvní závazky. Víc to komentovat nyní nebudu," řekla Týblová. Dodala, že kvůli přelepeným billboardům se v úterý sešlo předsednictvo celostátní TOP 09. Přelepení billboardů považuje „za bezprecedentní zásah do volební kampaně a hrubé porušení smluvních závazků".

Limit pro velikost billboardů se sníží

Firma BigMedia je prý připravena v případě, že dá soud za pravdu TOP 09, reklamy vrátit. „Reklamní kampaň pro TOP 09 byla pozastavena v souladu s obchodními podmínkami. V případě, že soud přesto rozhodne ve prospěch TOP 09, jeho rozhodnutí se BigMedia samozřejmě podřídí," uvedla za firmu Stránská.

SPVR reklamě TOP 09 vytklo, že rozměr kostek překračuje povolené limity a že nemají stavební povolení. Kvůli rozměru pak považuje za nelegální i bigboardy TOP 09, a proto je začal přelepovat. SPVR tvrdí, že Hudeček porušil reklamními kostkami stavební předpisy, které schválilo město. Limit pro velikost billboardů se má od října snížit ze současných dvanácti na šest metrů čtverečních.

V Praze se v posledních týdnech také objevily desítky billboardů s nápisem „Pražane, i ty přicházíš o peníze" a odkazem na web www.okradenapraha.cz. Ty upozorňují na údajně nevýhodné smlouvy týkající se reklamy, které Praha v 90. letech uzavřela se společností JCDecaux. Za iniciativou stojí firma BigBoard, která uvedla, že nové stavební předpisy francouzskou firmu zvýhodňují a zajišťují jí exkluzivitu.

Citylight vitríny provozuje v Praze jen JCDecaux

JCDecaux s tímto obviněním nesouhlasí. „Musím se ohradit proti tvrzení, že naše společnost na této úpravě získá," uvedl generální ředitel společnosti Pavel Slabý. Podle něj bude společnost novou regulací a omezením reklamy nad šest metrů čtverečních výrazně dotčena a změna bude mít dopad i do jejího podnikání. „V rámci skupiny JCDecaux v České Republice máme dvě ryze billboardové společnosti Europlakat a Avenir, kterých se tato úprava dotkne zásadně," uvedl Slabý. Firma má v Praze instalované také nosiče typu SENIOR, ty jsou podle něj novou úpravou také de facto „zakázány".

JCDecaux je výhradní provozovatel tzv. citylight vitrín v Praze. Jde o osvětlené reklamní nosiče a panely například na zastávkách MHD, kioscích nebo náměstích.

Čtěte také: Válka o billboardy hýbe Prahou. Skončí u soudu?