VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Tramvaj na Dědinu nesmí zvýšit automobilovou zátěž v lokalitě Prahy 6

Praha 6 - Rada Prahy 6 jednomyslně schválila vyjádření radnice k tramvajové trati Divoká Šárka - Dědinská. Hlavní požadavek je jasný - ochránit rezidenční oblast před nárůstem automobilové dopravy a řešit úbytek parkovacích míst. Projekt je nyní ve fázi posuzování vlivů na životní prostředí.

9.12.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Jiří Kopáč

„Podporujeme tramvaj, ale nechceme křižovatku, která by přivedla tranzitní dopravu do míst, kde dnes není. Nepodceňujeme ani řešení úbytku parkovacích míst v souvislosti s výstavbou tramvajové trati," řekla Petra Kolínská (SZ), zástupkyně starosty odpovědná za oblast dopravy.

Prodloužení tramvajové trati přes Dědinu na Dlouhou Míli patří dlouhodobě mezi priority Prahy 6, ale pouze za určitých podmínek. Hlavním důvodem pro podporu prodloužení je zlepšení dopravní obslužnosti oblasti poté, kdy bude postupně redukována autobusová doprava, konkrétně ukončeni autobusových linek na Veleslavíně a později nahrazení autobusového spojení letiště s centrem města železnicí.

„S ohledem na vyjádření obyvatel v dotčené lokalitě a zejména s ohledem na Závazné stanovisko silničního správního úřadu z loňského roku požadujeme upuštění od zřízení křižovatky z ulice Navigátorů/U silnice a zachování plného průjezdu ulice Vlastina v úseku U silnice – Evropská. Pro východní úsek Vlastiny ulice požadujeme dopracovat variantní řešení automobilové dopravy po prodloužení tramvajové trati," řekl Antonín Nechvátal (SZ), radní odpovědný za životní prostředí a vzhled městské části Praha 6.

Investorem novostavby tramvajové trati Divoká Šárka - Dědinská je Dopravní podnik hl. m. Prahy. Trať počítá s 5 páry zastávek, v délce cca 2,3 km, je vedena ulicemi Evropská, Vlastina a Drnovská, na pozemcích v kat. území Liboc, Ruzyně, Veleslavín, a Vokovice, Praha 6.

Převážná část trasy vede v katastrálním území Ruzyně a Liboc, kabelovými trasami zasahuje do katastrálního území Veleslavín a Vokovice. Součástí stavby je i rekonstrukce stávající trati v délce cca 230 metrů (Evropská) a redukce obratiště Divoká Šárka.

Autor: Veronika Cézová, Redakce

9.12.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Bezpečnostní expert a bývalý náčelník Vojenské zpravodajské služby ČR Andor Šándor.
12 4

Generál Andor Šándor: Bezpečné metro? Nedělejme si iluze

Recesistické setkání na oslavu skvělých činů ministra financí Andrej Babiše proběhlo 3. dubna před budovou Generálního finančního ředitelství v Praze. Na snímku Bára Štěpánová.
9

Řešte rychle dluhopisy, říká Jurečka finanční správě a Babišovi

AKTUALIZUJEME / AKTUALIZOVÁNO

Hromadná nehoda kamionů uzavřela dálnici D1 u Brna. Zemřel řidič dodávky

/FOTOGALERIE/ – Zraněním podlehl muž středního věku, kterého vyprostili hasiči z havarované dodávky v hromadné havárii na dálnici D1. V úterý kolem půl dvanácté se na 202. dálničním kilometru srazily čtyři nákladní auta a dodávka. Kvůli nehodě u Brna musí z dálnice sjet řidiči mířící na Vyškov a Ostravu. Dálnice je v tomto směru neprůjezdná.

Princ Charles mašinfírou. Řídil vlak, ve kterém jezdil jako dítě

Následník britského trůnu, známý i jako vévoda z Rothesay ve Skotsku, si oblékl skotský kilt a usedl v aberdeenském hrabství ve Skotsku do vláčku, kterým jezdíval ještě jako malý chlapec. Měl k tomu pádný důvod. Jeho osobní dar 15 tisíc anglických liber přispěl k opravě této technické památky, kterou poškodili vandalové. Ti předloni vymlátili okna u jednoho z vagónu (byl postaven v roce 1965) a také poškodili parní stroj pohánějící lokomotivu.

DOTYK.CZ

Většina úvěrových firem jsou predátoři. Exekucím čelilo 843 tisíc lidí

Lidé by si měli dávat pozor nejen na úvěrové společnosti, z nichž je predátorských či lichvářských přes devadesát procent, tvrdí tvůrci Mapy exekucí.

Naštvala ho, tak partnerku vyhodil z okna

K incidentu došlo v jirkovské čtvrti Nové Ervěnice, žena skončila v nemocnici s těžkými zraněními. Muž skončil v policejní cele.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies