VYBERTE SI REGION

Tramvaj na Dědinu nesmí zvýšit automobilovou zátěž v lokalitě Prahy 6

Praha 6 - Rada Prahy 6 jednomyslně schválila vyjádření radnice k tramvajové trati Divoká Šárka - Dědinská. Hlavní požadavek je jasný - ochránit rezidenční oblast před nárůstem automobilové dopravy a řešit úbytek parkovacích míst. Projekt je nyní ve fázi posuzování vlivů na životní prostředí.

9.12.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Jiří Kopáč

„Podporujeme tramvaj, ale nechceme křižovatku, která by přivedla tranzitní dopravu do míst, kde dnes není. Nepodceňujeme ani řešení úbytku parkovacích míst v souvislosti s výstavbou tramvajové trati," řekla Petra Kolínská (SZ), zástupkyně starosty odpovědná za oblast dopravy.

Prodloužení tramvajové trati přes Dědinu na Dlouhou Míli patří dlouhodobě mezi priority Prahy 6, ale pouze za určitých podmínek. Hlavním důvodem pro podporu prodloužení je zlepšení dopravní obslužnosti oblasti poté, kdy bude postupně redukována autobusová doprava, konkrétně ukončeni autobusových linek na Veleslavíně a později nahrazení autobusového spojení letiště s centrem města železnicí.

„S ohledem na vyjádření obyvatel v dotčené lokalitě a zejména s ohledem na Závazné stanovisko silničního správního úřadu z loňského roku požadujeme upuštění od zřízení křižovatky z ulice Navigátorů/U silnice a zachování plného průjezdu ulice Vlastina v úseku U silnice – Evropská. Pro východní úsek Vlastiny ulice požadujeme dopracovat variantní řešení automobilové dopravy po prodloužení tramvajové trati," řekl Antonín Nechvátal (SZ), radní odpovědný za životní prostředí a vzhled městské části Praha 6.

Investorem novostavby tramvajové trati Divoká Šárka - Dědinská je Dopravní podnik hl. m. Prahy. Trať počítá s 5 páry zastávek, v délce cca 2,3 km, je vedena ulicemi Evropská, Vlastina a Drnovská, na pozemcích v kat. území Liboc, Ruzyně, Veleslavín, a Vokovice, Praha 6.

Převážná část trasy vede v katastrálním území Ruzyně a Liboc, kabelovými trasami zasahuje do katastrálního území Veleslavín a Vokovice. Součástí stavby je i rekonstrukce stávající trati v délce cca 230 metrů (Evropská) a redukce obratiště Divoká Šárka.

Autor: Veronika Cézová, Redakce

9.12.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Babiš: Jsem manažer obyvatel této země a mám co nabídnout

Spuštění první fáze EET i snahy o zavedení různých výjimek udaly tón veřejné debatě končícího týdne. Kromě toho byl přijat zákon o střetu zájmů, který bude mít pro Andreje Babiše dalekosáhlé důsledky. Není divu, že během rozhovoru občas křičel, odbíhal pro různé materiály a maily od občanů, kroutil hlavou, ale také se srdečně smál. I když tvrdí, že je naštvaný, hlavně na Bohuslava Sobotku, evidentně je odhodlaný poprat se o vítězství ve volbách a další čtyři roky vést zemi.  

Martin Svoboda: Za jedovatý alkohol má být potrestán výrobce, ne prodejce

/ROZHOVOR/ Když v září 2012 pacient havířovské nemocnice řekl lékařům, že oslepl po vypití alkoholu, který koupil jeho bratr ve stánku pod náměstím TGM v Havířově-Šumbarku, byl to stánek, kde byl provozní Martin Svoboda a kde šťárou policie, hygieniků a celníků začala metylová kauza, která zasáhla celou republiku a dokonce překročila její hranice.

Muž, který postupně přestává ovládat své nohy a ruce: Chci žít naplno

Pracuje jako právník a každý den několik hodin cvičí, aby kvůli své nemoci neskončil nehybný na lůžku. Bojuje, a přes všechny obtíže s postupující ztrátou hybnosti rukou a nohou, které mu způsobuje nemoc nazvaná Charcot-Marie-Tooth (C-M-T), považuje svůj život za šťastný.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies