Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Tramvaj na Dědinu nesmí zvýšit automobilovou zátěž v lokalitě Prahy 6

Praha 6 - Rada Prahy 6 jednomyslně schválila vyjádření radnice k tramvajové trati Divoká Šárka - Dědinská. Hlavní požadavek je jasný - ochránit rezidenční oblast před nárůstem automobilové dopravy a řešit úbytek parkovacích míst. Projekt je nyní ve fázi posuzování vlivů na životní prostředí.

9.12.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Jiří Kopáč

„Podporujeme tramvaj, ale nechceme křižovatku, která by přivedla tranzitní dopravu do míst, kde dnes není. Nepodceňujeme ani řešení úbytku parkovacích míst v souvislosti s výstavbou tramvajové trati," řekla Petra Kolínská (SZ), zástupkyně starosty odpovědná za oblast dopravy.

Prodloužení tramvajové trati přes Dědinu na Dlouhou Míli patří dlouhodobě mezi priority Prahy 6, ale pouze za určitých podmínek. Hlavním důvodem pro podporu prodloužení je zlepšení dopravní obslužnosti oblasti poté, kdy bude postupně redukována autobusová doprava, konkrétně ukončeni autobusových linek na Veleslavíně a později nahrazení autobusového spojení letiště s centrem města železnicí.

„S ohledem na vyjádření obyvatel v dotčené lokalitě a zejména s ohledem na Závazné stanovisko silničního správního úřadu z loňského roku požadujeme upuštění od zřízení křižovatky z ulice Navigátorů/U silnice a zachování plného průjezdu ulice Vlastina v úseku U silnice – Evropská. Pro východní úsek Vlastiny ulice požadujeme dopracovat variantní řešení automobilové dopravy po prodloužení tramvajové trati," řekl Antonín Nechvátal (SZ), radní odpovědný za životní prostředí a vzhled městské části Praha 6.

Investorem novostavby tramvajové trati Divoká Šárka - Dědinská je Dopravní podnik hl. m. Prahy. Trať počítá s 5 páry zastávek, v délce cca 2,3 km, je vedena ulicemi Evropská, Vlastina a Drnovská, na pozemcích v kat. území Liboc, Ruzyně, Veleslavín, a Vokovice, Praha 6.

Převážná část trasy vede v katastrálním území Ruzyně a Liboc, kabelovými trasami zasahuje do katastrálního území Veleslavín a Vokovice. Součástí stavby je i rekonstrukce stávající trati v délce cca 230 metrů (Evropská) a redukce obratiště Divoká Šárka.

Autor: Veronika Cézová, Redakce

9.12.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Donald Trump s Vladimirem Putinem
7 4

USA zostřily sankce proti Rusku. Trumpovi navzdory

Požár na jihu Francie
3

VIDEO: Jih Francie sužují požáry, z domovů a kempů vyhnaly tisíce lidí

AKTUALIZOVÁNO

Policie pátrala po dvou dětech z Brna, našla je na letišti v Budapešti

Čtrnáctiletý chlapec a jeho dvouletá sestra z Brna, kteří byli od úterý pohřešovaní, jsou v pořádku. Sourozence našla maďarská policie na letišti v Budapešti.

AKTUALIZOVÁNO

Na Jižní spojce se převrátil kamion, po nehodě začal hořet

/FOTOGALERIE/ Kolaps dopravy na Jižní spojce ve směru jízdy od Štěrbohol k Barrandovskému mostu způsobila ve středu ráno havárie kamionu, který před půl sedmou prorazil svodidla za čerpací stanicí pohonných hmot poblíž sjezdu na Strašnice.

Český fotbal táhne. Jde o levnou zábavu, prodraží ji až věrnost

/INFOGRAFIKA/ Koupí si dres a šálu, jezdí na každý mač a hltá sebemenší novinky. Zhruba tak vypadá prototyp oddaného fanouška, který žije jen pro fotbal.

Růst cen nemovitostí omezí jen doplňování nabídky na trhu, říká expert

/ROZHOVOR/ Lze zabránit růstu cen bytů, který vyhání lidi za město? „Ano. Například bychom se měli naučit ve městě lépe využívat mrtvá místa, takzvané deprimující zóny,“ doporučuje Aleš Rod, ředitel výzkumu Centra ekonomických a tržních analýz.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení