Opotřebení kolejnic tam odpovídá jiným místům tramvajové sítě a je v souladu se všemi předpisy a normami, uvedl DPP ve vyjádření zaslaném ČTK.

Podle předsedy OSPEA Vratislava Fiegela je svršek kolejnic ojetý tak, že hrozí i vykolejení projíždějící tramvaje. Sdružení si kvůli stavu trati nechalo i vypracovat šetření, které prý špatný stav kolejí potvrdilo. DPP však tvrdí, že mu odborové sdružení výsledky tohoto šetření nepředložilo. Pravidelné měření navíc vysoké opotřebení kolejnic prý nepotvrdilo.

„Na stejně opotřebených kolejnicích běžně v Evropě jezdí metro či vlaky rychlostí 80 km/h a tento typ kolejnic se používá i na celostátní železniční síti, po které nákladní vlaky také jezdí rychlostí kolem 80 km/h. Dopravní podnik nemá žádné indicie k tomu, že by jízda relativně lehkými tramvajovými vozidly rychlostí do 60 km/h měla znamenat jakékoli riziko pro cestující. S výsledky našeho šetření detailně seznámíme i odborovou organizaci," uvedl Miroslav Penc, vedoucí Jednotky Dopravní cesta Tramvaje.

Zhotovitel tramvajové trati, společnost Eurovia CS, se k diagnostickému šetření zadanému odborovým sdružením již dříve odmítl vyjádřit. Podle mluvčí Petry Kučerové se k této věci společnost vyjádří ve chvíli, kdy informaci o údajném havarijním stavu obdrží od investora. Eurovia je v současnosti ve sporu s Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD) kvůli zvlněnému úseku části D47 u Ostravy, kde údajně je 901 vad vzniklých mimo jiné použitím nekvalitního podkladového materiálu. Eurovia tvrdí, že většinu údajných vad způsobilo ŘSD špatnou nebo nedostatečnou údržbou. Kvůli poškozování dobrého jména společnosti podala na ŘSD začátkem dubna žalobu.

Čtěte také: Odbory: Tramvajová trať v Plzeňské ulici ohrožuje cestující