VYBERTE SI REGION

Tunel Blanka bude pro Prahu od půlnoci provozovat firma Satra

Praha - O provoz pražského tunelu Blanka se bude starat společnost Satra, která byla projektantem tunelu. Řekl to primátorčin náměstek Petr Dolínek (ČSSD). Dosud se o zkušební provoz starala firma ČKD Praha DIZ, která ale v pondělí odstoupila od smlouvy s Prahou. ČKD byla dodavatelem technologické části. Stavba tunelu Blanka vyšla na více než 40 miliard korun, zprovozněn byl loni v září.

31.5.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Dimír Šťastný

„Jsem rád, že se podařilo městu tak složitou věc vyřešit tak rychle a zajistit provoz tunelu Blanka," řekl Dolínek.

Satra se bude o provoz tunelu starat od půlnoci z úterý na 1. června. Podmínky budou stejné, jako měla Praha s ČKD, které platilo město na provoz tunelu asi milion korun denně.

ČKD Praha DIZ odstoupila od smlouvy kvůli nezaplaceným pohledávkám. Spor mezi městem a firmou se týká technologické části tunelu. Žalobu firma podala v polovině letošního ledna, nárokuje si 779 milionů korun. Obě strany spolu na konci loňského roku vedly bezvýsledně smírčí řízení.

Firmu vyšetřuje Daňová Kobra

Firmu ČKD Praha DIZ miliardáře Petra Speychala v současnosti vyšetřuje specializovaný finanční úřad, takzvaná Daňová Kobra. V polovině května v sídle firmy zasahovala protikorupční policie. Podle Lidových novin společnost dluží na daních 791 milionů korun.

Problematická silniční stavba tunelového komplexu Blanka se po řadě odkladů otevřela loni v září. Vyšla na 43 miliard korun, tedy zhruba o deset miliard více, než bylo původně plánováno. Nyní je ve zkušebním provozu.

Šestikilometrovým tunelovým komplexem každý den projede v průměru asi 60.000 aut. Z údajů z konce loňského roku vyplývá, že Blankou od jejího otevření projelo více než 4,3 milionu aut. Doprava se po otevření tunelu zhoršila v Dejvicích a v Břevnově a na příjezdu od Strakonic.

Čtěte také: ČKD Praha DIZ se už nebude starat o pražský tunel Blanka

Autor: ČTK

31.5.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ve Švýcarsku byl plně zprovozněn nejdelší železniční tunel světa

Erstfeld (Švýcarsko) - Nejdelší a nejhlubší železniční tunel na světě, vybudovaný ve Švýcarsku pod Alpami, byl dnes otevřen pro plný dopravní provoz. Gotthardský tunel, přezdívaný podle francouzské zkratky GBT, je dlouhý 57,1 kilometru a v některých místech je až 2,3 kilometru pod povrchem.

Loučení s tratí do Koutů: končí barevné motoráky i soukromník

Údolí Desné – Největší změna za devatenáctiletou historii nastala v noci ze soboty 10. na neděli 11. prosince na Železnici Desná. Osobní vlaky zde přestala provozovat soukromá firma, nahradily ji České dráhy.

Sobotka: Přes návrhy změn by se měly firmy na EET nadále chystat

Praha - Přes návrhy změn v elektronické evidenci tržeb (EET), které projednává Poslanecká sněmovna, by se měli podnikatelé na její zavedení připravovat podle platného zákona. Norma jasně uvádí, koho se evidence tržeb týká. V pořadu Otázky Václava Moravce České televize to dnes uvedl premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD). Podle něj se zdá, že návrhy z dílny ministerstva financí i koaličních lidovců nebudou schváleny. Byla by to nejlepší varianta, dodal premiér.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies