VYBRAT REGION
Zavřít mapu

V Praze si musí do konce týdne prodloužit opencard asi 8000 lidí

Praha - V hlavním městě si musí do konce srpna prodloužit kartu opencard téměř 8000 lidí. Do konce letošního roku pak platnost karty skončí celkem asi 140 tisíc cestujícím. Karty přitom stačí vložit do validátoru v metru a jsou prodlouženy vždy na dva roky. Sdělil to mluvčí DPP Jiří Štábl.

25.8.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Jan Handrejch

V Praze má opencard více než milion lidí. „Prodloužení platnosti Opencard ve validátorech je velmi snadné a rychlé. Stačí do nich kartu pouze vložit, stejně jako se tomu děje při nahrávání elektronických kuponů, a tím se její platnost prodlouží," uvedl Štábl. Druhou možností je zajít do zákaznického centra opencard v Jungmannově u­lici.

V neděli 31. srpna končí platnost 7863 držitelům. Ke konci září to pak je dalších 59.339 lidí, kteří si musí karty prodloužit. Do konce letošního roku skončí platnost opencard v souhrnu 139.924 cestujícím. Cestující, kteří mají na kartě kupon přesahující svou platností dobu platnosti karty, o něj nepřijdou. „Spolu s prodloužením opencard dojde také k případnému dohrání zbývající části elektronického kuponu," ujistil Štábl.

Karta opencard Prahu stála 1,35 miliardy korun. Dosud si ji vyzvedlo asi 1,2 milionu cestujících. Vedení města a firma eMoneyServices (EMS), která je vlastníkem majetkových práv opencard, vedou ohledně dalšího fungování opencard řadu týdnů ostré debaty. V případu už nicméně padlo několik žalob. Na soud se obrátily dopravní podnik i EMS. Primátor Tomáš Hudeček (TOP 09) se navíc nedávno zmínil o možnosti arbitráže.

Praktické informacePo vypršení data platnosti karty v případě, že nedojde k jejímu prodloužení, na ni nebude možné nakupovat a nahrávat elektronické kupony na předprodejních místech ani v e-shopu DPP. Taková karta bude systémem vyhodnocena jako neplatná a stává se pro všechna zařízení v systému Opencard nečitelnou. Je vhodné nejprve prodloužit platnost Opencard a teprve poté na ni kupovat kupony na prodejních místech. V případě, že dojde nejprve k nákupu kuponu na prodejním místě, je potřeba počkat alespoň 5 minut, než cestující zasune kartu do validátoru, aby si prodloužil její platnost. Dříve validátor nemusí ještě informaci o nových kuponech rozpoznat.

Autor: ČTK, Ondřej Leinert

25.8.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
eet
6

EET: obchodníci s obuví mají strach ze sankcí a kontrol

Donald Trump
2 4

USA rozšířily možnosti pro deportace migrantů

Co je nepřijatelné? Večerní emaily nebo zdrobněliny v doméně

Lidé často v elektronické komunikaci podceňují pravidla slušného chování. Ať se jedná o emaily, esemesky nebo internetové diskuse. Jak na úřední mail?

Lidl dramaticky zvyšuje nástupní mzdu a srovnává platy v regionech

Praha - Diskontní řetězec Lidl zvýší od 1. března nástupní mzdu zaměstnanců v obchodech o 25 procent, ta tak dosáhne 23 333 korun při čtyřicetihodinovém úvazku. Průměrná mzda prodavačů a pokladních bude při stejném úvazku 24 897 Kč.

ODS půjde do sněmovních voleb s podporou Strany soukromníků

Opoziční ODS se dohodla na spolupráci se Stranou soukromníků před letošními volbami do Poslanecké sněmovny. Předseda ODS Petr Fiala o tom informoval poté, co dnes odpoledne spolupráci podpořila výkonná rada strany. Soukromníci by měli obsadit zhruba 40 míst na kandidátkách ODS, a to ve všech krajích. Podle Fialy svazek zabrání tříštění sil na pravicové straně politického spektra a posílí pozici obou stran do voleb.

DOTYK.CZ

Příjmy začínajících vědců jsou pod hranicí chudoby

V České republice je přibližně 25 tisíc doktorandů. Mnozí na začátku studia pomýšlí na vědeckou dráhu. Ve vědě je přitom čím dál víc důležitá mezinárodní spolupráce. Podle slov předsedkyně České asociace doktorandek a doktorandů Kateřiny Cidlinské však českým studentům současný systém nedovoluje být na této mezinárodní úrovni zcela konkurenceschopní.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies