VYBERTE SI REGION

V Praze žije víc seniorů než dětí, jejich počet každoročně stoupá

Praha - V Praze žije více seniorů než dětí a jejich počet každoročně stoupá. Vyplývá to ze Zprávy o zdraví obyvatel hlavního města Prahy, kterou vydala pražská hygienická stanice. Podle této zprávy lidé narození v Praze mají nejvyšší průměrný věk dožití ze všech krajů v Česku. Ženy v průměru žijí déle, naděje na dožití u mužů a žen se ale sbližuje.

4.10.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Petr Vlasák

Průměrný věk Pražanů vzrostl mezi roky 2004 a 2013 ze 41,7 roku na 42 let. Počet obyvatel hlavního města starších 65 let za stejné období stoupl o více než 41 000. Zatímco v roce 2004 jich bylo necelých 184 000, o devět let později už 225.000. Bylo to více než 18 procent celkové pražské populace.

V roce 2013 na 100 dětí do 14 let připadalo 128 seniorů. Nejvíc jich žije v poměru k počtu dětí v centrální části Prahy, především v městských částech Praha 1, 3, 6 a 10, naopak nejméně v okrajových částech metropole.

„Naděje dožití při narození je v pražské populaci ve všech letech nad celorepublikovým průměrem. Vykazuje vzestupný trend a dochází ke sbližování hodnot pro muže a ženy," píše se ve zprávě.

Rozdíl mezi pohlavími

Rozdíl mezi pohlavími je navíc menší než u celorepublikového průměru. Před dvěma lety žily ženy v Praze o 4,8 roku déle než muži, ještě v roce 2000 byl rozdíl 5,7 roku.

Ženy narozené v roce 2013 by se měly dožít více než 82 let a muži přes 77 let. Pražská populace ztrácí oproti průměru EU dva roky.

Zprávu Zdraví 2020 připravila Hygienická stanice hlavního města Prahy. Popisuje zdravotní stav obyvatel do roku 2013. Kromě hygieniků se publikací zabývali také úředníci pražského magistrátu, akademici, odborníci z lékařské praxe a neziskového sektoru.

Čtěte také: Na trojce zavedli ombudsmana pro seniory

Autor: ČTK

4.10.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Aston Martin postaví 25 nových exemplářů modelu DB4 GT. Cena je astronomická

Britská automobilka Aston Martin se vrátí k výrobě vozu, jehož život byl původně vymezen lety 1959 až 1963. Příští rok totiž obnoví produkci slavného modelu DB4 GT, v plánu je stavba 25 kusů.

Loučení s tratí do Koutů: končí barevné motoráky i soukromník

Údolí Desné – Největší změna za devatenáctiletou historii nastala v noci ze soboty 10. na neděli 11. prosince na Železnici Desná. Osobní vlaky zde přestala provozovat soukromá firma, nahradily ji České dráhy.

Žloutenka stále řádí. Chybí vakcíny, hlásí nejen lékárny

Vyškov – Jde o agresivní infekci, člověka může zabít za pár hodin od prvních příznaků. Mnoho nakažených se i po vyléčení po celý život potýká s následky, jako jsou třeba amputace končetin nebo hluchota. K nejohroženějším patří děti. Přestože je možné se proti meningokokovi typu B očkovat, vakcíny chybí. Na Vyškovsku podle dětské lékařky Anežky Bahníkové z Vyškova už zhruba čtyři až pět měsíců.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies