VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Valentýn se slevou! Pražané utrácejí za večeře i vířivky

Praha - Únorový svátek zamilovaných mnohdy slaví i ti, kteří jsou jeho odpůrci. Na dárcích tedy chtějí alespoň ušetřit.

14.2.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/archiv

Kdyby měl student Petr Kuba z Prahy 6 na výběr, zítřejšího Valentýna by ani neslavil. „Je to velmi komerční svátek, který nemá své opodstatnění. Nadělujeme svým drahým polovičkám na Vánoce, za dva měsíce musíme platit znovu a v květnu znovu." Přesto se ale i on chystá své přítelkyni Monice zítra přichystat překvapení.

„Monča má Valentýna ráda, takže jsem jí koupil na slevovém serveru květiny s donáškou. Zítra ráno je dostane do práce," popsal třiadvacetiletý student. Ten je rád, že ušetřil. Díky padesátiprocentní slevě zaplatil za květiny pouze 300 korun. A jak potvrzují marketingoví specialisté ze slevových serverů, podobně jako Petr Kuba smýšlí další tisíce Pražanů.

„Do této doby jsme prodali tisíce voucherů s tematikou Valentýna. Mezi nimi byly například romantické večeře při svíčkách, značkové šperky či květiny s doručením," vyjmenovala Deníku nejčastěji prodávané dárky Hana Sakalová, specialistka pro slevový portál Hyperslevy.cz.

Mirek Hlaváček, marketingový ředitel Zapakatel.cz, potvrzuje oblibu valentýnských stálic romantických večeří, které Pražané kupují nejčastěji s padesáti- až šedesátiprocentní slevou.

„Kromě toho ale Pražané kupují i poukazy na luxusní vířivky, pánové objednávají šperky a dámy se snaží oslnit ateliérovým focením nebo roztomilými hrnečky," sdělil Pražskému deníku Mirek Hlaváček.

Během valentýnských akcí prodejci zaznamenávají také zvýšený zájem o šperky, luxusní spodní prádlo a romantické víkendové pobyty v lázních.

Kolik lidé v průměru utratí?

A kolik podle obchodníků hodlají Pražané utratit za dárky s valentýnskou tematikou? Aleš Kotek, marketingový ředitel Vykupto.cz, Deníku prozradil: „V průměru to je rovných 1 000 korun, v porovnání s jiným obdobím je to zhruba dvacetiprocentní nárůst."

Na Slevomatu je to podle marketingové manažerky Jany Zahradníčkové 700 korun a na slevovém serveru Hyperslevy.cz je to přes 1 200 korun.

V posledních letech se také mění nákupní zvyklosti. Lidé už nekupují první věc či akci, kterou na slevovém portálu vidí. „Chtějí více informací. Ještě před pár lety bylo tradičním nákupním chováním, že zákazník např. koupil masáž a pokud byla v Praze, zákazník konkrétní lokalitu neřešil. Dnes to ale neplatí. Pražané si vybírají nejen zboží či službu, ale i její dostupnost," shrnula nákupní zvyky Sakalová.

Martin Potůček, sociolog a pedagog z Univerzity Karlovy, řekl Pražskému deníku o Valentýnu:

Lidé jsou vystaveni tlaku byznysu

Jak podle vás většina společnosti vnímá svátek svatého Valentýna? Je to svátek zamilovaných, nebo spíš obchodníků?

Samozřejmě oslovuje především ty zamilované. Těch ale nebude většina. Ovšemže i ostatní jsou vystaveni zřetelnému tlaku byznysu, aby něco nezanedbali a odpovídajícím způsobem zareagovali. Tedy především sáhli do svých peněženek…

Které věkové skupiny nejvíce podléhají lákadlům v podobě dárků s valentýnskou tematikou?

Láska prý kvete v každém věku. Nicméně vzhledem k tomu, že citové bouře prožívají více přece jen ti mladší mezi námi, nebudu asi daleko od pravdy, že právě mezi nimi se najde zákazníků více. Už i proto, že jde o relativně novou, ze zahraničí importovanou tematiku, s níž ti dříve narození neměli příležitost se setkat právě v době svého mládí.

Oslavíte zítra i vy tento svátek zamilovaných?

Určitě. Prací.

Autor: Veronika Cézová

14.2.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

eet
6

EET: obchodníci s obuví mají strach ze sankcí a kontrol

Výhled na České středohoří. Vzadu Milešovka
0 14

Obludné plány na zastavění vrcholu Milešovky šly k ledu

Co je nepřijatelné? Večerní emaily nebo zdrobněliny v doméně

Lidé často v elektronické komunikaci podceňují pravidla slušného chování. Ať se jedná o emaily, esemesky nebo internetové diskuse. Jak na úřední mail?

Lidl dramaticky zvyšuje nástupní mzdu a srovnává platy v regionech

Praha - Diskontní řetězec Lidl zvýší od 1. března nástupní mzdu zaměstnanců v obchodech o 25 procent, ta tak dosáhne 23 333 korun při čtyřicetihodinovém úvazku. Průměrná mzda prodavačů a pokladních bude při stejném úvazku 24 897 Kč.

AUTOMIX.CZ

PŘEHLEDNĚ: Proč se škodovky jmenují, jak se jmenují?

Od konce 80. let česká automobilka Škoda svoje modely označuje výhradně slovními názvy. Na začátku této éry byl samozřejmě Favorit.

DOTYK.CZ

Příjmy začínajících vědců jsou pod hranicí chudoby

V České republice je přibližně 25 tisíc doktorandů. Mnozí na začátku studia pomýšlí na vědeckou dráhu. Ve vědě je přitom čím dál víc důležitá mezinárodní spolupráce. Podle slov předsedkyně České asociace doktorandek a doktorandů Kateřiny Cidlinské však českým studentům současný systém nedovoluje být na této mezinárodní úrovni zcela konkurenceschopní.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies