VYBERTE SI REGION

Válka o nový most přes Vltavu: pustí na něj město auta?

Praha – Bouřlivou diskusi na magistrátním výboru pro územní rozvoj ve čtvrtek vyvolala plánovaná výstavba nového mostu přes Vltavu takzvaného Dvoreckého mostu. Ten má propojit pravý a levý břeh Vltavy.

20.4.2013 1
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: archiv Deníku

Rozpor mezi radnicemi a obyvateli Prahy 4 a Prahy 2 vyvolává především to, zda přes navrhovaný most povede pouze tramvajová doprava nebo zda přes něj budou moci projíždět automobily. Radnice čtvrté městské části je proti průjezdu aut. Obává se zvýšení dopravní zátěže. „Dopravní dopady pro Prahu 4 by byly skutečně veliké," uvedl předseda výboru Vladimír Schmalz (ODS). Podle obyvatel, kteří na výboru vystoupili, se hraje o zájmy developerů. Upozornili na to v souvislosti s hlavním projednávaným a nakonec schváleným bodem výboru změnou územního plánu, umožňující přeměnu okolí Smíchovského nádraží na novou městskou čtvrť. Za projektem s názvem Smíchov City stojí developer Sekyra Group.

„Problém se týká také ulic Antala Staška a Olbrachtova a Vyskočilova, kudy by si auta jedoucí po novém mostě od tunelu Mrázovka zkracovala cestu na Severojižní magistrálu a na D1. Tady všude by výrazně stoupl počet projíždějících aut. Z Jeremenkovy a přilehlých ulic by se rázem stala nová Jižní spojka," zaznělo například na výboru od zástupců občanského sdružené Přátelé Podolí, kteří odmítají, aby na nový most byly puštěny automobily.

Praha 2 naopak usiluje o to, aby přes most mohly jezdit auta a ulehčilo se tak dopravě v centru města. „Praha 2 je jednou z nejmenších městských částí s největší hustotou osídlení a vede přes ní severojižní magistrála, kde jezdí sto tisíc automobilů denně," upozornil místostarosta dvojky Václav Vondrášek. Lidé podle něj trpí a jsou zoufalí. „Dopady jsou strašidelné," řekl.

Praha teď stejně nemá peníze

„My rozhodujeme jen o tom, že nezabijeme možnost tam někdy v budoucnu most postavit," řekl radní pro dopravu Josef Nosek (ODS). Jde prý o investici v řádu miliard korun, na kterou město v dohledné době nebude mít prostředky. „Most se v těchto místech stejně jednou postavit bude muset," doplnil.

Podle původního plánu měl most ústit do Jeremenkovy ulice. Po úpravě bude navržen s vyústěním proti Žlutým lázním. Projektován bude tak, aby po něm mohla jezdit automobilová doprava. Počítá se ale s tím, že půjde jen o rezervu a most bude využíván pouze pro kolejovou dopravu.

Už zmíněná ve čtvrtek schválená změna územního pánu na Smíchově se týká pozemků o rozloze asi padesát hektarů. Sekyra Group tu chce železniční sklady a část kolejišť v horizontu deseti až dvaceti let nahradit kancelářskými, obchodními a bytovými domy. Přestavba se dotkne i samotného nádraží, vznikne autobusový terminál a záchytné parkoviště. Změnu územního plánu před časem schválila i městská rada.

O využití rozsáhlých území v okolí pražských nádraží se vedou roky bouřlivé debaty. Kromě Smíchovského nádraží magistrát připravuje i další změny územního plánu, které by měly řešit budoucnost Masarykova nádraží, Nákladového nádraží Žižkov a nádraží v Bubnech. 

Autor: Jakub Krupka, ČTK

20.4.2013 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Švýcaři otevírají nejdelší tunel světa

Historický moment. V neděli 11. prosince 2016 se pro pravidelný provoz otevře Gotthardský železniční tunel. V jeho případě se podařilo něco neskutečného – stavitelé dodrželi rozpočet schválený už na počátku 90. let.

Mercedes-Benz je největším výrobcem luxusních aut. Po letech překoná BMW

Německá automobilka Mercedes-Benz se v letošním roce stane největším výrobcem luxusních vozů. Na vrchol se dostane poprvé od roku 2005.

Starosta Pískové Lhoty na Nymbursku byl obviněn z rozkrádání obecních peněz

Písková Lhota /FOTOGALERIE/ - Zpronevěra a zneužití pravomoci úřední osoby. To jsou dva trestné činy, z nichž policie obvinila šestačtyřicetiletého starostu Pískové Lhoty na Nymbursku Radovana Staňka. Obecní peníze měl rozkrádat ve spolupráci s účetní obce.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies