VYBERTE SI REGION

Výstavba nové trasy metra D? Pražský příběh bez konce

Praha - V pořadí čtvrtá trasa metra D nadále zůstává pouze na papíře. Například obyvatelé Libuše a Písnice se nedočkají ani prodloužení tramvajové trasy z Modřan. Právě ta měla sloužit jako náhradní řešení povrchové dopravy do doby, než se „déčko" postaví. V podstatě jedno řešení vylučuje druhé a vyvolává tak řečnickou otázku proč za nemalé peníze budovat novou tramvajovou trať, když se v místě plánuje minimálně trojnásobně nákladná výstavba metra.

19.7.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Ivan Babej

Na novou trasu, která měla spojit náměstí Míru, Vršovice, Pankrác a Novodvorskou, tak mohou Pražané prozatím zapomenout. Stavět se nezačne dříve než v roce 2020. Tedy alespoň podle někdejšího primátora Bohuslava Svobody. Ten zastavil i veškeré přípravné práce, protože v roce 2020 údajně může být stavební technologie natolik jiná, že přípravné práce přijdou vniveč.

Nové vedení magistrátu se ústy mluvčí Terezy Králové vyjádřilo , že Metro D je nyní ve fázi žádosti o územní rozhodnutí s tím, že toto se odhaduje, že bude vyřešeno do konce tohoto roku. Poté se bude řešit dokumentace k získání stavebního povolení. „Finance jsou vyčleněny na kompletní projektovou dokumentaci, která je podmínkou pro získání dotací z Evropské unie," doplnila Králová.

„Těžko nyní hodnotit, jak se situace kolem plánované trasy metra bude vyvíjet. Co vím už naprosto jasně, že v úsilí řešit dopravní situaci našeho obvodu určitě nepolevíme," poznamenal starosta Libuše Jiří Koubek. Tamním obyvatelům tedy dosud nezbývá nic jiného, než nadále vnímat rachot kamionové dopravy a průjezd tisíce jiných aut. O zamořeném prostředí nejen Libušské ulice ani nemluvě. Magistrát si přesto nechal vypracovat studii, podle které je v současné situaci ekonomicky nejlevnější variantou vybudovat čtyři stanice metra D s přestupním uzlem ve stanici Dejvická.

„Vzhledem k tomu, že ražba tunelu prodloužení metra A, která byla dokončena v listopadu roku 2012, probíhala rychleji, než byl časový plán, je nejoptimálnější variantou v ražbě pokračovat a vytvořit tak ze stanice metra Dejvická přestupní uzel," vysvětluje Jiří Chrástil, tiskový mluvčí společnosti, která studii prováděla. Původní plán trasy metra D zahrnoval 10 stanic: Depo Písnice Písnice Libuš Nové Dvory Nemocnice Krč Nádraží Krč Olbrachtova Pankrác (C) Náměstí Bratří Synků Náměstí Míru (A). Vzhledem k finanční náročnosti projektu byl ale koncept přepracován právě na výše uvedenou variantu. O tomto projektu se přesto nadále uvažuje.

Když ne nová trasa metra, tak aspoň tramvajové zastávky. Organizace Ropid, která plánuje pražskou MHD, se chystá v rámci rekonstrukcí tratí je vybudovat. Ty by měly vzniknout poblíž stávající stanice I. P. Pavlova a v Poděbradské ulici. V rámci rekonstrukce Bělehradské ulice by mezi Otakarovou a I. P. Pavlova měla vzniknout nová zastávka Otakarova, která bude na začátku Bělehradské ulice. Zlepšil by se tak přestup mezi jednotlivými linkami v rámci zastávky Otakarova.

Autor: Petr Štrompf

19.7.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Na sídliště lanovkou? Brnu se komplikuje stavba tramvajové tratě

Brno /INFOGRAFIKA/- Dopravu na sídliště Kamechy může v budoucnu obstarat lanová dráha. Lanovky v Brně už vedení města ale několikrát navrhlo a zatím nikdy nedokončilo.

Kriminalita byla loni ve všech krajích nejnižší za posledních deset let

Policii se dařilo objasňovat trestné činy. Bezpečnost pozitivně ovlivnila také ostražitost lidí – i když občas přehnaná.

AKTUALIZOVÁNO

Turecký boeing spadl na kyrgyzskou vesnici: 37 mrtvých, i děti

Biškek /FOTOGALERIE, VIDEO/- V Kyrgyzstánu se dnes ráno při pokusu o přistání zřítilo turecké nákladní letadlo. Zahynulo přinejmenším 37 lidí, většinou obyvatel vesnice, na kterou stroj dopadl, oznámila kyrgyzská vláda. Podle záchranářů je mezi mrtvými šest dětí. Kyrgyzské úřady mají podezření, že havárii způsobila chyba pilota.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies