Jan Vondryska z ministerstva kultury informace Prahy 3 nepotvrdil. Na dotaz ČTK pouze uvedl, že rozhodnutí ohledně nádraží padlo v pátek. Jak ministryně rozhodla, zveřejní úřad v úterý.

Ministryně zamítla už několikáté odvolání Českých drah a počtvrté potvrdila památkovou ochranu nádraží. Rozhodnutí tak již nelze zvrátit. Kulturní památkou se stala hlavní budova nádraží, která se skládá ze tří křídel – administrativního podél ulice Želivského a dvou křídel překladišť.

„Zápis na seznam kulturních památek završil naše úsilí pouze v první etapě," uvedl Stropnický. Nyní chce radnice jednat s vlastníkem, jímž jsou České dráhy, o dalším využití areálu. „Usilovně jednám s několika organizátory dočasných projektů, které by nádraží už letos zpřístupnily veřejnosti, ale i s několika zájemci o trvalé využití," doplnil.

„My o tomto rozhodnutí zatím nevíme, takže se k němu nemohu vyjádřit," řekl mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

Stavba z 30. let patřila podle odborníků k nejmodernějším svého druhu v Evropě jak z hlediska technologie, tak z hlediska architektury. „Jde o mimořádně kvalitní a velmi dobře dochovaný příklad funkcionalistické stavby technického určení, který dokládá vysokou technickou i architektonickou vyspělost industriálních staveb na území tehdejší Československé republiky," uvedlo již dříve ministerstvo.

Národní památkový ústav (NPÚ) vnímá funkcionalistickou budovu nádraží jako cennou připomínku architektury své doby, podle památkářů je ale areál schopen pojmout i novou funkci. Dlouhodobě se diskutuje o tom, že by v budově nádraží mohl najít sídlo Národní filmový archiv (NFA), který má nouzové a pronajaté prostory na několika místech v Praze.