Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Zkoumání nehody z 'Masaryčky' se zatím nikam nepohnulo

Praha /FOTOGALERIE/ - Na vině byla buď chyba strojvedoucího, nebo technická závada. Či, chcete-li, obráceně: buďto porucha, anebo selhání lidského faktoru. Takové i po více než týdnu zůstává vysvětlení k příčinám šokující nehody v železniční stanici Praha-Masarykovo nádraží.

23.7.2015
SDÍLEJ:

Vážná nehoda uzavřela v noci na středu 15. července 2015 Masarykovo nádraží v centru Prahy. Souprava CityElefant přijíždějící do Prahy z Českého Brodu nezabrzdila, prorazila zarážedlo a zastavila se až v nádražní budově.Foto: DENÍK/Milan Holakovský

V úterý 14. července tam 47 minut přes půlnocí osobní vlak přijíždějící z Českého Brodu nezastavil u peronu: projel návěst zakazující jízdu, následně i zarážedlo na konci koleje – a jednotka CityElefant, která vykolejila dvěma podvozky, se zastavila až v kryté hale. Jako zázrakem si hrozivě vyhlížející nehoda nevyžádala lidské životy; záchranáři pomáhali jen třem pacientům s lehčími zraněními.

Žádná z variant možných příčin nehody, o kterých vyšetřovatelé hovořili už krátce po neštěstí, stále nemá prioritu čili vyšší pravděpodobnost – byť zrovna ve čtvrtek se koná společné setkání zástupců policie a expertů Drážní inspekce ČR věnované analýza záznamů z rychloměrů.

Čekání na výsledky odborníků

Komisionální prohlídka havarovaného vlaku odtaženého do depa k určení příčin nehody a případnému označení viníka nestačila, řekl ve čtvrtek Deníku Martin Drápal z centrály Drážní inspekce ČR. Na konečné výsledky šetření si podle jeho slov bude třeba počkat; k dispozici totiž nebudou dřív než za několik měsíců.

„Některé části vlaku byly poslány na expertizy," řekl Deníku Drápal s tím, že nyní je třeba počkat na výsledky zkoumání odborníků. Nyní lze říci jediné: šetření pokračuje, konstatoval Drápal.

Věcí budoucnosti také zůstává přesné vyčíslení způsobené škody. Jistá zatím zůstává jen míra poškození trati: v tomto případě Správa železniční dopravní cesty potvrdila, že malér za sebou zanechal čtvrtmilionové škody. Poničení vlaku bylo ještě během noci po nehodě odhadnuto na zhruba čtyři milionu korun – České dráhy ale následně informovaly, že konečná výše škody se může vyšplhat i podstatně výš a bude vyčíslena teprve v rámci prací v depu. K dalšímu upřesnění ale zatím nedošlo.

Čtěte také: Hrozivá nehoda na Masarykově nádraží: vlak nedobrzdil a vjel na peron

Autor: Milan Holakovský

23.7.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Modrý pes v Indii.

VIDEO: V Indii zmodrali psi. Důvodem je průmyslový odpad v řece

Slavie podlehla v prvním zápase Nikósii 0:2.
28

Cesta k milionům vede přes aktivitu, ale i chladnou hlavu

Minimální mzda roste. Tisícům lidí kvůli tomu zdraží pojistné

Sobotkova vláda tlačí na vyšší výdělky. Pro studenty, maminky či brigádníky je to ale danajský dar. Zaplatí stovky korun navíc. 

Rozpočet není schopen pokrýt růst platů, říká Pilný

Návrh státního rozpočtu na rok 2018 za současné situace není schopen pokrýt požadavky na zvyšování platů ve státní správě. Ministerstvo financí přitom díky dobrému vývoji ekonomiky a výběru daní navýšilo příjmy rozpočtu proti květnovému návrhu o deset miliard korun. Novinářům to dnes řekl ministr financí Ivan Pilný.

Podvodníci tahají z lidí peníze přes sbírky

Na Berounsku řádí party podvodníků. Na důvěřivé lidi si vymýšlejí různé záminky, aby je okradli o peníze. Někdy se ani neštítí toho, schovávat se za charitativní sbírky.  

Tuny drahocenného lithia chtějí brát z úpatí hory. Už za čtyři roky

Těžba vzácného kovu lithia na hoře Cínovci v Krušných Horách by mohla začít v roce 2021. V plánu to má alespoň česká firma Geomet, která zde provádí průzkumy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení