Informační kampaň České vlády se bude jmenovat Proti raketám. Oznámil to vládní koordinátor Tomáš Klvaňa. "Systém je obranný, je tady proto, aby nás chránil proti raketám, a proto se jmenuje proti raketám," vysvětlil Klvaňa.
"Podle našich výzkumů nemá 79 procent lidí dostatečné informace o základně, chceme to změnit a cílem je, aby lidé dostali dostatek informací," dodal Martin Hejl z Ami Communications, která má kampaň na starosti.
Podle agentury STEM 64 procent lidí se zájmem sleduje diskusi o radaru v médiích. "Podle STEMu si také 14 procent myslí, že hlas zastánců je slyšet, necelých 60 procent lidí je toho názoru, že jsou slyšet více odpůrci radaru. Musí se tedy dát větší prostor vládě a dalším zástáncům," řekl Hejl.
"Naše účast je potvrzením našich závazků, žijeme v nebezpečném světě a proto se připravme včas," vysvětlil základní argument vlády Klvaňa.
Aspekty, kterým se bude kampaň věnovat, jsou: zahraniční, vojenské, ekologické a zdravotní. Dále pak to bude otázka státní suverenity, dopadu na brdský region a způsob rozhodování.
„Přímá komunikace s občany bude vystavěna na informačním centru na internetu. Tento balík informací bude základem pro další komunikaci s občany. Od internetu, přes tištěné materiály, pro milovníky audiovizuální techniky bude určeno informační DVD s informacemi. Dále pak se budeme snažit o vydávání informačních příloh do novin a také pomocí emailového bulletinu,“ řekl Hejl a dodal, že také budou pokračovat osobní návštěvy v regionech.
Inforamční centrum bude spuštěno od poloviny října.
Principy kampaně:
viditelnost – Zaměřeno na občany, které se o politiku běžně nezajímají. Na přípravě se budou podílet profesionální grafici. Každý bude mít možnost získat informace podle svého zájmu - od DVD až po internet a turné odborníku. Informace budou podávany jak na odoborné, tak na laické úrovni.
pravidivé informace - Budou zveřejněny všechny argumenty pro i proti.
rozlišení mezi fakty, názory a argumenty - Každý občan má právo na názor, fakta říkají odborníci a argumenty konkrétní lidé.
úspornost - Kampaň bude levná, není na ni dostatek peněz ani čas.