VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Atmosféra v hospůdkách má své kouzlo, jenže slevy v supermarketech také

Kolínsko - Jak se daří hospodským a tradičnímu českému pěnivému moku na Kolínsku? Pláčou výčepní, protože lidé šetří a koupí si pivo raději v akci v supermarketu a vypíjí doma u televize, nebo se „svých" hospod stálí štamgasti nadále drží?

24.11.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/ Jakub Šťástka

Milan Breburda, který provozuje hospodu v Doubravčicích, si na přízeň štamgastů nestěžuje. Když před čtyřmi lety otevřel, neměl jich rozhodně tolik jako dnes. „Za poslední zhruba rok a půl mi častí až stálí zákazníci docela přibyli," popsal.

„Jsme v pohodě, tradičně naši věrní přicházejí navečer kolem páté až půl šesté na své oblíbené pivko," řekl Milan Breburda. Že by na tradičním českém moku lidé šetřili, podle svých slov a čtyřleté zkušenosti v doubravčické hospodě tvrdit nemůže. „Znát je to jen na ročních obdobích," směje se.

„Teď ještě na pivečku lidé nešetří, to přijde až v lednu, únoru, prostě po vánočních finančních vydáních," dodal Milan Breburda na veselou notu.

Spořiví Češi

Provozovatel několika restaurací v Kolíně Miloš Vejdělek ale vidí situaci jinak. Podle něj se od roku 1990 prodej piva v hospodě snižuje. „Vidím to minimálně u nás v provozovnách o pět až šest procent méně každý rok," řekl.

Podle něj tak převládá prodej lahvových piv v supermarketech. „Je to jasně dané. Když v akci koupíte pivo za patnáct korun a v hospodě je za pětatřicet, tak si spořiví Češi řeknou proč chodit do hospody?" vysvětlil.

Grilovací národ

Česko prý čeká podobný model, jako je třeba v Rakousku. „Lidé tam jdou jednou za týden do hospody, dají si večer tři piva a celý týden mluví o tom, jak si to udělali hezké," řekl. Časy, kdy šli muži po práci na pár piv a pak jeli domů, když přijel autobus, už jsou podle něj pryč.

Na pití piva se podle něj projevuje také to, že Češi jsou „grilovací" národ, řekl. „Rádi grilují u sebe na zahrádce, kdy si pivo koupí raději domů, než aby ho šli pít do hospody," vysvětlil.

Čtěte také: V restauracích bylo nabito po revoluci, pak zájem postupně utichal

Autor: Jakub Šťástka, Jana Martinková

24.11.2016
SDÍLEJ:
Dětská skupina. Ilustrační foto.
14

Dvouleté děti nejsou do školek zralé. Potřebují individuální péči

Ilustrační foto.
4 8

Pamlsková vyhláška. Děti nakupují sladkosti mimo školy

AUTOMIX.CZ

Zapomenuté české automobilky: Wikov nabízel luxus, zaujal i první "kapkou"

Tatru a Škodu zná v naší zemi každý. Jsou tu ale i další, méně známé automobilky, mezi které spadá například Wikov. Strojírenský podnik původně vyrábějící zemědělské stroje vdechnul život vozům, kterým se dnes přezdívá „československý Rolls-Royce".

Kvůli EET nemají kamberští prodejnu potravin

Závažný problém řeší aktuálně již měsíc obec Kamberk. Obyvatelé této vsi nemají, kde v obci nakoupit základní potraviny. Provozovatelka krámku na konci února skončila. Nechtěla kupovat drahou pokladnu pro EET.

Pamlsková vyhláška. Děti nakupují sladkosti mimo školy

Plné žáků a studentů. Tak vypadají obchody s potravinami nedaleko brněnských škol. Zjistili to redaktoři Deníku, kteří zjišťovali dopad takzvané pamlskové vyhlášky půl roku poté, co začala platit. Děti hledají v obchodech náhradu za školní bufety, které podle vyhlášky nemohou prodávat některé nezdravé potraviny či sladkosti.

Zvoník Ladislav Leksa: Změna času je proti přírodě

/ROZHOVOR/ V noci na neděli se mění čas ze zimního na letní. Kdo by si myslel, že všechny kostelní hodiny potřebují při změně času ručně seřídit, ten by se mýlil. Hodiny v klášterním kostele sv. Josefa v Obořišti má na starosti místní řemeslník a také zvoník Ladislav Leksa. Už zhruba sedm let na nich přesný čas řídí družice.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies