VYBERTE SI REGION

Autobusy budou dál jezdit podle platných řádů

Nymbursko - Žádné autobusové linky se rušit nebudou! To je rezolutní výsledek jednání, které se konalo na radnici v Sadské za účasti starostů měst a obcí Nymburska, zástupců organizátora regionální dopravy firmy ROPID a dopravce ČSAP.

1.2.2011
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: archiv VLP

Všechny strany tak odmítly respektovat úpravy jízdního řádu, které podle zúčastněných jednostranně vyhlásil krajský úřad bez jakýchkoliv konzultací a navíc v posledních týdnech zarytě mlčí jak směrem k obcím, tak k ROPIDu.

Platí dané smlouvy

Lapidárně vyjádřil závěr jednání Pavel Procházka pověřený řízením ROPIDu. „Pokud kraj skutečně poníží náklady na dopravu o 24 procent a budou v přibližné výši 96 milionů korun a vy, obce, se zavážete přispívat přibližně stejnou částkou, jako v roce 2010, pak není nutné škrtat ani jeden spoj a platí jízdní řád platný od 12. prosince loňského roku.“

Podle ROPIDu bude chybějící částka nalezena ve zvýšených tržbách.

To, že 1. února a v dalších dnech vyjedou všechny linky podle daných řádů, potvrdil i Alois Koutek zastupující ČSAP. „Ačkoliv jsme za leden nedostali od kraje ani korunu a za únor a březen údajně dostaneme 50 procent toho, co projedeme, svoje závazky bychom chtěli dodržet.“

Přitom na začátku jednání bylo velmi rušno a řada starostů nevěděla, jak to s dopravou v jejich obcích bude. „Já v tuto chvíli opravdu nevím, zda zítra pro nás velmi důležitý spoj v 8.04 hodin do Kounic přijede,“ krčila rameny starostka Miroslava Sochorová.

Kraj nemůže menit jízdní řády

Podle zástupců ROPIDu kraj jen tak nemůže měnit jízdní řády. „Už jen proto, že není tím, kdo by platil většinu. Kraj se na financování dopravy podílí zhruba jednou čtvrtinou,“ uvedla Miroslava Staňková z ekonomického oddělení ROPIDu.

Na jedné věci panovala všeobecná shoda: kraj v čele s hejtmanem se chová naprosto nemožně, nekomunikuje a své kroky není ani ochoten zdůvodnit. „Podle mého názoru je situace zralá na podání žaloby na krajský úřad,“ je přesvědčen starosta Starého Vestce Zdeněk Moc.

Jediný otazník tak zůstává, pokud by si kraj znovu postavil hlavu a nebyl ochoten zaplatit ani deklarovaných 96 milionů. „Co by se dělo potom, to v tuto chvíli asi nedokáže říci nikdo,“ uvedl Procházka.

Ani starostka hostitelského města Sadské Cecílie Pajkrtová si nebrala servítky. „Kraj se v tuto chvíli opravdu chová ve stylu rčení Po nás potopa,“ myslí si starostka.

Resumé je tedy jasné: současné jízdní řády platí, lidé se mohou spolehnout na všechny vypsané spoje.

Autor: Miroslav Jilemnický

1.2.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Americký velvyslanec Andrew Schapiro
19 6

Schapiro v pátek skončí ve funkci, jeho rodina zůstane v Praze

TK k projektu registru smluv probíhala 16. ledna v Praze. Na snímku Michal Bláha, Hlídač smluv.
EXKLUZIVNĚ
29 26

Autor Hlídače smluv pomůže Horáčkovi s prezidentskou kampaní

Orkán Kyrill před deseti lety ničil i zabíjel

Vichr, který se v lednu 2007 prohnal celou Evropou, po sobě zanechal spoušť.

Sobotka je nakloněn pomoci krajům při zvyšování mezd řidičů

Praha - Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) je nakloněn tomu, aby vláda pomohla krajům při financování růstu mezd řidičů linkových autobusů. Sobotka to dnes řekl po jednání s hejtmany. Místopředseda Asociace krajů a liberecký hejtman Martin Půta (STAN) premiérovu garanci vítá a věří, že se výsledky dnešního jednání projeví již v únorových mzdách řidičů. Příští týden Sobotka předloží problém koaliční radě. Nařízení o zvýšení mezd řidičů od letošního ledna schválila vláda.

Češi mají stále nejnižší nezaměstnanost v celé EU. Firmy ale krvácejí

Nejaktuálnější čísla z Eurostatu potvrzují, že Česko zůstává s 3,7 procent zemí s nejnižší mírou nezaměstnanosti v Evropské unii. A to před Německem a Maďarskem. Z evropských států mimo EU je na tom lépe jen Island, naopak nejhůře Řecko a Španělsko. To, co lze na jednu stranu vnímat jako výrazný český úspěch, je na druhou možno považovat i za hrozbu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies