Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Brno změní logo, přibude slogan

Brno – Logo Brna i propagační materiály města čeká změna. Přibude k nim slogan Žít Brno, pomocí kterého chce město posílit své image.

13.7.2010 5
SDÍLEJ:

Ilustrační fotografie.Foto: DENÍK/Jiří Salik Sláma

Červenobílý obdélník s nápisem Brno, ve kterém jsou písmena oddělena svislými pruhy, brzy čeká změna. Město totiž plánuje své logo upravit a přidat k němu slogan Žít Brno. Ten se má objevit i na všech oficiálních materiálech města. Brno tak usiluje o získání jasnější identity a plánuje za to zaplatit statisíce korun.

Z loňského průzkumu totiž vyplynulo, že právě jasná tvář Brnu chybí. „Město potřebuje vytvořit srozumitelný obraz, který bude vyjadřovat jeho charakteristiku,“ uvedl mluvčí brněnského magistrátu Pavel Žára.

Tvář dodají Slováci

Magistrát proto oslovil několik firem, které novou tvář města navrhly. Komise odborníků pak vybrala slovenskou firmu Consulting Corporate Group, která vytvářela například také komunikační styl Bratislavy. „Za její rady zaplatilo město šest set tisíc korun,“ upřesnil Žára.

Slovenští odborníci přišli se studií, která obsahovala hned několik variant sloganu. „Vybírali jsme například mezi možnostmi Brno město s tváří, Kapesní velkoměsto, Zažít Brno či Prožít Brno. Jako nejlepší jsme nakonec vybrali slogan Žít Brno,“ upřesnil Michal Jelínek z Kanceláře strategie města, který má propagaci Brna na starosti.

Slogan Žít Brno, který město zvolilo, však marketingoví odborníci nepovažují za příliš podařený. „Moc nechápu jeho význam a není mi ani úplně jasné, komu je určen. Nejsem si proto jistý, zda splní svůj účel,“ zhodnotil Walter Pisk z brněnské společnosti Porta Design, která se věnuje logům a propagaci.

Podobně slogan hodnotí i Brňané. „Záleží na tom, kde a jak se bude nakonec používat a jak se ho podaří doplnit k logu. Sám o sobě však zní prázdně a uměle, člověk si pod ním jen těžko něco představí,“ myslí si například Jiří Mikulášek.

Podle Vesny Korošové z Consulting Corporate Group, která na návrhu sloganu pro Brno pracovala, se za ním skrývá široká paleta prožitků. „V Brně mohou lidé zažít přírodu, lidi či atmosféru a slogan jim to má přiblížit,“ nastínila Korošová.

Hodnoty města

Kromě hesla má Brno podle návrhu odborníků dbát i na to, aby lidem zdůrazňovalo základní hodnoty města. Za ty studie považuje bezpečí, rozvoj, nápaditost a otevřenost. „Podle těchto pravidel by se lidé měli například o opravě Joštovy ulice z radnice dozvědět v první řadě to, jak rekonstrukce přispěje jejich bezpečí a jak pomůže rozvoji města,“ vysvětlila Korošová.

Odborníci z Kanceláře strategie města nyní pracují na tom, jak nový slogan a další doporučení zapracovat do současných propagačních i oficiálních materiálů města.

Poté bude teprve jasné, jak se změní například šest let staré brněnské logo i kde všude budou lidé nový slogan potkávat. „Potřebný manuál bude hotový do konce letošního roku. A až poté vyčíslíme, kolik bude zavádění těchto celkem novinek stát,“ uvedl Jelínek.

Autor: Zuzana Taušová

13.7.2010 VSTUP DO DISKUSE 5
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrční foto. Kypr

Na Kypru se utopila česká turistka, policie vyloučila cizí zavinění

Adam Matouš z Předlic má malé zemědělské hospodářství a někdo mu bezdůvodně tráví zvířata.
8

Mladému chovateli z Předlic zabili lidé už desítky zvířat

AKTUALIZOVÁNO

V Mostě vznikne třípatrové 3D bludiště s rozhlednou. Podívejte se

Mostecká radnice zveřejnila studii 3D bludiště v parku Šibeník. Bude mít i vyhlídkovou věž vysokou 26 metrů.

AKTUALIZOVÁNO

Italský ostrov Ischia zasáhlo zemětřesení. Zabilo dvě ženy

Zemětřesení o síle čtyř stupňů zasáhlo v pondělí večer italský ostrov Ischia a mimo jiné poškodilo kostel a nemocnici. Zároveň zabilo dvě ženy a zranilo 39 dalších lidí. Záchranáři vytáhli sedmiměsíční dítě z trosek a pracují na osvobození dalších zavalených lidí. Na ostrově je nyní s cestovní kanceláří zhruba 400 Čechů. Zemětřesení se jich však nedotklo. Většina totiž byla v té části ostrova, která nebyla citelně zasažena otřesy.

Den D se přiblížil. Ve čtvrtek se rozhodne o osudu OKD

Už ve čtvrtek se sejdou věřitelé společnosti Ostravsko-karvinské doly, která je od loňského května v insolvenci, aby rozhodli o osudu největší těžební firmy v zemi a tím i budoucnosti jejích zaměstnanců.

Hrad Rychmburk zdobí střecha z keramických tašek

Rekonstrukce historické památky je choulostivá záležitost a klade vysoké nároky na projektanty i řemeslníky. Podívejte se, jak obdivuhodně se povedla nová střecha gotického hradu Rychmburk na Chrudimsku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení