VYBERTE SI REGION

Byrokracie: k čipové kartě musíte mít ještě papír

Plzeň - Ani nabitá Plzeňská karta neochrání cestující v příměstských vlacích od zbytečné byrokracie. Stačí, aby průvodčímu nefungovala čtečka nebo karta nešla načíst, a problém je na světě. Průvodčí bude totiž vyžadovat papír dokládající, že je karta skutečně nabitá.

2.6.2011
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Vlastimil Leška

„Před pár dny jsem jel vlakem a průvodčí nenačetl vnější zónu. Požadoval po mně potvrzení, že jsem si časový kupon skutečně koupil,“ popisuje nedávný zážitek Petr Simbartl s tím, že u sebe tyto doklady nenosí. „Jen zbytečně zabírají místo v peněžence. Navíc by potvrzení na roční předplatné asi stejně nebylo po roce nošení v peněžence čitelné.“

Že je vyžádání příslušného dokladu na železnici běžnou praxí, potvrzuje i regionální mluvčí Českých drah Radka Pistoriusová. Pokud nelze načíst kartu, musí cestující doložit zaplacení kuponu. „Nemá-li ho u sebe, nemá průvodčí jinou možnost než považovat kontrolovaného za cestujícího bez platné jízdenky,“ vysvětluje Pistoriusová. Pasažér tak musí uhradit jízdné nebo s ním průvodčí sepíše takzvanou hlášenku. Podle té pak dráhy ve spolupráci s Plzeňskými městskými dopravními podniky zjistí, zda karta byla nabita. „Pokud zjistíme, že ano, je vymáhání jízdného zrušeno,“ doplňuje mluvčí.

Problémy s načítáním karet: pět až šest případů denně

Specialistu na Plzeňské karty Vladimíra Kvardu z dopravních podniků postup nepřekvapuje. „Mít u sebe doklad o zaplacení není povinnost, ale doporučujeme to. Je potom snazší platnost karty dokázat,“ podotýká Kvarda. Jak dodává, v konečném důsledku je úplně jedno, zda cestující doklad má nebo ne. „S každou nefunkční kartou je třeba zajít na dopravní podniky, abychom zjistili příčinu,“ upozorňuje ředitel úseku Plzeňská karta.

Problémy s načítáním karet přiznává i šéf plzeňských revizorů Pavel Pokorný. „Stává se to tak pětkrát až šestkrát denně,“ řekl Deníku Pokorný. V dopravních prostředcích MHD však mají revizoři možnost ověřit funkčnost karty v takzvaných cardmanech. „Pokud ji ani ten nenačte, sepíšeme s cestujícím hlášení, jako by jízdenku neměl.“ Podle Pokorného tak žádný doklad v MHD lidé nepotřebují.

Lidé, kteří Plzeňskou kartu využívají ve vlaku, mají ale smůlu. „Ptal jsem se na info ČD, co mám dělat, když už potvrzení nemám. Prý si mám na dopravních podnicích vyžádat kopii,“ kroutí hlavou Petr Simbartl. „K čemu je mi pak čipová karta, když s sebou stejně pořád musím nosit papírové potvrzení?“ dodává.

Autor: Miroslava Tolarová

2.6.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ve Švýcarsku byl plně zprovozněn nejdelší železniční tunel světa

Erstfeld (Švýcarsko) - Nejdelší a nejhlubší železniční tunel na světě, vybudovaný ve Švýcarsku pod Alpami, byl dnes otevřen pro plný dopravní provoz. Gotthardský tunel, přezdívaný podle francouzské zkratky GBT, je dlouhý 57,1 kilometru a v některých místech je až 2,3 kilometru pod povrchem.

Loučení s tratí do Koutů: končí barevné motoráky i soukromník

Údolí Desné – Největší změna za devatenáctiletou historii nastala v noci ze soboty 10. na neděli 11. prosince na Železnici Desná. Osobní vlaky zde přestala provozovat soukromá firma, nahradily ji České dráhy.

Sobotka: Přes návrhy změn by se měly firmy na EET nadále chystat

Praha - Přes návrhy změn v elektronické evidenci tržeb (EET), které projednává Poslanecká sněmovna, by se měli podnikatelé na její zavedení připravovat podle platného zákona. Norma jasně uvádí, koho se evidence tržeb týká. V pořadu Otázky Václava Moravce České televize to dnes uvedl premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD). Podle něj se zdá, že návrhy z dílny ministerstva financí i koaličních lidovců nebudou schváleny. Byla by to nejlepší varianta, dodal premiér.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies