VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Centrum Prahy tone pod nánosem reklamy

Praha /FOTOGALERIE/ – Pražskou památkovou rezervaci dusí dva typy reklamního smogu. Jeden má údajně financovat rekonstrukci památek (například mýtné domky na mostě Legií či Muzeum hlavního města Prahy), z druhého pokoutně profitují povětšinou zahraniční majitelé zdejších nemovitostí (například dům na Jungmannově náměstí atd.).

3.8.2011
SDÍLEJ:
Fotogalerie
5 fotografií

Muzeum hlavního města na Florenci. Lešením je obklopeno ze všech stran a automobilka toho z velké části využila ke své propagaci. Zejména zepředu budovy to působí špatným dojmem.Foto: Deník/Lukáš Marek

Dle vyjádření magistrátu je velkoplošná reklama v podobě billboardů uvnitř památkové zóny přísně zakázána. Realita však ukazuje, že lidská tvořivost má před vyhláškou navrch. Motivace je nasnadě. Asociace českých reklamních agentur a marketingové komunikace odhaduje, že za obří reklamu na fasádě domu stojícího v centru inkasuje jeho majitel až 200 tisíc korun měsíčně. „Stačí, aby nahlásil drobnou stavební úpravu na fasádě či v interiéru, bez záboru postaví lešení a na něj natáhne reklamní plachtu. Ta pak mnohdy na domě visí dlouhé roky (případ domu na Jungmannově náměstí – od roku 2004 – pozn red.),“ komentuje starosta Prahy 1 Oldřich Lomecký.

Přestože hledá nástroj, jak tuto praxi zarazit, uznává, že bez patřičné legislativy účinné zbraně proti tomuto typu reklamního smogu těžko najde.

Druhá, na první pohled prospěšná reklama má ovšem také své mouchy. Památky si, oděny do komerčního hávu, mají samy vydělat na opravu. Jenže práce se zpravidla zastaví na pouhém restaurátorském průzkumu. Není tedy zřejmá konečná cena rekonstrukce. Komerční společnosti odmítají komentovat, kolik Praze za reklamu platí. Z toho plyne, že památky mohou zůstat zahaleny mnoho let bezúčelně.

Ostuda politiků, shodly se studentky

O secesním domě na Jungmannově náměstí pokrytém reklamní plachtou psal Pražský deník už včera. Na názor, jak se jim líbí, jsem se zeptal dvojice studentek teorie designu. „Zaujalo mě, že dřív si tento reklamní prostor pronajímaly politické strany. Tedy lidé, kteří by měli bojovat za to, aby se podobné věci neděly. Místo toho politici sami neváhají se takto prezentovat,“ řekla Pavla Baxová. Podobný názor měla Darina Zavadilová: „Irituje mě vliv politických stran a rozsah reklamy, která je umístěna na historické budově přímo v centru Prahy. Je to pro mě něco naprosto nepřijatelného. Navíc způsob, jakým je tato reklama vyvedena, opravdu není něco, na co bych se chtěla dívat.“

JAKUB KRUPKA, ONDŘEJ LEINERT

Čtěte také: Reklamní smog dusí centrum

3.8.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
5

EET? Prázdné výlohy a strach

Ilustrační foto.
67 8

Zpátky do hospod. Lidé se vrací k točenému pivu

AKTUALIZUJEME

Federer v Praze láká české fanoušky na zářijový Laver Cup

Osmnáctinásobný grandslamový šampion Roger Federer po téměř deseti letech zavítal do Prahy. Hvězdný tenista přijel do české metropole podpořit Laver Cup, jehož první ročník se uskuteční 22. až 24. září v pražské O2 areně.

AKTUALIZOVÁNO

Neschváleno. Vláda zamítla Mládkův návrh, aby Diamo koupilo OKD

Státní podnik Diamo nekoupí černouhelnou společnost OKD, rozhodla dnes vláda. Hlasy ČSSD na schválení návrhu ministra průmyslu a obchodu nestačily, uvedl na twitteru šéf resortu Jan Mládek (ČSSD). K podání nabídky k odkupu OKD vyzvali minulé úterý kabinet odboráři těžební společnosti.

Trump vs. média. Podle novináře americký prezident překročil hranici

Prezident Spojených států Donald Trump označením médií za nepřítele lidu podle komentátora a moderátora americké zpravodajské televize Fox News Chrise Wallaceho zašel v kritice tisku příliš daleko. Wallace poznamenal, že s novináři se potýkali všichni američtí prezidenti, ale nový šéf Bílého domu překročil hranici.

Co je dobré stihnout, než odejdete do důchodu

Praha - V České republice žijí téměř tři miliony důchodců a jejich počet trvale roste. I na tuto životní etapu by se měl člověk připravit.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies