VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Cestující ve Zlíně: S MHD asi končíme

Zlín, Otrokovice – Prázdné trolejbusy a silnice I/49 ucpaná auty? Takový scénář snad po zdražení jízdného MHD nehrozí, rozhodně se však Dopravní společnost.

15.9.2011 3
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DSZO spol. s r.o.

Zlín-Otrokovice (DSZO) musí připravit na odliv zákazníků. Už teď internetem i čekárnami znějí rozvášněné reakce lidí, pro které jsou trolejbusy a autobusy jedinou spojnicí mezi domovem a prací.

Pan Karel Němec jezdí MHD z Otrokovic do Zlína už desítky let. Zdražení jízdenek už zažil za svůj život několikrát, avšak nyní, kdy na jeho peněženku dopadá celá řada dalších zdražování, neskrývá rozčarování. „Už teď mám občas problém vyjít s důchodem. A to nehýřím jak zamlada,“ poznamenal.

Trolejbusy jsou přitom pro něj jediným dopravním prostředkem. „Dřív jsem jimi jezdíval do práce, teď k doktorovi. Jinak to zkrátka nejde. Jak jednou zdraží, už budou pořád, tak je to se vším. Takže opravdu netuším, co bude,“ posteskl si Němec.

Cena podle lidí neodpovídá kvalitě

Zdražení po osmi letech skutečně mnohé dlouholeté zákazníky odradí. Kritikové navíc podotýkají, že ceně jízdného kvalita služeb zdaleka neodpovídá. „MHD ve Zlíně je tragická. Vezměte si množství spojů, jejich návaznost a kvalitu přepravy. Často se s ní nikam nedostanete,“ míní například Alena Sedlářová.

Pokud zdražení projde, bude prý MHD ignorovat. „Raději budu chodit pěšky anebo jezdit na kole či autem. Vždyť ono už to dnes vyjde cenově prakticky nastejno. Hlavně že mají všichni plnou hubu ekologie,“ podotkla s tím, že pouze lituje těch, kteří jsou na trolejbusech závislí.

Právě cestující, kteří nemají možnost se dopravovat jinak, u DSZO i přes navýšení jízdného zůstanou. „Všechno se zdražuje, co naděláme. Kam se potřebuju dostat, tam se s MHD vždy dostanu,“ pokrčila rameny Jana Chytilová.

Někteří dosavadní zákazníci DSZO už však mají jasno. „Měsíční kupony zdraží tak, že se nám vyplatí denně jezdit do Otrokovic autem. Jsme čtyři, takže nás to vyjde levněji. DSZO nedělá dobře, že zdražuje. Možná kdyby město nebylo zadlužené kvůli nesmyslným stavbám, tak by mohlo provoz lépe dotovat,“ zareagoval na internetových stránkách Zlínského deníku uživatel Petr.

Autor: Stanislav Janalík

15.9.2011 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Uber. Ilustrační foto.

Olomoucký vrchní soud zrušil předběžné opatření. Uber v Brně může jezdit

Antonín Panenka.
9

Český fotbal? Situace není dobrá, říká Antonín Panenka

AUTOMIX.CZ

Teď umřu... Richard Hammond se konečně vyjádřil k nehodě, co přesně se stalo?

Jsou to už více než dva týdny, co moderátor Richard Hammond ošklivě boural ve Švýcarsku s elektromobilem Rimac Concept One. Na konci vrchařské trati vyletěl ze silnice, a urazil 300 metrů dolů z kopce, než se auto zastavilo a shořelo.

Brusel udělil Googlu rekordní pokutu, gigant musí zaplatit 63 miliard

Evropská komise potrestala americký internetový gigant za zneužití dominantního postavení na trhu. Google musí zaplatit rekordní pokutu ve výši 2,42 miliardy eur (63,6 miliard korun) za to, že ve svém vyhledávači blokoval produkty konkurečních firem. Jednalo se o služby spojené s porovnáváním obchodních nabídek.  

Masakru v Srebrenici napomohli nizozemští vojáci, rozhodl soud

/VIDEO/ Bosenská Srebrenica je synonymem genocidy. V červenci 1995 zde srbské jednotky povraždilly 300 bosenských muslimů, čemuž svou pasivitou napomohly nizozemské „modré přilby". Krutou chybu Nizozemců dnes potvrdil odvolací soud v Haagu, rodinám obětí bude přiznáno odškodné.

Konec sporné výstavy? Radnice má „v rukávu" právní posudek

Spor o expozici Body The Exhibition vystavující mrtvá těla spěje k rozuzlení. Vedení Prahy 7 získalo právní analýzu, která by mohla přesvědčit policii o nevhodnosti výstavy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies