VYBERTE SI REGION

Chtěli obchody, zablokovali cestu

Hodonín - Lidé, kteří mají garáž u „starého“ Kauflandu v Hodoníně, nemají ani po deseti letech jistotu, že se ke svým garážím dostanou. Cesta k nim je totiž soukromá a navíc se stala i jablkem sváru mezi hodonínskou radnicí a společností Intercora.

12.6.2010
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Tomáš Cerman

„Společně s pozemky u Kauflandu jsme v roce 2000 koupili i část cesty k asi padesáti garážím. Vedle Kauflandu jsme chtěli postavit dva obchůdky a potřebovali jsme po městu část pozemku, který tam vlastní, a také souhlas z hlediska územního plánu. Dali jsme proto městu velkorysou nabídku, že naše pozemky pod cestou ke garážím vyměníme za část pozemku města a jeho souhlas,“ popisuje Rudolf Skoček z Intercory, s čím oslovil tehdy ještě místostarostku Hodonína Milanu Grauovou. Pozemek pod garážemi je vyšel podle jeho slov mnohem dráž, než byla cena požadované plochy. „Grauová nám řekla, ať zpracujeme studii a prokážeme, že se na pozemky vejdou oba obchody i plánované bytové domy,“ upřesnil.

Intercora si tedy nechala zpracovat studii, která splnila požadavky města. Jenže podle Skočka pak město v roce 2008 změnilo územní plán, na kterém už však plocha pro jejich obchody vůbec nebyla. „Za studii jsme dali zbytečně sto čtyřicet tisíc,“ nechápal postup města Skoček.

Podle Milany Grauové, současné starostky Hodonína, mělo město o cestu ke garážím zájem, protože je ve špatném stavu, a tak ji chtělo do budoucna opravit, a vylepšit tak vzhled této části Hodonína. Proto radnice nabídku Intercory zvažovala a rozvojová komise nakonec doporučila změnu územního plánu, jak si firma přála. Zastupitelstvo pak schválilo směnnou smlouvu s Intercorou.

Jak starostka Grauová řekla, radnice chtěla nejdříve podepsat směnnou smlouvu, aby si to firma nerozmyslela, jenže pro tu bylo prvořadé, aby město nejdříve změnilo územní plán, Grauová se domnívá, že kvůli tomu asi vznikla na obou stranách určitá nedůvěra. Nakonec podle ní Intercora smlouvu nepodepsala a napsala, že už nemá zájem. „Možnost, že zastupitelstvo vysloví nesouhlas se změnou územního plánu, byla pro nás nepřijatelná,“ vysvětlil Skoček.

Báli se konkurence?

Ten si dokonce myslí, že jejich obchody, které u Kauflandu plánovali, město do územního plánu nakonec nezapracovalo, protože v tomto případě sehrál úlohu strach z konkurence. „Podle dostupných informací jsou údajně mezi zastupiteli i majitelé obchodů v Hodoníně a asi se báli o zákazníky,“ neuměl si to jinak vysvětlit.

To Grauová popřela. „Nejsem si vůbec vědomá toho, že by některý zastupitel vlastnil obchod,“ dodala starostka. Pochybnost vyjádřila i místostarostka Anna Matějková. „Problém je spíše v tom, že by se tamní sídliště ještě více zatížilo kamionovou dopravou,“ domnívá se Matějková.

Na vzniklou situaci už jednou doplatili lidé, kteří u Kauflandu mají garáže. Jednoho dne se k ním nemohli dostat, protože Intercora naskládala přes cestu panely. Podle Skočka tak reagovala na chování města. Jak uvedla místostarostka Anna Matějková, firma ale nemá na podobné jednání právo a dostala za něj dokonce pokutu.

„Podle zákona si nesmí takové jednání vůbec dovolit, protože se jedná o silniční komunikaci. Lidé musí mít přístup ke svým garážím, i když vlastníkem cesty je cizí subjekt,“ uvedla.

Autor: Veronika Horáková

12.6.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Záchranné práce u hotelu Rigopiano, který zavalila lavina.
25

Klienti mají strach. Šéf hotelu žádal hodiny před lavinou o pomoc

Ilustrační foto.
4

Německá vláda chystá celoevropský systém mýtného

Fašistický převrat měl začít v Brně. Cíl? Totalitní stát podobný Itálii

Brno - Čtyřiaosmdesát let uplynulo v neděli od neúspěšného pokusu o fašistický převrat v brněnských Židenicích. Událost si na místě připomenou lidé v prvorepublikových uniformách.

Desátek už nestačí. Církvi mají pomoci vyšší příspěvky od farníků

Církvím v Česku sice začal stát v posledních letech vracet majetek, který jim od padesátých let minulého století zestátňoval komunistický režim, ale na druhou stranu nyní církvím postupně klesají státní příspěvky určené na jejich chod a dále budou klesat až k nule.

Motorový surf z Moravy dobyl svět, výroba se blíží továrnám formule 1

Holdujete surfování? Pak máte na českých rybnících problém. Ale jde to i bez mořského příboje. Brněnský inženýr Martin Šula vsadil na vývoj motorizovaného surfu, který si poradí bez vln. Dnes dominuje světovému trhu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies