VYBERTE SI REGION

Devět tisíc hodin práce a tramvaj míří do Prahy

Praha, Plzeň /FOTOGALERIE/ - Z plzeňské společnosti Škoda Transportation v pondělí jako nadměrný náklad odjela v pořadí již dvanáctá stoprocentně nízkopodlažní tramvaj 15T ForCity.

8.3.2011 2
SDÍLEJ:
Fotogalerie
18 fotografií
Další z řady tramvají Škoda ForCity odjela v pondělí na traileru do Prahy.

Další z řady tramvají Škoda ForCity odjela v pondělí na traileru do Prahy.Foto: Deník/Lukáš Marek

Přímo ve Škodovce trvá výroba jednoho vozu přibližně pět měsíců, respektive devět tisíc pracovních hodin. Když náklad vyrazí z Plzně v deset hodin večer, do dílen v Hostivaři se dostane mezi druhou a třetí hodinou ranní.

V hlavním městě je k dnešnímu dni již tucet nových tramvají 15T ForCity, které budou postupně nasazovány do běžného provozu. Z plzeňské Škody Transportation nyní speciální nákladní vůz odváží dvě tramvaje týdně, naposledy v noci na úterý. „Nejdříve je odpoledne je naložena, to trvá zhruba 20 minut, pak se ještě musí důkladně připevnit. V deset večer vyrazí na cestu a v Praze v Hostivaři je po druhé hodině, ráno ji poté složí a prázdný vůz se vrací zpět do Plzně,“ popsal převoz Radek Elhota, projektový manažer plzeňské škodovky, který má tramvaje 15T na starosti.

Pražský deník, který v pondělí do západočeské metropole vyrazil, byl u samotného nakládání a také navštívil výrobní haly, kde tramvaje pro Prahu vznikají.

169 změn

Zajímavostí je, že oproti prototypu se na vozech, které sjíždějí z výrobních linek, udělalo celkem 169 konstrukčních změn. „Stalo se tak v průběhu homologací a testovacích jízd. Například se upravovala střecha nad řidičem tak, aby se odstranil nepříjemný hluk z odkapávající vody. Interiér vozu byl upraven tak, že je ještě více přívětivý pro imobilní občany a kočárky, pro které se vytvořily další prostory,“ pokračoval Elhota.

Upřesnil také cenu a životnost jedné tramvaje, která se šplhá k 70 milionům korun za kus a jezdit by měla 30 let.

Kromě Prahy v současné době Škoda Transportation dodává tramvaje také do Brna, lotyšské Rigy či polské Wroclavy.

Autor: Lukáš Marek

8.3.2011 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
AKTUALIZOVÁNO
57

Senát schválil zákaz kouření v restauracích. Zbývá podpis prezidenta

Ilustrační foto.

Šok. Brazilská policie našla spálené tělo zpěvačky hitu Lambada

AKTUALIZOVÁNO

Podívejte se na pustý stadion před zbouráním. Nástupce je ve hvězdách

Nadšený řev fanoušků vítězného týmu se rozléhal brněnským zimním stadionem za Lužánkami, když domácí hokejisté Rudé hvězdy, dnešní Komety, poprvé doma před Brňany přebírali mistrovský titul. Tehdy se psal rok 1957 a stadion měl za sebou deset let fungování a před sebou ještě mnoho radosti i smutků fanoušků brněnských hokejistů. Nyní, sedmdesát let od slavnostního otevření stadionu, už na něj odkazuje jen název zastávky hromadné dopravy. Slibovaná nová aréna je v nedohlednu.

Miliardové dostihy. Real už není nejbohatším klubem. Kdo ho zastínil?

Vlastní nejlepšího fotbalistu světa Cristiana Ronalda, vyhrál milionářskou Ligu mistrů, přesto byl Real Madrid sesazen z trůnu. Alespoň co se týče příjmů. Nejbohatším fotbalovým klubem se stal za minulou sezonu podle žebříku společnosti Deloitte Manchester United.

Lavina na italský hotel spadla, když už hosté měli sbaleno

Řím - Hosté italského hotelu Rigopiano měli v okamžiku pádu ničivé laviny sbalené kufry a budovu na úpatí pohoří Gran Sasso se chystali opustit. Museli ale počkat, dokud sněžný pluh neodstraní sníh, který zablokoval přístupovou cestu. Italskému listu La Repubblica to dnes řekl Quintino Marcella, přítel a zaměstnavatel jednoho ze dvou přeživších, kuchaře Giampiera Pareteho, který byl v hotelu s rodinou na dovolené.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies