VYBERTE SI REGION

Díry jen vyfrézovali, řidiči zuří

Ústí nad Labem /ANKETA/ - Výmoly na ústeckých silnicích nahradily vyfrézované úseky. Ve Všebořicích vyjde oprava na víc než deset milionů.

21.2.2011
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Jiří Sejkora

Na děravé silnice si Ústečané už pomalu zvykají. Polovičatost jejich oprav ale nebere konce.

„Třeba na Klíši je silnice snad už měsíc vyfrézovaná, ale nic se tam neděje,“ stěžoval si Ústečan Jan Pokrupa.

Motoristé tak musí od kruhového objezdu na Hvězdě až ke křižovatce se stadionem jezdit „třicítkou“ a v ideálním případě se snažit místa objíždět.

„Opravdu nechápu, proč se tedy silničáři do opravy pouštěli, když nejsou schopni ji dokončit. Takhle je to snad ještě horší, než to bylo,“ rozčiloval se Ústečan. Výmoly 2011: Najděte nejhorší díru a vyhrajte

Proč město s opravou začalo a silnici nechalo rozkopanou, ale v pátek nikdo z magistrátu nebyl schopen odpovědět.

Sdílnější bylo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Jeho mluvčí Martina Vápeníková slíbila, že na opravě silnice I/30 ve Všebořicích se už pracuje. Jedná se o jednu z nejvytíženějších ústeckých komunikací, na jejíž špatný stav si řidiči stěžují již delší dobu.

„Silnice je v návrhu oprav a těsně před schválením. Jedná se o jednu z nejhůře sjízdných komunikací v regionu. Na její opravu žádáme 10,3 milionu korun,“ uvedla Vápeníková.

Problém na této silnici je podle ní především v tom, že původní povrch silnice byl ještě betonový. „Nyní jednáme o technologii, s jakou silnici opravit, aby vydržela co možná nejdéle. Poté můžeme vyhlásit výběrové řízení na její opravu,“ dodala mluvčí ŘSD.

Problémových úseků je ale v Ústí víc. V průběhu letošní zimy už také pět řidičů požádalo město o náhradu škody za poškození vozidla vlivem technického stavu komunikací.

„Jeden je v řízení, čtyřem řidičům bylo vyhověno,“ uvedla mluvčí města Ivana Solničková s tím, že o částce, která jim bude vyplacena, rozhodne až pojišťovna. GALERIE: Masarykova ulice? Zničená na prach!

Jeden přehlédnutý výmol může přitom motoristy přijít pěkně draho. „Oprava zlomeného kola stojí přibližně pět tisíc korun. S ramenem a tlumiči se ale může vyšplhat i na dvacet tisíc,“ nechal nahlédnout do ceníku oprav technik autoservisu OKIM Patrik Suchý.

A nehody na rozbitých silnicích nejsou v poslední době ničím výjimečným. „Nehod, kdy řidič najede do výmolu, je poměrně hodně. O žádné takové, kdy by se motorista výmolu vyhýbal a narazil přitom do protijedoucího auta nebo srazil chodce, ale nepamatuji,“ řekl šéf ústecké dopravní police Karol Kočárek.

Ústečanům ale už dochází trpělivost. „V poslední době jsou teploty dlouhodobě nad nulou, tak nechápu, proč už se něco neděje. Opravovat by se mělo účelově,“ divila se Kateřina Pospíšilová.

Ústecký magistrát spravuje přibližně tři sta kilometrů silnic. Na jejich opravy má letos 3 miliony korun. Ústecký kraj vlastní 3657 kilometrů silnic II. a III. třídy. Za jejich opravy letos vydá přibližně 60 milionů korun.

Zbytek silnic vlastní Ředitelství silnic a dálnic, které by celorepublikově na opravy potřebovalo asi 9 miliard korun.

Autor: Martin Klimeš

ANKETA

Myslíte, že stačí na silnicích jen díry vyfrézovat?

Ano

0 %

Ne

100 %

Hlasovalo: 2     Anketa byla ukončena

21.2.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Veslařský svět v černém. V Mařaticích pohřbili nadějného veslaře Michala Plocka

Uherské Hradiště – S juniorským mistrem Evropy i mistrem světa dvaadvacetiletým Michalem Plockem se přišly v pondělí 5. prosince rozloučil na jeho poslední cestě zhruba dvě stovky známých, přátel a rodinných příslušníků do obřadní síně hřbitovu v Uherském Hradišti, Mařaticích. Talentovaný veslař a nástupce Ondřeje Synka byl 28. listopadu nalezen mrtvý v loděnici pražské Dukly, za níž vesloval.

Vědci zkoumají léčbu nočních můr a běsů i pomocí vůní

Klecany (u Prahy) - Vědci z Národního ústavu duševního zdraví (NUDZ) v Klecanech u Prahy zkoumají léčbu nočních můr a běsů i pomocí vůní. Pracoviště je unikátní spektrem nabídky metod řešení poruch spánku, a to nejen v rámci ČR. Řada problémů se léčí nejen podáváním léků, ale zásadní jsou i psychoterapeutické postupy, říká vedoucí oddělení spánkové medicíny Jitka Bušková.

Technik z letounu s fotbalisty: Pád jsme nečekali, nikdo nekřičel

La Paz - Bolivijská vláda začala vyšetřovat podezření na nepravosti při udělení licence místní letecké společnosti LaMia, jejíž letoun minulý týden havaroval v Kolumbii s brazilskými fotbalisty. Příčinou neštěstí, při němž zemřelo 71 lidí, byl zřejmě nedostatek paliva. Informaci, že letadlo mělo udělat mezipřistání na dotankování, potvrdil dnes brazilské televizi Globo i přeživší technik Erwin Tumiri.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies