VYBERTE SI REGION

Dočká se Přerov nové čtvrti? Zatím jsou jen vize

Přerov - V areálu bývalých kasáren by měla vyrůst nová městská čtvrť, zatím se zde ale nic neděje

21.9.2011
SDÍLEJ:

Vizualizace proměny areálu Želatovských kasárenFoto: Avezo Plus

Přesně před rokem touto dobou, téměř na den stejně, se v Přerově horlivě debatovalo o tom, jak budou vypadat Želatovská kasárna.

Nová městská čtvrť, stovky bytů, náměstíčko i vlastní infrastruktura.

Takové byly vize. Rok se s rokem sešel, ale v areálu se podle všeho zatím nic nezměnilo.

Nejen místní, ale i přerovské zastupitele teď zajímá, zda se plány na vybudování nové městské čtvrti promění ve skutečnost.

Prodej kasáren provázely již od počátku dlouhé anabáze. Od té doby, co areál na Želatovské ulici opustili vojáci, o objekt usilovalo vedení města. To mělo s kasárnami různé záměry, mluvilo se například o zbudování multifunkční haly.

Ministerstvo obrany dalo ale nakonec před městem přednost developerské firmě.

„Přerov má v současné době s kasárnami společného už jen to, že jsou zahrnuty do územního plánu města. Majitelem je totiž nyní brněnská firma, která má s pozemkem vlastní záměry a plány, takže my jako město do toho už nijak nezasahujeme,“ sdělil mluvčí přerovského magistrátu Bohuslav Přidal.

Brněnská developerská firma kasárna od armády koupila v prosinci loňského roku za sedmadvacet milionů korun.

„Objekt byl prodán v sedmém kole výběrového řízení vyhlášeném v červnu loňského roku. Kasárna byla vítězné společnosti Avezo plus z Brna předána v srpnu tohoto roku,“ uvedl Jiří Štábl z tiskové oddělní ministerstva obrany.

Vizualizace proměny areálu Želatovských kasáren

Vizi a plány máme

Vítězná firma nastínila své plány s přerovskými kasárnami už před rokem.

„Chceme provést revitalizaci celého území v souladu s platným územním plánem tak, aby se z něj stala plnohodnotná městská čtvrť,“ informoval radní o záměru v září loňského roku předseda představenstva brněnské společnosti Josef Holý.

V pondělí neměl sice příliš času a byl pracovně vytížený, debatě o budoucnosti kasáren se však podle svých slov nebrání.

„Vize a plány samozřejmě máme a nemám problém se o nich podrobněji bavit. Teď na to sice nemám dostatek času, ale určitě se k tomu mohu později vyjádřit blíže,“ vyjádřil se do telefonu Holý.

Vizualizace proměny areálu Želatovských kasáren

Další jednání: na konci října

Podle posledních informací měli zástupci firmy své záměry ohledně přerovských kasáren předložit na posledním zasedání přerovského zastupitelstva, kam však nedorazili.

Někteří zastupitelé proto berou celou věc zatím se značným odstupem.

„Podle mě se teď shánějí lidi, kteří by do projektu vložili peníze, aby se tam mohlo začít vůbec něco dít. Můj názor ale je, že to nebude zatím nijak divoké. Očekáváme, že to tam začnou opravovat a dávat do pořádku, kdy to ale bude, toť otázka. V srpnu nám zástupci firmy slíbili, že záměry předloží na zářijovém zasedání zastupitelstva, ale nic se nedělo. Nikdo nepřijel, takže zatím nic bližšího nevíme,“ řekl zastupitel Petr Laga (KSČM).

Jak dále uvedl, další zasedání se uskuteční na konci října.

„To už možná budeme o přesném budoucím využití kasáren vědět víc,“ dodal.

V areálu Želatovských kasáren v Přerově se na ploše více než desíti hektarů nachází celkem třiaosmdesát stavebních objektů, jsou zde administrativní a skladové budovy, garáže, kuchyně, sklady pohonných hmot, trafostanice, výměníková stanice a sportoviště.

Autor: Naděžda Švrčková

21.9.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ve Švýcarsku byl plně zprovozněn nejdelší železniční tunel světa

Erstfeld (Švýcarsko) - Nejdelší a nejhlubší železniční tunel na světě, vybudovaný ve Švýcarsku pod Alpami, byl dnes otevřen pro plný dopravní provoz. Gotthardský tunel, přezdívaný podle francouzské zkratky GBT, je dlouhý 57,1 kilometru a v některých místech je až 2,3 kilometru pod povrchem.

Loučení s tratí do Koutů: končí barevné motoráky i soukromník

Údolí Desné – Největší změna za devatenáctiletou historii nastala v noci ze soboty 10. na neděli 11. prosince na Železnici Desná. Osobní vlaky zde přestala provozovat soukromá firma, nahradily ji České dráhy.

Sobotka: Přes návrhy změn by se měly firmy na EET nadále chystat

Praha - Přes návrhy změn v elektronické evidenci tržeb (EET), které projednává Poslanecká sněmovna, by se měli podnikatelé na její zavedení připravovat podle platného zákona. Norma jasně uvádí, koho se evidence tržeb týká. V pořadu Otázky Václava Moravce České televize to dnes uvedl premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD). Podle něj se zdá, že návrhy z dílny ministerstva financí i koaličních lidovců nebudou schváleny. Byla by to nejlepší varianta, dodal premiér.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies