„Doprava ve směru od Řehlovic na Ústí nad Labem je do jednoho jízdního pruhu svedena u Řehlovic, což pokračuje až za přejezd středního dělícího pásu v kilometru 70,6,“ hlásí mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Martina Vápeníková.
V inkriminovaném úseku je snížena rychlost a to na 80 kilometrů v hodině. Podle Vápeníkové se kolony netvoří. „Momentálně je tam rychlost obousměrně omezena na 80 kilometrů v hodině. Žádné kolony aut za těch pár dní, co omezení platí, nevznikaly,“ dodala mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Martina Vápeníková.
Cesta z Ústí do Teplic po dálnici zabere teď více času. Jsou řidiči, kteří se raději vyhnou D8 a jedou po „staré“ trase přes Bukov a Přestanov nebo rovnou přes Chabařovice a Přestanov.
„Do Teplic jezdím prakticky denně. V danou chvíli se mi časově určitě vyplatí jet přes Přestanov a Soběchleby. Je to jednodušší než složitě najíždět na dálnici,“ říká šofér z povolání Jaroslav Nápravník.
Termín dokončení stavby je 30. říjen 2010. „Termín je spíše orientační. Předpokládáme, že se to stihne dokončit o něco dřív,“ nechala se slyšet Vápeníková, mluvčí Ředitelství silnic a dálnic.
Druhý dálniční pás, ten ve směru na Ústí, se přitom opravoval loni.
„Původně jsme měli v plánu to opravit vloni celé, ale dostali jsme přidělené finance pouze na jeden jízdní pás. Od července do listopadu loňského roku jsme opravovali vyjeté koleje na čtyřkilometrovém úseku mezi Řehlovicemi a Trmicemi a také středový pás. Doprava z tohoto směru byla tehdy svedena do části, která se rekonstruuje nyní,“ vysvětlila Vápeníková.