VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Dráha má zabránit vybydlení Orlických hor

Orlické hory – Dobrovolný svazek obcí Region Orlické hory dokončil studii proveditelnosti projektu Drah Orlických hor.

20.3.2010 1
SDÍLEJ:

Ilustrační snímek.Foto: Deník/Marek Cholewa

Tato zpráva a stanovisko obce Sedloňov, která iniciativu nepodporuje, rozpoutaly diskusi veřejnosti na internetových stránkách Deníku. „Kdo to vymyslel, zadal, zhotovil a za kolik? dotazují se návštěvníci webu.

Mělký tunel

Podle předsedy DSO Region Orlické hory Petra Hudouska každým rokem ubývá trvale žijících obyvatel a problémem je pomalá a mnohdy nedostatečná dopravní obslužnost našeho území.

„Projekt Drah Orlických hor je jedním z řešení, jak postupnému vybydlení hor zabránit. Je to ekologické a pro rozvoj i udržitelný život v regionu zajímavé řešení. Náklady na zpracování studie proveditelnosti stály 1,2 milionu korun. To, že na ni svazek získal dotaci od Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI), svědčí například i o tom, že majitel většiny kolejí v Česku, Správa železniční dopravní cesty, tento projekt nepovažuje až za tak stupidní a má zájem, aby k další diskusi o jeho smysluplnosti vznikly relevantní podklady,“ reaguje na dotaz na internetových stránkách Deníku Petr Hudousek.

Krátká sezona léto - zima

„Panem starostou Sedloňova Zdeňkem Schwarzem avizovaný problém se sjezdovkou vůbec není nepřekonatelný. Těleso trati lze v tomto úseku velmi elegantně převést do tzv. mělkého tunelu (projekt s tím pravděpodobně počítá) a milovníci lyžování mohou i nadále využívat svah. ČSAV, která má v Sedloňově seismologickou stanici, i ochranáři již nemají po přetrasování dráhy, zapracované ve studii, žádný problém,“ míní Hudousek.

Vedoucí Chráněné krajinné oblasti Orlické hory David Rešl tvrdí, že původní návrh dobrovolného svazku, kdy trasa železnice vedla přes první a druhou zónu CHKO, byl pro ochranáře nepřípustný. „I po přepracování trasy, která zahrnuje několik tunelů, jsme upozornili, že půjde o zásah do krajiny. Nicméně, teď je třeba vypracovat hodnocení vlivu na životní prostředí a vyhodnotit všechny dopady na přírodu,“ reagoval včera na dotaz vedoucí CHKO.

Krátká sezona

„To, že svazek získal dotaci od SFDI, svědčí například i o tom, že majitel většiny kolejí v Česku, Správa železniční dopravní cesty, vůbec neví, kde se má dráha nacházet, jaká je dopravní obslužnost regionu. A zřejmě vůbec netuší, kolik cestujících autobusoví dopravci přepraví. A co se samotného SFDI týká, stačí se podívat, kdo ho řídí a spravuje. Obzvláště dozorčí rada je výkvět odborníků,“ napsal odpůrce železnice, který nevěří v ziskovost projektu, protože na horách je krátká sezona léto - zima.

Autor: Miloslav Dostálek

20.3.2010 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Dva muže zavalila zemina v Zahořanech nedaleko Vranova u Čerčan. Na místě jsou hasiči a policisté.
14

Zavalené muže vyprošťují pomocí sbíječek

Mapa republiky
6

Na sněhovém poli Mapa republiky je téměř 10 metrů sněhu

Vyceněné zuby a vypoulené oči. Ronaldova busta terčem vtípků

Při slavnostním pojmenování letiště na Madeiře po Portugalci Cristianu Ronaldovi vzbudila velkou pozornost fotbalistova busta, která se stala terčem kritiky i mnoha internetových vtípků. Sochař Emanuel Santos hájí výtvor tím, že se řídil zadáním hvězdného útočníka Realu Madrid, a tvrdí, že sám Ronaldo byl s výsledkem spokojený.

AKTUALIZOVÁNO

Sporné Mečiarovy amnestie. Slovenští poslanci otevřeli cestu k jejich zrušení

Slovenský parlament dnes schválil novelu ústavy, která otevírá cestu ke zrušení sporných amnestií, jež brání potrestání pachatelů únosu syna bývalého prezidenta Michala Kováče v roce 1995 do ciziny. Vládní předlohu novely podpořila velká většina poslanců koalice, opozice i nezařazených zákonodárců, byť největší opoziční strany neprosadily všechny vlastní pozměňovací návrhy.

Marksová: Opatření vůči řidičům hraničí se šikanou. Oplatíme stejnou mincí

Česká republika a Slovensko jsou připraveny zavést protiopatření vůči některým zemím kvůli jejich požadavkům na české řidiče při vyslání do ciziny. Šoféři z některých starých unijních států by tak pro jízdu po českém a slovenském území potřebovali různé doklady v češtině a slovenštině. Novinářům to dnes řekla ministryně práce Michaela Marksová.

Sobotka zdůraznil nutnost kompromisů, aby se neopakoval brexit

/ANKETA/- Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) na dnešním společném jednání české a slovenské tripartity zdůraznil nutnost najít kompromis ohledně směrnice o vysílání pracovníků. Zasedání na zámku ve Štiříně u Prahy se předpisem zabývalo, účastníci ho kritizovali. Sobotka zdůraznil, že se země musejí v rámci Evropské unie navzájem poslouchat. Jinak mohou podle něj nastat další podobné zlomy, jako byl brexit, což by si nepřál.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies