VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Dráha má zabránit vybydlení Orlických hor

Orlické hory – Dobrovolný svazek obcí Region Orlické hory dokončil studii proveditelnosti projektu Drah Orlických hor.

20.3.2010 1
SDÍLEJ:

Ilustrační snímek.Foto: Deník/Marek Cholewa

Tato zpráva a stanovisko obce Sedloňov, která iniciativu nepodporuje, rozpoutaly diskusi veřejnosti na internetových stránkách Deníku. „Kdo to vymyslel, zadal, zhotovil a za kolik? dotazují se návštěvníci webu.

Mělký tunel

Podle předsedy DSO Region Orlické hory Petra Hudouska každým rokem ubývá trvale žijících obyvatel a problémem je pomalá a mnohdy nedostatečná dopravní obslužnost našeho území.

„Projekt Drah Orlických hor je jedním z řešení, jak postupnému vybydlení hor zabránit. Je to ekologické a pro rozvoj i udržitelný život v regionu zajímavé řešení. Náklady na zpracování studie proveditelnosti stály 1,2 milionu korun. To, že na ni svazek získal dotaci od Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI), svědčí například i o tom, že majitel většiny kolejí v Česku, Správa železniční dopravní cesty, tento projekt nepovažuje až za tak stupidní a má zájem, aby k další diskusi o jeho smysluplnosti vznikly relevantní podklady,“ reaguje na dotaz na internetových stránkách Deníku Petr Hudousek.

Krátká sezona léto - zima

„Panem starostou Sedloňova Zdeňkem Schwarzem avizovaný problém se sjezdovkou vůbec není nepřekonatelný. Těleso trati lze v tomto úseku velmi elegantně převést do tzv. mělkého tunelu (projekt s tím pravděpodobně počítá) a milovníci lyžování mohou i nadále využívat svah. ČSAV, která má v Sedloňově seismologickou stanici, i ochranáři již nemají po přetrasování dráhy, zapracované ve studii, žádný problém,“ míní Hudousek.

Vedoucí Chráněné krajinné oblasti Orlické hory David Rešl tvrdí, že původní návrh dobrovolného svazku, kdy trasa železnice vedla přes první a druhou zónu CHKO, byl pro ochranáře nepřípustný. „I po přepracování trasy, která zahrnuje několik tunelů, jsme upozornili, že půjde o zásah do krajiny. Nicméně, teď je třeba vypracovat hodnocení vlivu na životní prostředí a vyhodnotit všechny dopady na přírodu,“ reagoval včera na dotaz vedoucí CHKO.

Krátká sezona

„To, že svazek získal dotaci od SFDI, svědčí například i o tom, že majitel většiny kolejí v Česku, Správa železniční dopravní cesty, vůbec neví, kde se má dráha nacházet, jaká je dopravní obslužnost regionu. A zřejmě vůbec netuší, kolik cestujících autobusoví dopravci přepraví. A co se samotného SFDI týká, stačí se podívat, kdo ho řídí a spravuje. Obzvláště dozorčí rada je výkvět odborníků,“ napsal odpůrce železnice, který nevěří v ziskovost projektu, protože na horách je krátká sezona léto - zima.

Autor: Miloslav Dostálek

20.3.2010 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Andrej Babiš
DOTYK.CZ

Jste zloděj formátu, jaký tu nikdy nebyl, uslyšel Babiš na svém mítinku

Kybernetický útok, ilustrační foto
AKTUALIZOVÁNO
8 8

Ukrajina hlásí kyberútok. Nebezpečný email se šíří světem, zasáhl i Česko

Stříbrný tým z Eura pohledem vedoucího: Pohodář, srdcař i dva mimozemšťané

Je to takový renesanční muž českého reprezentačního áčka v malém fotbale. Stará se o chod týmu jako jeho vedoucí, trénuje gólmany, do toho na mistrovství Evropy v Brně zajištoval komunikaci se zahraničními účastníky.

Ostatky Horákové jsou 67 let po její popravě stále neznámo kde

Ani 67 let po justiční vraždě právničky Milady Horákové není zřejmé, jak komunistický režim naložil s jejími ostatky.

Záhadná smrt bezdomovce Indiána: viděl jsem, jak ho surově mlátí, tvrdí svědek

Smrt ústeckého bezdomovce Jaroslava Dvořáka začala šetřit krajská kriminálka. Přihlásil se jí mladík, který viděl, jakým způsobem bývalý hokejista zemřel. Redaktor Deníku mluvil se svědkem, ještě než se přihlásil na policii.

AUTOMIX.CZ

Teď umřu... Richard Hammond se konečně vyjádřil k nehodě, co přesně se stalo?

Jsou to už více než dva týdny, co moderátor Richard Hammond ošklivě boural ve Švýcarsku s elektromobilem Rimac Concept One. Na konci vrchařské trati vyletěl ze silnice, a urazil 300 metrů dolů z kopce, než se auto zastavilo a shořelo.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies