VYBERTE SI REGION

Dráha má zabránit vybydlení Orlických hor

Orlické hory – Dobrovolný svazek obcí Region Orlické hory dokončil studii proveditelnosti projektu Drah Orlických hor.

20.3.2010 1
SDÍLEJ:

Ilustrační snímek.Foto: Deník/Marek Cholewa

Tato zpráva a stanovisko obce Sedloňov, která iniciativu nepodporuje, rozpoutaly diskusi veřejnosti na internetových stránkách Deníku. „Kdo to vymyslel, zadal, zhotovil a za kolik? dotazují se návštěvníci webu.

Mělký tunel

Podle předsedy DSO Region Orlické hory Petra Hudouska každým rokem ubývá trvale žijících obyvatel a problémem je pomalá a mnohdy nedostatečná dopravní obslužnost našeho území.

„Projekt Drah Orlických hor je jedním z řešení, jak postupnému vybydlení hor zabránit. Je to ekologické a pro rozvoj i udržitelný život v regionu zajímavé řešení. Náklady na zpracování studie proveditelnosti stály 1,2 milionu korun. To, že na ni svazek získal dotaci od Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI), svědčí například i o tom, že majitel většiny kolejí v Česku, Správa železniční dopravní cesty, tento projekt nepovažuje až za tak stupidní a má zájem, aby k další diskusi o jeho smysluplnosti vznikly relevantní podklady,“ reaguje na dotaz na internetových stránkách Deníku Petr Hudousek.

Krátká sezona léto - zima

„Panem starostou Sedloňova Zdeňkem Schwarzem avizovaný problém se sjezdovkou vůbec není nepřekonatelný. Těleso trati lze v tomto úseku velmi elegantně převést do tzv. mělkého tunelu (projekt s tím pravděpodobně počítá) a milovníci lyžování mohou i nadále využívat svah. ČSAV, která má v Sedloňově seismologickou stanici, i ochranáři již nemají po přetrasování dráhy, zapracované ve studii, žádný problém,“ míní Hudousek.

Vedoucí Chráněné krajinné oblasti Orlické hory David Rešl tvrdí, že původní návrh dobrovolného svazku, kdy trasa železnice vedla přes první a druhou zónu CHKO, byl pro ochranáře nepřípustný. „I po přepracování trasy, která zahrnuje několik tunelů, jsme upozornili, že půjde o zásah do krajiny. Nicméně, teď je třeba vypracovat hodnocení vlivu na životní prostředí a vyhodnotit všechny dopady na přírodu,“ reagoval včera na dotaz vedoucí CHKO.

Krátká sezona

„To, že svazek získal dotaci od SFDI, svědčí například i o tom, že majitel většiny kolejí v Česku, Správa železniční dopravní cesty, vůbec neví, kde se má dráha nacházet, jaká je dopravní obslužnost regionu. A zřejmě vůbec netuší, kolik cestujících autobusoví dopravci přepraví. A co se samotného SFDI týká, stačí se podívat, kdo ho řídí a spravuje. Obzvláště dozorčí rada je výkvět odborníků,“ napsal odpůrce železnice, který nevěří v ziskovost projektu, protože na horách je krátká sezona léto - zima.

Autor: Miloslav Dostálek

20.3.2010 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

Babiš: Jsem manažer obyvatel této země a mám co nabídnout

Spuštění první fáze EET i snahy o zavedení různých výjimek udaly tón veřejné debatě končícího týdne. Kromě toho byl přijat zákon o střetu zájmů, který bude mít pro Andreje Babiše dalekosáhlé důsledky. Není divu, že během rozhovoru občas křičel, odbíhal pro různé materiály a maily od občanů, kroutil hlavou, ale také se srdečně smál. I když tvrdí, že je naštvaný, hlavně na Bohuslava Sobotku, evidentně je odhodlaný poprat se o vítězství ve volbách a další čtyři roky vést zemi.  

Muž, který postupně přestává ovládat své nohy a ruce: Chci žít naplno

Pracuje jako právník a každý den několik hodin cvičí, aby kvůli své nemoci neskončil nehybný na lůžku. Bojuje, a přes všechny obtíže s postupující ztrátou hybnosti rukou a nohou, které mu způsobuje nemoc nazvaná Charcot-Marie-Tooth (C-M-T), považuje svůj život za šťastný.

Prosinec bude teplotně průměrný, nejchladněji bude mezi svátky

Praha - Následující čtyři týdny budou teplotně průměrné, nejchladnější by mělo být období mezi svátky. Nejvíce srážek má spadnout už příští týden, celkový prosincový úhrn by ale neměl vybočit z dlouhodobého průměru. Vyplývá to z předpovědi Českého hydrometeorologického ústavu (ČHMÚ).

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies