Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Dva viadukty se v Budějovicích ve čtvrtek uzavřou

České Budějovice – Kolony aut a dlouhé čekání. Na to jsou řidiči v Českých Budějovicích v dopravní špičce zvyklí. Od čtvrtka ale bude hůř.

21.4.2011
SDÍLEJ:

Rekonstrukce IV. železničního koridoru v Českých Budějovicích.Foto: Deník/Jaroslav Sýbek

Kvůli rekonstrukci IV. železničního koridoru se uzavřou viadukty ve Skuherského a Pekárenské ulici. Jaký to bude mít na dopravu ve městě dopad, o tom si málokdo dělá iluze.

„Bude hůř,“ říká bez nejmenších pochyb Pavel Ždych z Pekárenské ulice. Dá se čekat, že auta, která nebudou moci podjet v Pekárenské, se o to pokusí na vedlejších viaduktech – na propojení okruhů a v Rudolfovské. Hlavně viadukt v Rudolfovské je ale už teď přetížený. „To budu muset vstávat ve čtyři hodiny, abych se dostal do práce včas,“ konstatoval Ždych, kterého každý den čeká cesta právě Rudolfovskou třídou. Složitější cestu za prací nebo do školy budou mít i obyvatelé Husovy kolonie.

Rekonstrukce železničního koridoru potrvá tři roky. „Stavební práce budou ukončené v lednu 2014,“ uvedl Pavel Halla, tiskový mluvčí Správy železniční dopravní cesty.

Úsek mezi budějovickým nádražím a stanicí Nemanice se bude předělávat za více než 700 milionů korun. Zmíněné viadukty ve Skuherského a Pekárenské ulici budou zavřené letos až do podzimu s krátkou přestávkou na přelomu srpna a září. Pěším zůstane zachován průchod ve Skuherského ulici. V letech 2012 a 2013 přijde řada na podjezdy v Pražské a v Rudolfovské třídě.

Rekonstrukce tratě zasáhne i firmy, které sídlí v průmyslovém areálu v Pekárenské ulici. Zákazníky čekají objížďky přes ulici U Sirkárny. V ČSAD Jihotrans nevylučují, že se například sníží tržby u čerpací stanice a v jiných službách, které poskytují všem motoristům. Práce na železnici zaměstnají i policii. „Situaci budeme monitorovat,“ řekla ke čtvrtku policejní mluvčí Regina Tupá s tím, že případné drobné problémy je policie připravena na místě řešit.

Uzavírky od března

Práce začaly už v únoru. Kvůli bagrování náspu v Nádražní ulici byl v březnu uzavřen jeden jízdní pruh. To ale byla jen nesmělá předehra toho, co řidiče čeká. Teď začíná skutečná zkouška řidičských nervů, protože se zavřou až do října viadukty v Pekárenské a ve Skuherského ulici.
„Nezdá se to, ale viaduktem v Pekárenské neprojelo málo aut,“ říká Pavel Ždych, který v lokalitě bydlí.


Hlavně pro přespolní řidiče bude důležité, jak budou značeny objízdné trasy. „Kdo je cizí, tak pro toho to bude komplikace,“ přiznali například včera v obchodě s rybářskými potřebami, který se ocitne od čtvrtka „za uzavírkou“. V ČSAD Jihotrans poznají omezení kvůli uzavírce v Pekárenské částečně. „Co se týká autobusové a nákladní dopravy, tak se nás to nedotkne,“ řekl Deníku generální ředitel společnosti Robert Krigar. Dodal ale, že čeká určitě odliv zákazníků u čerpací stanice. Vliv může mít podle Krigara složitější cesta do areálu i na využití služeb stanice technické kontroly, pneu〜servisu nebo lakovny. Z ČSAD Jihotrans také sami dávali vědět zákazníkům, co je čeká. „Mailem a dopisem jsme obesílali partnery, se kterými dlouhodobě spolupracujeme,“ zmínil Krigar.

Pouze pro pěší zůstane zachován průchod viaduktem ve Skuherského ulici. Například cestující MHD musejí ale počítat se zrušením zastávky nedaleko viaduktu.

Od 21. března se toto opatření dotklo linek číslo 5, 11, 17 a 41. „Vzhledem k prostorovým podmínkám a charakteru prací nelze bohužel zřídit náhradní zastávku. Cestujícím proto doporučujeme použít nejbližší zastávku Palackého náměstí. Žádná další omezení v této fázi stavby z hlediska organizace MHD nenastanou,“ uvedl za dopravní podnik vedoucí oddělení strategie a řízení dopravy Radek Filip.

Stavební práce začaly letos v únoru a skončit mají do ledna 2014. Rozděleny jsou do několika etap, aby se mezi sebou viadukty na plzeňské a pražské trati mohly „vystřídat“ v uzavírkách. Cena za rekonstrukci železnice mezi Českými Budějovicemi a Nemanicemi bude přes 700 milionů korun. Oproti předpokládaným nákladům je ale výrazně nižší. Ve výběrovém řízení se podařilo Správě železniční dopravní cesty získat cenu asi o čtvrt miliardy nižší, než se čekalo.

Až na hranici

Lepší trať je součástí investice, která má proměnit celou železnici z Prahy až na rakouskou hranici. „Zahájení modernizace trati pro IV. železniční koridor je pro České Budějovice významným okamžikem a jsem rád, že při chybějící dálnici se alespoň železnice přiblíží požadavkům dopravy 21. století,“ řekl k tomu budějovický primátor Juraj Thoma. „Samozřejmě železnice vede skrz město a práce se neobejdou bez omezení. Chtěl bych poprosit obyvatele města, aby všechna nutná opatření přijali s pochopením. Za město slibuji, že se pokusíme udělat vše pro to, aby dopad na život ve městě byl co možná nejmenší,“ dodal Thoma. Cestujících Českých drah se práce na železnici prakticky nedotknou.

Až bude rekonstrukce hotova, rozšíří se například počet jízdních pruhů ve viaduktu v Pekárenské ulici na čtyři. Využije to třeba ČSAD Jihotrans.

Autor: Edwin Otta

21.4.2011
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Z Brna do Prahy nově jezdí více spojů. Dopravce FlixBus přidal nové autobusy (do zelena). Chce porazit dominantní RegioJet (žluté).
6

Souboj žluté a zelené. Cestující z Brna do Prahy svezou další autobusy

z filmu Jana Svěráka Po strništi bos
1 9

RECENZE: Retro pro tátu. Strniště pro Jana Svěráka

Nepřekračujte červenou linii, varuje Jižní Korea severního souseda

Pokud Severní Korea vypustí mezikontinentální raketu s jadernou hlavicí, překročí "červenou hranici", prohlásil ve čtvrtek jihokorejský prezident Mun Če-in. Spojené státy jsou připraveny zasáhnout, ale slíbily, že jakoukoli vojenskou akci si dají schválit jihokorejskou vládou.

Pohledem Stanislava Šulce: Slyšet HDP růst

Výkon ekonomiky je stále obdivuhodnější. Tedy alespoň to tak vypadá u stolů makroekonomů, kteří sledují výlučně růst hrubého domácího produktu. Růst HDP o 4,5 procenta by nám mohli ostatní snad i závidět. Proti tomu však stojí rostoucí počet nespokojených lidí, kterým je růst HDP lhostejný, protože jej jednoduše neprožívají. Kvalita jejich životů stagnuje stejně jako platy, mírný růst vyváží stále sílící zdražování, které se zdaleka neomezuje jen na máslo.

RECENZE: Retro pro tátu. Strniště pro Jana Svěráka

Laskavé retro z těžké doby. Natočené podle klíče Obecné školy. To je v kostce nový film Jana Svěráka Po strništi bos, který režisér natočil spíš kvůli otci nežli kvůli sobě.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení