VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Dva vlaky jely proti sobě, strojvedoucí je zastavili

Skuteč (Chrudimsko) - Právě na této trati se před 16 lety stalo jedno z nejtragičtějších železničních neštěstí v historii Česka.

18.6.2011
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Foto: Deník/Jakub Šťástka

U Skutče na Chrudimsku v sobotu ráno proti sobě jely dva vlaky, z toho jeden osobní. Strojvedoucí si toho včas všimli a vlaky zastavili. Strojvůdce osobního vlaku se vydal na trať ze stanice Skuteč, přestože neměl návěstidlem povolenu jízdu a měl počkat na protijedoucí vlak. Informoval o tom Tomáš Drvota ze Správy železniční dopravní cesty.

Mimořádná událost se stala na trati ze Svitav do Ždárce u Skutče. Právě na této trati se před 16 lety stalo jedno z nejtragičtějších železničních neštěstí v historii Česka. V červnu roku 1995 se u obce Krouna srazil osobní motorový jednovagonový vlak se čtyřmi nákladními vagony. Nehodu nepřežilo 19 lidí a čtyři utrpěli zranění.

Na nepovolenou jízdu strojvedoucího osobního vlaku podle Drvoty reagovalo i zabezpečovací zařízení na trati, a zastavení vlaků tak pojistilo. Zabezpečovací zařízení na mimořádnou situaci zareagovalo ve chvíli, kdy vlak vjel na výhybku, která nebyla přestavena v jeho směru. Následně změnilo návěst na návěstidle pro protijedoucí vlak na "stůj".

Zabezpečovací zařízení bylo podle Drvoty na trati instalováno nedávno. Případné nepovolené jízdy na trati může sledovat i dispečer, který se pak ihned spojí s příslušným strojvedoucím na trati.

Podle sobotního vydání deníku Právo se málem stala tragédie na železnici také minulou sobotu. Rychlík z Prahy najel na Obřanském mostě před Brnem v osmdesátikilometrové rychlosti na vybočenou kolej a jen se štěstím se nezřítil do řeky Svitavy. "Trať je nějakých devět deset metrů nad hladinou, s vlakem to škublo, naštěstí zůstal na kolejích," řekl Právu člověk obeznámený s případem.

Strojvedoucí podle deníku o události okamžitě informoval výpravčí a ti na problémovou kolej už žádný vlak nepustili. Mezi stanicemi Brno - Maloměřice a Brno - Královo Pole se jezdilo po jedné koleji. Později po trati jezdily vlaky maximálně desetikilometrovou rychlostí. Následná kontrola ukázala, že vybočení koleje na mostě nebylo jediné. Podle Práva už dříve Drážní inspekce na trati 250, právě v úseku z Maloměřic do Králova Pole, upozornila na 176 závad.

Autor: ČTK

18.6.2011
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ondřej Němec.
10

Němec se z reprezentace omluvil. Necítím se fit, říká po nedávném otřesu mozku

Náměstek pro zdravotní péči na ministerstvu zdravotnictví Roman Prymula poskytl 20. dubna v Praze rozhovor Deníku.
38 13

Roman Prymula: Češi mají nižší práh bolestivosti než Číňané

Migranti živoří v koncentrácích, varuje papež František

Zadržovací střediska pro migranty jsou přeplněná. Papež František, který je opakovaně navštívil, je přirovnal ke koncentračním táborům. Vyzval evropské vlády, aby běžence přesunuly do lidštějších podmínek.

Vzpomínky na legendární jízdu Hanzelky a Zikmunda

Oslavy 70. výročí startu slavné cestovatelské výpravy proběhly v centru Zlína. Krátce po 18. hodině přijela kolona historických Tater.

Inkluze není nepřítel, dojímá příběh chlapce s vzácným syndromem

/ROZHOVOR, VIDEO/ Nechci pro své dítě nic speciálního, chci jen, aby měl stejnou šanci, jako ostatní.  Tato slova napsala Hana Kubíková z Liberce. Maminka kluka se vzácným Wiliamsovým syndromem. Už několik let se snaží své okolí přesvědčit, že inkluze nemusí být strašákem. „Člověk může hodně dokázat, pokud to aspoň zkusí," říká.

AKTUALIZOVÁNO

Bude to o prsa. Francie žije prezidentskými volbami. Rozhodnou nerozhodnutí?

Jen pár procent. Takový je rozdíl mezi kvartetem, který se pere o post prezidenta Francie. Bude to centrista Emanuel Macron, pravicový François Fillon, extrémistická Marine Le Penová, nebo ultralevicový Jean-Luc Mélenchon?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies