VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Dva vlaky jely proti sobě, strojvedoucí je zastavili

Skuteč (Chrudimsko) - Právě na této trati se před 16 lety stalo jedno z nejtragičtějších železničních neštěstí v historii Česka.

18.6.2011
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Foto: Deník/Jakub Šťástka

U Skutče na Chrudimsku v sobotu ráno proti sobě jely dva vlaky, z toho jeden osobní. Strojvedoucí si toho včas všimli a vlaky zastavili. Strojvůdce osobního vlaku se vydal na trať ze stanice Skuteč, přestože neměl návěstidlem povolenu jízdu a měl počkat na protijedoucí vlak. Informoval o tom Tomáš Drvota ze Správy železniční dopravní cesty.

Mimořádná událost se stala na trati ze Svitav do Ždárce u Skutče. Právě na této trati se před 16 lety stalo jedno z nejtragičtějších železničních neštěstí v historii Česka. V červnu roku 1995 se u obce Krouna srazil osobní motorový jednovagonový vlak se čtyřmi nákladními vagony. Nehodu nepřežilo 19 lidí a čtyři utrpěli zranění.

Na nepovolenou jízdu strojvedoucího osobního vlaku podle Drvoty reagovalo i zabezpečovací zařízení na trati, a zastavení vlaků tak pojistilo. Zabezpečovací zařízení na mimořádnou situaci zareagovalo ve chvíli, kdy vlak vjel na výhybku, která nebyla přestavena v jeho směru. Následně změnilo návěst na návěstidle pro protijedoucí vlak na "stůj".

Zabezpečovací zařízení bylo podle Drvoty na trati instalováno nedávno. Případné nepovolené jízdy na trati může sledovat i dispečer, který se pak ihned spojí s příslušným strojvedoucím na trati.

Podle sobotního vydání deníku Právo se málem stala tragédie na železnici také minulou sobotu. Rychlík z Prahy najel na Obřanském mostě před Brnem v osmdesátikilometrové rychlosti na vybočenou kolej a jen se štěstím se nezřítil do řeky Svitavy. "Trať je nějakých devět deset metrů nad hladinou, s vlakem to škublo, naštěstí zůstal na kolejích," řekl Právu člověk obeznámený s případem.

Strojvedoucí podle deníku o události okamžitě informoval výpravčí a ti na problémovou kolej už žádný vlak nepustili. Mezi stanicemi Brno - Maloměřice a Brno - Královo Pole se jezdilo po jedné koleji. Později po trati jezdily vlaky maximálně desetikilometrovou rychlostí. Následná kontrola ukázala, že vybočení koleje na mostě nebylo jediné. Podle Práva už dříve Drážní inspekce na trati 250, právě v úseku z Maloměřic do Králova Pole, upozornila na 176 závad.

Autor: ČTK

18.6.2011
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Pomněnkový den. Ilustrační foto.
5

Policie pátrá po dvou stovkách ztracených dětí

Generální tajemník NATO Jens  Stoltenberg a Donald Trump
7

Trump přijel do Bruselu. Na programu má „těžké" rozhovory

Plochodrážní „obojživelník“ Franc: Dlouhá dráha docela bolí

/ROZHOVOR/ Závody na ploché dráze mají i jiné podoby, než jsou souboje na zhruba čtyřsetmetrových oválech na pražské Markétě nebo v Pardubicích. Hlavně v západní Evropě, ale i u nás v Mariánských Lázních, existují delší dráhy. Nejznámějším českým účastníkem MS na dlouhé dráze, které startuje dnes v německém Herxheimu, je jezdec z Markéty Josef Franc.

Otec doufá, že ústavní soudci zachrání jeho syna před sektou

Sedmiletý chlapec zatím nic netuší, ale o jeho dalším osudu dnes rozhodne Ústavní soud.

Zatajit dech a vydržet. Nová metoda lépe cílí na nádory

/FOTOGALERIE/- Nikdo neumí léčit rakovinu šetrněji než my, hlásí odborníci z pražského Protonového centra. Našli unikátní metodu, díky které dokážou sežehnout jen skutečně nemocnou tkáň. Jenomže další lékaři se k protonům staví rezervovaně. Podle šéfa odborné společnosti, která radioterapii zastřešuje, není tato léčba stále dostatečně ověřená. Její cena je navíc příliš vysoká.

AUTOMIX.CZ

Až budete prodávat auto: 10 rad, jak snadno a rychle zvýšit jeho cenu

Chystáte se prodat svoje auto? Potom se jistě snažíte dostat za svůj vůz co možná nejvyšší finanční sumu. Samozřejmě, že o ceně auta rozhoduje zejména model, jeho rok výroby, počet najetých kilometrů a především technický stav, ovšem jsou tu i detaily, které mohou cenu vozu zvýšit.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies