Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Dva vlaky jely proti sobě, strojvedoucí je zastavili

Skuteč (Chrudimsko) - Právě na této trati se před 16 lety stalo jedno z nejtragičtějších železničních neštěstí v historii Česka.

18.6.2011
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Foto: Deník/Jakub Šťástka

U Skutče na Chrudimsku v sobotu ráno proti sobě jely dva vlaky, z toho jeden osobní. Strojvedoucí si toho včas všimli a vlaky zastavili. Strojvůdce osobního vlaku se vydal na trať ze stanice Skuteč, přestože neměl návěstidlem povolenu jízdu a měl počkat na protijedoucí vlak. Informoval o tom Tomáš Drvota ze Správy železniční dopravní cesty.

Mimořádná událost se stala na trati ze Svitav do Ždárce u Skutče. Právě na této trati se před 16 lety stalo jedno z nejtragičtějších železničních neštěstí v historii Česka. V červnu roku 1995 se u obce Krouna srazil osobní motorový jednovagonový vlak se čtyřmi nákladními vagony. Nehodu nepřežilo 19 lidí a čtyři utrpěli zranění.

Na nepovolenou jízdu strojvedoucího osobního vlaku podle Drvoty reagovalo i zabezpečovací zařízení na trati, a zastavení vlaků tak pojistilo. Zabezpečovací zařízení na mimořádnou situaci zareagovalo ve chvíli, kdy vlak vjel na výhybku, která nebyla přestavena v jeho směru. Následně změnilo návěst na návěstidle pro protijedoucí vlak na "stůj".

Zabezpečovací zařízení bylo podle Drvoty na trati instalováno nedávno. Případné nepovolené jízdy na trati může sledovat i dispečer, který se pak ihned spojí s příslušným strojvedoucím na trati.

Podle sobotního vydání deníku Právo se málem stala tragédie na železnici také minulou sobotu. Rychlík z Prahy najel na Obřanském mostě před Brnem v osmdesátikilometrové rychlosti na vybočenou kolej a jen se štěstím se nezřítil do řeky Svitavy. "Trať je nějakých devět deset metrů nad hladinou, s vlakem to škublo, naštěstí zůstal na kolejích," řekl Právu člověk obeznámený s případem.

Strojvedoucí podle deníku o události okamžitě informoval výpravčí a ti na problémovou kolej už žádný vlak nepustili. Mezi stanicemi Brno - Maloměřice a Brno - Královo Pole se jezdilo po jedné koleji. Později po trati jezdily vlaky maximálně desetikilometrovou rychlostí. Následná kontrola ukázala, že vybočení koleje na mostě nebylo jediné. Podle Práva už dříve Drážní inspekce na trati 250, právě v úseku z Maloměřic do Králova Pole, upozornila na 176 závad.

Autor: ČTK

18.6.2011
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Happening Dollars of Colours před Slezskostravským hradem.
8

Bojkot Colours of Ostrava: Fajn hudba, ale velké korporace jsou fuj

Ilustrační foto.
3

Čechům se i nadále daří lépe než Slovákům. Dohánějí nás, ale nestíhají

AKTUALIZUJEME

Ostrov Kos postihlo silné zemětřesení: nejméně dva mrtví, stovky zraněných

/VIDEO, FOTOGALERIE/ Nejméně dva lidské životy a stovky zraněných si vyžádalo zemětřesení o síle 6,7 stupně na řeckém ostrově Kos v Egejském moři. Otřesy zaznamenané u řecko-turecké námořní hranice způsobily i kvůli následné tsunami značné materiální škody na budovách a v přístavu.

Michal Hrůza: Vše záleží na úhlu pohledu. Jsem věčný optimista

/ROZHOVOR, KLIP/ Zpěvák a skladatel Michal Hrůza má za sebou úspěšné miniturné po českých a moravských zámcích. Nadělil si ho k 20. výročí na hudební scéně. Zároveň také vydal svou čtvrtou sólovou desku s názvem Sám se sebou. Posluchač na ní najde i tři filmové písně z nedávné doby.

Při protestech ve Venezuele umírali lidé, stávkují už miliony obyvatel

/VIDEO/ Do čtyřiadvacetihodinové generální stávky, která je reakcí na politiku socialistického prezidenta Venezuely Nicoláse Madura, se zapojily už miliony obyvatel. Provází ji však násilné demonstrace. Střety si prozatím vyžádaly tři oběti a podle BBC bylo více než 300 protestantů zatčeno.

Kam se Pražané schovají v případě ohrožení?

/INFOGRAFIKA/ - Jak by byli Pražané chráněni v případě ohrožení státu? Kolik stálých úkrytů je v české metropoli, kde se nacházejí a jaká je jejich kapacita? Jelikož roste napětí ve světě, rozhodli jsme se pro vás situaci zmapovat.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení