VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Dva vlaky jely proti sobě, strojvedoucí je zastavili

Skuteč (Chrudimsko) - Právě na této trati se před 16 lety stalo jedno z nejtragičtějších železničních neštěstí v historii Česka.

18.6.2011
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Foto: Deník/Jakub Šťástka

U Skutče na Chrudimsku v sobotu ráno proti sobě jely dva vlaky, z toho jeden osobní. Strojvedoucí si toho včas všimli a vlaky zastavili. Strojvůdce osobního vlaku se vydal na trať ze stanice Skuteč, přestože neměl návěstidlem povolenu jízdu a měl počkat na protijedoucí vlak. Informoval o tom Tomáš Drvota ze Správy železniční dopravní cesty.

Mimořádná událost se stala na trati ze Svitav do Ždárce u Skutče. Právě na této trati se před 16 lety stalo jedno z nejtragičtějších železničních neštěstí v historii Česka. V červnu roku 1995 se u obce Krouna srazil osobní motorový jednovagonový vlak se čtyřmi nákladními vagony. Nehodu nepřežilo 19 lidí a čtyři utrpěli zranění.

Na nepovolenou jízdu strojvedoucího osobního vlaku podle Drvoty reagovalo i zabezpečovací zařízení na trati, a zastavení vlaků tak pojistilo. Zabezpečovací zařízení na mimořádnou situaci zareagovalo ve chvíli, kdy vlak vjel na výhybku, která nebyla přestavena v jeho směru. Následně změnilo návěst na návěstidle pro protijedoucí vlak na "stůj".

Zabezpečovací zařízení bylo podle Drvoty na trati instalováno nedávno. Případné nepovolené jízdy na trati může sledovat i dispečer, který se pak ihned spojí s příslušným strojvedoucím na trati.

Podle sobotního vydání deníku Právo se málem stala tragédie na železnici také minulou sobotu. Rychlík z Prahy najel na Obřanském mostě před Brnem v osmdesátikilometrové rychlosti na vybočenou kolej a jen se štěstím se nezřítil do řeky Svitavy. "Trať je nějakých devět deset metrů nad hladinou, s vlakem to škublo, naštěstí zůstal na kolejích," řekl Právu člověk obeznámený s případem.

Strojvedoucí podle deníku o události okamžitě informoval výpravčí a ti na problémovou kolej už žádný vlak nepustili. Mezi stanicemi Brno - Maloměřice a Brno - Královo Pole se jezdilo po jedné koleji. Později po trati jezdily vlaky maximálně desetikilometrovou rychlostí. Následná kontrola ukázala, že vybočení koleje na mostě nebylo jediné. Podle Práva už dříve Drážní inspekce na trati 250, právě v úseku z Maloměřic do Králova Pole, upozornila na 176 závad.

Autor: ČTK

18.6.2011
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Když Essie Bartelsová z Ghany přijela do Spojených států, rozhodla se, že tradiční západoafrické pokrmy představí celému světu
2

Ghanská kuchařka seznamuje USA s africkou gastronomií

Oskar Hollywood

USA a Turecko nepustí na Oscary syrského filmaře

FOTO: Masopustní maškary vozil v Homoli speciální autobus

Homole u Panny - Sobota byla v obci Homole u Panny ve znamení masopustního veselí. Specifikem místních oslav byl speciální autobus, který převážel účastníky po jednotlivých částech obce.

Rychlobruslařka Erbanová je druhá na pětistovce

Rychlobruslařka Karolína Erbanová vstoupila do mistrovství světa ve sprintu v Calgary druhým místem v závodě na 500 metrů. V čele je favorizovaná Japonka Nao Kodairová, která jako jediná zajela čas pod hranici 37 sekund. Čtyřiadvacetiletá česká reprezentantka si časem 37,06 vytvořila nový osobní rekord.

Šafářová si v Budapešti zahraje finále dvouhry. Osmý titul v kariéře je blízko

Budapešť - Tenistka Lucie Šafářová porazila v semifinále turnaje v Budapešti Němku Carinu Witthöftovou 6:4, 6:3 a poprvé od loňského triumfu v Praze ve Stromovce si zahraje finále dvouhry. Brněnská rodačka bude usilovat o osmý titul v kariéře.

Andrej Babiš: Havel měl u nás zavést prezidentský systém

Hnutí ANO se chystá na sněmovní volby, v sobotu a neděli si zvolí nové vedení a brzy už také představí svou vizi rozvoje České republiky v příštích dvaceti letech. Jeho předseda Andrej Babiš v rozhovoru s Deníkem tvrdí, že Česko by se mělo inspirovat v zahraničí a vzít si z něj to nejlepší – americký většinový systém, švýcarskou přímou demokracii a německý parlamentní jednací řád.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies