Okres Most patří k posledním, které ještě nejsou součástí Integrovaného dopravního systému Ústeckého kraje, kde lze výhodně používat jednu jízdenku při cestování různými MHD a regionálními zelenými autobusy a vlaky.

Město Most, které je s Litvínovem akcionářem místního dopravního podniku, upozorňuje, že připojení by bylo prospěšné, ale nyní není technicky možné a bylo by drahé. MHD na Mostecku byla totiž jedna z prvních, která začala používat bezkontaktní odbavovací systém, a ten nelze s novějšími integrovanými typy propojit. Celý systém by se musel ve všech vozech vyměnit.

„Vyžaduje to nemalou investici," řekl primátor Mostu Jan Paparega. Hovoří se o desítkách milionů korun. Zaznívají hlasy, aby kraj opět přispíval podniku na meziměstskou tramvajovou dopravu. Kraj dotuje jen vlaky, ale těmi jezdí mezi Mostem a Litvínovem málo lidí. Nyní chybí pro vyjednávání partner, protože ještě nevznikla nová krajská vláda a soud řeší návrhy na neplatnost nedávných voleb. Jisté je, že tramvajová trať Most-Litvínov se má modernizovat s pomocí EU.

V době výstavby nového Mostu se počítalo s tím, že město bude mít 100 tisíc obyvatel a bude mít hustou tramvajovou síť. „Tramvaj je městotvorným prvkem," říkají urbanisté. Teď se nové trati neplánují. Cíl je lepší spojení mezi městy.