Těmi zřejmě nejvítanějšími, na které si cestující jistě rychle zvyknou, se nejspíš stanou posílení provozu na všech třech linkách metra i zkrácení intervalů mezi vybranými autobusovými spoji – na řadě linek ve večerních hodinách a na linkách číslo 113, 119, 125, 136, 180 a 213 také v době špiček.

Víkendy zase přinesou zkrácení intervalu na lince číslo 100 ze 30 na 15 minut a nasazení kloubových autobusů na linku číslo 118. Hotovou revoluci pak přinášejí aktuální změny v autobusové dopravě na Uhříněvesku – včetně napojení této oblasti na stanici metra Háje.

Bezpečnostní expert a bývalý náčelník Vojenské zpravodajské služby ČR Andor Šándor.
Generál Andor Šándor: Bezpečné metro? Nedělejme si iluze

Změny pro budoucnost

Naopak pro laiky nejméně pochopitelným krokem se patrně stane přečíslování. Mění se označení všech nočních linek, ať tramvajových, či autobusových, a to jak v metropoli, tak i za Prahou. Nebudou už začínat pětkou či šestkou, ale devítkou.

I na tuhle změnu si ovšem lze rychle zvyknout. V menším rozsahu – a to už je složitější – se mění také čísla některých autobusů vozících pasažéry; jak v samotném hlavním městě, tak i za jeho hranicemi. Tohle vše se dělá proto, aby jednou mohlo být líp: aby se uvolnila ucelená číselná řada od 501 do 750 pro možnost doplňování dalších autobusových linek, které by do budoucna měly vylepšit spojení metropole s přilehlými oblastmi Středočeského kraje.

Žena se nacházela v kolejišti metra.
Žena spadla do kolejiště, metro dvě hodiny stálo

Přilákat víc cestujících

Další změny se ještě chystají pro příští měsíce – přijdou v závislosti na tom, jak se je organizaci Ropid podaří projednat s městskými částmi a připravit po technické stránce – a zvlášť bohatá nadílka novinek by měla následovat v příštím roce. To už by pražští politici měli zařadit do rozpočtu města i nákladnější záměry. Náměstek primátorky a radní pro oblast dopravy Petr Dolínek (ČSSD) slibuje, že mají nejen nabídnout potřebnou kapacitu i komfort současným cestujícím. „Otevře se prostor pro přilákání dalších uživatelů veřejné dopravy do budoucna," očekává.

Peníze jsou pro rozšiřování, posilování a vylepšování veřejné dopravy důležité – náměstek ředitele Ropidu Martin Šubrt ovšem ve financích nevidí omezující faktor. „Tím jsou především technické a personální limity dopravců – tedy dostupné počty vozidel a řidičů," poznamenal Šubrt.

Majáles v Praze.
První máj pohlídají těžkooděnci i policisté se psy a na koních