Snad již konečnému termínu zahájení rekonstrukce malínského nadjezdu, která bude spojena s jeho úplnou uzavírkou, předcházela poměrně složitá jednání na Krajském úřadě Středočeského kraje v Praze.

Kvůli stanovení vlakových výluk dokonce hrozilo, že se začátek rekonstrukce posune až o tři měsíce. „Ohledně vlakových výluk se jednání musí vést dlouho dopředu," poznamenal Josef Viktora. Práce na malínském nadjezdu se ale zpozdily i kvůli současnému mrazivému počasí. „Překládku optického kabelu v takových mrazech zkrátka dělat nejde," řekl místostarosta.

Měsíční zdržení na začátku opravy malínského mostu se samozřejmě projeví i na postupu prací. Podle současných odhadů se jejich ukončení posune zhruba o měsíc či dva. Původně se jako o nejzazším termínu dokončení rekonstrukce hovořilo o podzimu 2018. Nyní je dáno, že uzavírka malínského nadjezdu by měla trvat až do 31. prosince 2018.

Dvě objízdné trasy

Na jednáních, která se uskutečnila v pátek v Praze, byly spolu s novými termíny stanoveny i oficiální objízdné trasy. Podle Josefa Viktory se původně uvažovalo jen o jedné, nakonec ale budou dvě. Jedna povede ve směru od Kolína a bude vedena na Kaňk. Druhá objízdná trasa povede ze směru od Čáslavi a od Nových Dvorů přes Církvici a Karlov.

Zavření malínského mostu bude výrazným zásahem do života Kutnohořanů, zejména pak obyvatel městské části Malín. Ti zůstanou po dobu oprav odříznuti od své přímé cesty do centra města. Další komplikací je i arsen v náspech mostu. I z těchto důvodů by se ještě před začátkem prací měla uskutečnit schůzka občanů se zástupci investora stavby, Ředitelství silnic a dálnic.

Lávka ani převaděč

Otázka pěších trápí mnoho lidí a velice často je pokládána veřejně. Původně radnice zvažovala, že nechá postavit pro období rekonstrukce mostu provizorní lávku. Tento plán ale nakonec smetly vysoké náklady, které by její stavbu provázely. Když bylo jasné, že stavba lávky nebude možná, radnice zvažovala i další varianty, kterým by pěším usnadnila přístup do města.

Ve hře byla například možnost, že by byl u železnice člověk, který by dělal příchozím převaděče. Tento plán ale ztroskotal na stránce bezpečnosti. „Vlaky tudy projíždějí velkou rychlostí a nelze je zastavit," vysvětlil místostarosta Kutné Hory Josef Viktora.

Pěšky přes koleje

Vedení Kutné Hory tak nyní čelí nepříjemné skutečnosti po svých se lidé z Malína do centra Kutné Hory nedostanou. Tedy alespoň ne oficiální cestou, „Je to pro mě strašně nepříjemné, ale legálně to pěšky po uzavření mostu, nepůjde," potvrdil místostarosta.

Lidé z Malína, kteří nemají svůj vlastní automobil, tak budou mít dvě možnosti. První bude ona oficiální cesta. Do města se budou moci dostat po objízdných trasách v autobusech. „Budeme jednat s dopravci. Chceme, aby autobusy plynule navazovaly už na první vlaky, které jezdí v 5 hodin ráno na Prahu i Brno," zdůraznil Viktora.

Druhá možnost pak bude přejít pěšky přes koleje. Při tomto rozhodnutí se ale lidé dopouštějí přestupku. Je tak velice pravděpodobné, že zde bude Policie ČR provádět kontroly a rozdávat i pokuty. „V blokovém řízení mohou policisté udělit pokutu až tisíc korun," upozornila mluvčí Policie ČR Vendulka Marečková.

Čtěte také: Most přes Želivku je po téměř půlroce znovu otevřený motoristům