VYBERTE SI REGION

Jízda vlakem RegioJet přilákala davy

Ústí nad Labem, Děčín – Žluté vlaky přivezly na železnici do Ústeckého kraje jaro. Souprava Desiro bude cestující vozit za jednotné zpáteční jízdné 5 Kč.

24.4.2010 11
SDÍLEJ:
Fotogalerie
14 fotografií
RegioJet, dceřiná společnost Student agency, představila žlutý vlak, který bude o víkendech jezdit na Kozí dráze.

RegioJet, dceřiná společnost Student agency, představila žlutý vlak, který bude o víkendech jezdit na Kozí dráze.Foto: DENÍK/ Martin Klimeš

Konkurence Českých drah je na kolejích. Do Ústí se žlutou nablýskanou soupravou Siemens Desiro přijeli svézt lidé ze širokého okolí.

„Ten vlak znám, ale stejně jsem byl zvědavý,“ vyprávěl Josef Bígl, který se na reklamní vlak přijel podívat až z Chrastavy. Pravidelný provoz vlaků RegioJet, dceřiné společnosti Student Agency, by prý na kolejích uvítal. „Konkurence je dobrá, ceny pak mohou být nižší,“ přemýšlel Josef Bígl.

Vlak RegioJetu v pátek na ukázku vyjel na trať Ústí – Děčín. V sobotu vyráží na Kozí dráhu mezi Děčínem a Krupkou, kde bude cestující vozit dva víkendy. Ve všedních dnech pak bude spojovat Ústí s Litvínovem.

Zvědavost i strach

„S Českými drahami jsem spokojená, takže ke konkurenci nevidím důvod,“ řekla naopak Ústečanka Milena Kratochvílová.
Vlak je podle ní hlučnější než souprava City Elefant, kterou s Českými drahami občas jezdí do Prahy.
Majitel Student Agency Radim Jančura vysvětlil, že se jedná o dieselovou soupravu. „Kdyby šlo o příměstské vlaky, jakými jsou City Elefanty, byla by souprava elktrifikovaná a také tišší. Kozí dráha není k tomu upravená,“ upozornil Jančura.

Za pětikorunu

Souprava Desiro bude cestující vozit za jednotné zpáteční jízdné 5 Kč. „Víme, že mnoho lidí má zakoupené zvýhodněné jízdenky, takže nechceme, aby platili dvakrát,“ řekl k ceně šéf Student agency. Dodal, že když už za pronájem vlaků společnost zaplatí deset milionů, mohou cestující svézt za pár korun.

Prohlédnout si vlak byl i starosta Telnice, přes kterou Kozí dráha vede, Jaroslav Doubrava. „Stále trváme na tom, že provoz na trati by měl být obnoven. Chceme dát s dalšími starosty dohromady alespoň stejnou částku jako loni a požádat Ústecký kraj o dotaci na provoz,“ sdělil starosta. Pravidelná doprava skončila na trati v roce 2007. Kraj kvůli ztrátovosti neobjednal vlaky.

Autor: Martin Klimeš

24.4.2010 VSTUP DO DISKUSE 11
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
6

Od roku 2007 ubývá žen, které berou antikoncepci

Motorizovaný surf – JetSurf

Motorový surf z Moravy dobyl svět, výroba se blíží továrnám formule 1

Desátek už nestačí. Církvi mají pomoci vyšší příspěvky od farníků

Církvím v Česku sice začal stát v posledních letech vracet majetek, který jim od padesátých let minulého století zestátňoval komunistický režim, ale na druhou stranu nyní církvím postupně klesají státní příspěvky určené na jejich chod a dále budou klesat až k nule.

Fašistický převrat měl začít v Brně. Cíl? Totalitní stát podobný Itálii

Brno - Čtyřiaosmdesát let uplynulo v neděli od neúspěšného pokusu o fašistický převrat v brněnských Židenicích. Událost si na místě připomenou lidé v prvorepublikových uniformách.

Historici bojují za Transgas, žádají ministra o pomoc

Historikové umění z vysokých škol protestují proti kroku ministerstva kultury, které odmítlo prohlásit budovy bývalého Transgasu v Praze za kulturní památku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies