VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Jízda vlakem RegioJet přilákala davy

Ústí nad Labem, Děčín – Žluté vlaky přivezly na železnici do Ústeckého kraje jaro. Souprava Desiro bude cestující vozit za jednotné zpáteční jízdné 5 Kč.

24.4.2010 11
SDÍLEJ:
Fotogalerie
14 fotografií

RegioJet, dceřiná společnost Student agency, představila žlutý vlak, který bude o víkendech jezdit na Kozí dráze.Foto: DENÍK/ Martin Klimeš

Konkurence Českých drah je na kolejích. Do Ústí se žlutou nablýskanou soupravou Siemens Desiro přijeli svézt lidé ze širokého okolí.

„Ten vlak znám, ale stejně jsem byl zvědavý,“ vyprávěl Josef Bígl, který se na reklamní vlak přijel podívat až z Chrastavy. Pravidelný provoz vlaků RegioJet, dceřiné společnosti Student Agency, by prý na kolejích uvítal. „Konkurence je dobrá, ceny pak mohou být nižší,“ přemýšlel Josef Bígl.

Vlak RegioJetu v pátek na ukázku vyjel na trať Ústí – Děčín. V sobotu vyráží na Kozí dráhu mezi Děčínem a Krupkou, kde bude cestující vozit dva víkendy. Ve všedních dnech pak bude spojovat Ústí s Litvínovem.

Zvědavost i strach

„S Českými drahami jsem spokojená, takže ke konkurenci nevidím důvod,“ řekla naopak Ústečanka Milena Kratochvílová.
Vlak je podle ní hlučnější než souprava City Elefant, kterou s Českými drahami občas jezdí do Prahy.
Majitel Student Agency Radim Jančura vysvětlil, že se jedná o dieselovou soupravu. „Kdyby šlo o příměstské vlaky, jakými jsou City Elefanty, byla by souprava elktrifikovaná a také tišší. Kozí dráha není k tomu upravená,“ upozornil Jančura.

Za pětikorunu

Souprava Desiro bude cestující vozit za jednotné zpáteční jízdné 5 Kč. „Víme, že mnoho lidí má zakoupené zvýhodněné jízdenky, takže nechceme, aby platili dvakrát,“ řekl k ceně šéf Student agency. Dodal, že když už za pronájem vlaků společnost zaplatí deset milionů, mohou cestující svézt za pár korun.

Prohlédnout si vlak byl i starosta Telnice, přes kterou Kozí dráha vede, Jaroslav Doubrava. „Stále trváme na tom, že provoz na trati by měl být obnoven. Chceme dát s dalšími starosty dohromady alespoň stejnou částku jako loni a požádat Ústecký kraj o dotaci na provoz,“ sdělil starosta. Pravidelná doprava skončila na trati v roce 2007. Kraj kvůli ztrátovosti neobjednal vlaky.

Autor: Martin Klimeš

24.4.2010 VSTUP DO DISKUSE 11
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Komerční banka

Přechod k jiné bance bude od března snazší

Ilustrační foto.
6 10

Nemocnice se propadají do dluhů. Bez injekcí z krajů by neměly na provoz

Obejít EET? Každá sedmá provozovna na Královéhradecku porušila zákon

Neodeslání údajů či nevystavení účtenky. To byly nejčastější prohřešky podnikatelů u elektronické evidence tržeb (EET), na které přišli kontroloři z Finančního úřadu. Ti od prosince do poloviny února udělali 220 kontrol a zjistili 30 pochybení.

Filipínští islamisté sťali uneseného Němce, nedostali výkupné

Filipínská teroristická skupina Abu Sayyafa zavraždila sedmdesátiletého německého rukojmího, což ukazuje dnes zveřejněný videozáznam činu. Smrt svého občana potvrdila a odsoudila vláda v Berlíně. Filipíny označily zločin za barbarský. Muže radikální islamistická organizace unesla loni v listopadu, když se plavil kolem jednoho z ostrovů na jihozápadě Filipín. Jeho devětapadesátiletá partnerka přišla o život už při únosu.

Ženy podezřelé ze smrti Kim Čong-nama budou obviněny z vraždy

Malajsijský prokurátor dnes oznámil, že dvě ženy zadržené kvůli smrti bratra severokorejského prezidenta Kim Čong-nama budou ve středu obviněny z vraždy. Kim Čong-nama 13. února zabil na letišti v Kuala Lumpouru nervový plyn VX.

Dva měsíce nemoci už vás nezničí. Nemocenská by se měla zvýšit

Dlouhodobě nemocným by v příštím roce mohla stoupnout nemocenská. Zatímco nyní dostávají od 15. dne nemoci dávky ve výši 60 procent vyměřovacího základu bez ohledu na délku choroby, vláda včera navrhla, aby dávky od druhého a poté i od třetího měsíce dlouhodobé nemoci vzrostly. Po měsíci stonání by tak zaměstnanci měli nově dostávat 66 procent vyměřovacího základu, od dvou měsíců dokonce 72 procent.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies