Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kraj podpořil západní část severního obchvatu

Opava - Krajští zastupitelé schválili Opavě peníze na vypracování dokumentace. Poskytnutá dotace urychlí práce na západní části severního obchvatu města.

7.4.2011
SDÍLEJ:

Mapka znázorňují polohy a řešení jednotlivých částí severního obchvatu města.Foto: Sdružení pro výstavbu komunikací I/11 a I/57

Osud rychlostní jedenáctky mezi Ostravou a Opavou je pořád nejistý. Částečně dobrá zpráva je, že Moravskoslezský kraj přiznal Opavě dotaci ve výši 6 350 000 korun, určenou k vypracování dokumentace pro územní rozhodnutí.

Město při podání žádosti úzce spolupracovalo se Sdružením pro výstavbu komunikace I/11-I/57. „Rozhodnutí zastupitelstva kraje poskytnout dotaci na dokumentaci pro územní rozhodnutí na západní část severního obchvatu města jednoznačně vítáme,“ říká předsedkyně sdružení a náměstkyně opavského primátora Pavla Brady (SOS pro Opavu).

Věří, že tímto krokem se práce na této části severního obchvatu města podstatným způsobem urychlí Klíčové dopravní stavby v Moravskoslezském kraji musí být projekčně připravené. „Jednoznačně deklarujeme, že nám dopravní situace v Opavě není lhostejná a hodláme ji ve spolupráci s městem i Sdružením pro výstavbu komunikace I/11-I/57 řešit,“ říká náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje Miroslav Novák (ČSSD).

„Vycházíme státu jednoznačně vstříc. Uvítali bychom, kdyby vstřícné kroky k našemu kraji začalo činit i Ministerstvo dopravy ČR,“ konstatuje náměstek Novák s jasně zřetelnou výtkou.

Co bude dál? Po uzavření smlouvy o dotaci začne statutární město Opava ve spolupráci s Ředitelstvím silnic a dálnic zpracovávat podmínky pro výběr zpracovatele dokumentace. „Chtěli bychom, aby dokumentace pro územní rozhodnutí byla zpracovaná nejpozději do konce roku 2012. Pak by mohlo být zahájeno územní řízení,“ dodává tajemník Sdružení pro výstavbu komunikace I/11-I/57 Martin Dostál.

Východní část severního obchvatu je připravená k realizaci. V současné době se dokončuje výkup pozemků a průběžně jsou vydávána stavební povolení. Na západní část obchvatu je zatím zpracovaná technická studie. Obě stavby severního obchvatu mohou být s ohledem na stav jejich připravenosti prováděné samostatně. Důležitou roli hraje jejich technická a finanční náročnost.

Autor: Jitka Hrušková

7.4.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Češi jsou ve srovnání s Evropany ranní ptáčata

Ilustrační foto.
15

Jaké budou moderní sklady? Plné robotů a 40 metrů vysoké

Autistů přibývá. Terapii musí rodiče platit sami

Rvalo mi to srdce, vzpomíná na období před dvěma lety Magdaléna Čížková. Její dcera Markétka byla dlouho vysněným dítětem, které dělalo rodině jen radost. Zvládala první slova, vesele ukazovala předměty, rozpoznávala zvířátka. Jenomže pak přišel zlom. „Najednou jako by nám oslepla a ohluchla,“ popisuje maminka.

Zdravotnictví čeká velký třesk. Síť nemocnic prořídne

Nic podobného se prozatím žádnému z českých ministrů nepodařilo, přestože si to všichni přáli: koncentrovat lékařskou péči do velkých nemocnic. Zrušit část malých špitálů nebo je změnit na léčebny dlouhodobě nemocných je totiž politická sebevražda.

Geolog: Sesuvy na trase přes České středohoří nikdy hrozit nepřestanou

Posudky geologické služby v 90. letech umístění dálnice právě sem zásadně zamítaly. Zároveň navrhovaly mnohem bezpečnější řešení. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení