VYBERTE SI REGION

Kraj podpořil západní část severního obchvatu

Opava - Krajští zastupitelé schválili Opavě peníze na vypracování dokumentace. Poskytnutá dotace urychlí práce na západní části severního obchvatu města.

7.4.2011
SDÍLEJ:

Mapka znázorňují polohy a řešení jednotlivých částí severního obchvatu města.Foto: Sdružení pro výstavbu komunikací I/11 a I/57

Osud rychlostní jedenáctky mezi Ostravou a Opavou je pořád nejistý. Částečně dobrá zpráva je, že Moravskoslezský kraj přiznal Opavě dotaci ve výši 6 350 000 korun, určenou k vypracování dokumentace pro územní rozhodnutí.

Město při podání žádosti úzce spolupracovalo se Sdružením pro výstavbu komunikace I/11-I/57. „Rozhodnutí zastupitelstva kraje poskytnout dotaci na dokumentaci pro územní rozhodnutí na západní část severního obchvatu města jednoznačně vítáme,“ říká předsedkyně sdružení a náměstkyně opavského primátora Pavla Brady (SOS pro Opavu).

Věří, že tímto krokem se práce na této části severního obchvatu města podstatným způsobem urychlí Klíčové dopravní stavby v Moravskoslezském kraji musí být projekčně připravené. „Jednoznačně deklarujeme, že nám dopravní situace v Opavě není lhostejná a hodláme ji ve spolupráci s městem i Sdružením pro výstavbu komunikace I/11-I/57 řešit,“ říká náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje Miroslav Novák (ČSSD).

„Vycházíme státu jednoznačně vstříc. Uvítali bychom, kdyby vstřícné kroky k našemu kraji začalo činit i Ministerstvo dopravy ČR,“ konstatuje náměstek Novák s jasně zřetelnou výtkou.

Co bude dál? Po uzavření smlouvy o dotaci začne statutární město Opava ve spolupráci s Ředitelstvím silnic a dálnic zpracovávat podmínky pro výběr zpracovatele dokumentace. „Chtěli bychom, aby dokumentace pro územní rozhodnutí byla zpracovaná nejpozději do konce roku 2012. Pak by mohlo být zahájeno územní řízení,“ dodává tajemník Sdružení pro výstavbu komunikace I/11-I/57 Martin Dostál.

Východní část severního obchvatu je připravená k realizaci. V současné době se dokončuje výkup pozemků a průběžně jsou vydávána stavební povolení. Na západní část obchvatu je zatím zpracovaná technická studie. Obě stavby severního obchvatu mohou být s ohledem na stav jejich připravenosti prováděné samostatně. Důležitou roli hraje jejich technická a finanční náročnost.

Autor: Jitka Hrušková

7.4.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Americký velvyslanec Andrew Schapiro
19 6

Schapiro v pátek skončí ve funkci, jeho rodina zůstane v Praze

TK k projektu registru smluv probíhala 16. ledna v Praze. Na snímku Michal Bláha, Hlídač smluv.
EXKLUZIVNĚ
29 26

Autor Hlídače smluv pomůže Horáčkovi s prezidentskou kampaní

Orkán Kyrill před deseti lety ničil i zabíjel

Vichr, který se v lednu 2007 prohnal celou Evropou, po sobě zanechal spoušť.

Sobotka je nakloněn pomoci krajům při zvyšování mezd řidičů

Praha - Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) je nakloněn tomu, aby vláda pomohla krajům při financování růstu mezd řidičů linkových autobusů. Sobotka to dnes řekl po jednání s hejtmany. Místopředseda Asociace krajů a liberecký hejtman Martin Půta (STAN) premiérovu garanci vítá a věří, že se výsledky dnešního jednání projeví již v únorových mzdách řidičů. Příští týden Sobotka předloží problém koaliční radě. Nařízení o zvýšení mezd řidičů od letošního ledna schválila vláda.

Češi mají stále nejnižší nezaměstnanost v celé EU. Firmy ale krvácejí

Nejaktuálnější čísla z Eurostatu potvrzují, že Česko zůstává s 3,7 procent zemí s nejnižší mírou nezaměstnanosti v Evropské unii. A to před Německem a Maďarskem. Z evropských států mimo EU je na tom lépe jen Island, naopak nejhůře Řecko a Španělsko. To, co lze na jednu stranu vnímat jako výrazný český úspěch, je na druhou možno považovat i za hrozbu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies