VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kvůli povodni jsou na Jesenicku tratě mimo provoz

Jesenicko - Železnice na Jesenicku je po krátkém provizorním spuštění opět mimo provoz. Nyní je znovu neprůjezdná trasa od Žulové přes Tomíkovice, Bernartice až do konečné stanice v Javorníku. Vlaky nejezdí ani po odbočce z Velké Kraše do Vidnavy.

8.8.2009
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Aleš Vaníček

Správa železniční dopravní cesty odstartovala kompletní opravu povodní postižených tratí. Pro cestující zajistila náhradní autobusovou dopravu.

Jen pár dní po povodních, které pohřbily koleje pod tunami písku, se dělníkům podařilo několik kilometrů železnice na krátkou dobu zprovoznit. Živel ale napáchal takové škody, že Správa železniční dopravní cesty musela opět uzavřít úsek protínající severní část Jesenicka.

Hlavní trať je sjízdná

Sjízdná zůstala hlavní trať od Lipové-lázní do Jeseníku a odtud do Mikulovic a Zlatých Hor. Vlaky nyní jezdí i z Lipové-lázní přes Vápennou do Žulové. V této stanici ale svítí červená. „Podloží je špatné. Vše se musí odbagrovat, navézt nová vrstva a dát do pořádku koleje,“ řekl Antonín Sedlář, mistr společnosti Tomiremont, která pracuje ve stanici Žulová.

Celá severní spojka regionu má být podle mluvčího Správy železniční dopravní cesty Pavla Haly sjízdná do konce prázdnin tak, aby se začátkem školního roku mohli pasažéři opět využívat železniční dopravu.

Průjezdné mají být i Bernartice, které povodeň zasáhla nejvíce. Voda tady koleje doslova pokroutila a trasu s několika mosty poničila tak, že se sem měly vlaky podle původních odhadů vrátit až za několik let.

Práce půjdou rychle

„Měli jsme štěstí na dodavatele. Podmínkou opravy v dalším úseku za Žulovou je obnova opěrné zdi u železniční stanice Žulová. Následně bude moci na koleje vjet těžká strojová technika a pak už půjdou práce rychle,“ řekl Pavel Halla.

Cestující, kteří jsou zvyklí využívat železnici, se musejí spoléhat po dobu oprav na náhradní autobusovou dopravu. „Hned po povodních jezdily jen mikrobusy, nyní jsme zajistili autobusy. Vše se snažíme přizpůsobit normálnímu stavu,“ uvedla mluvčí Českých drah Kateřina Šubová.

Do Jeseníků se tak podle jejich slov mohou vydat i cyklisté. „Je dohoda, že řidič vezme dvě až tři kola. Větší skupina kolařů se ale musí nahlásit předem. Připravíme pro ně speciální spoj,“ dodala Šubová.

Autor: Danuše Krčová

8.8.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Útok před britským parlamentem
AKTUALIZUJEME
18 10

Teror před britským parlamentem: Útočník čtyři lidi zabil a 40 zranil

Ilustrační foto.
29

EET a fitness: trenéry čeká existenční dilema, zákazníky fronty

Zrychlí stavby? Politici chtějí vyšachovat ekology i spolky

Kuňkání žab zřejmě ještě více než dnes zanikne v hluku stavebních strojů. Důvod? Výhrady, které ke stavbám vyjadřují ekologové či různé občanské spolky, už brzy úřady nebudou tolik poslouchat. Připravit je o slovo může chystaná novela zákona o posuzování vlivů na životní prostředí (tzv. EIA), která má omezit možnost vyjadřovat se tak jako dosud k chystaným velkým stavbám, jako jsou dálnice nebo továrny.

Katastrofa: Zelenina zdražila!

„Brutální zdražení potravin." „Salátová krize!" „Zákazníci zuří: Zelenina je moc drahá!" „Oběti letošní zimy: okurky, cukety, ledový salát." Češi jsou od počátku roku zásobováni katastrofickými zprávami o tom, jak letos zdražuje zelenina. Jeden by snad začal okopávat zanedbaný záhumenek či navezl na balkon pytle plné hlíny, aby si mohl vypěstovat pár rajčátek a nějakou tu okurku.

Poruchy spánku trápí stále více dětí. Mohou za to i chytré telefony

Ráno nedokážou vstát z postele a ze školy nosí horší známky. Neporadí si s běžným výkladem, který nedoprovází obraz. Ordinace dětských neurologů se stále častěji plní školáky, kteří jsou unavení a neudrží pozornost. Důvod je jednoduchý: české děti trpí poruchami spánku. Ty jim způsobují mobily a tablety.

Spíme málo. Trpíme proto nadváhou a depresemi

Spánek? Na ten jsem dlouho neměla čas, přiznává osmatřicetiletá manažerka Lenka Procházková. Snažila se totiž stihnout úplně všechno – práci si nosila domů, děti dirigovala hlavně přes telefon, k tomu se starala o nemohoucí rodiče. Během pracovního týdne strávila v posteli sotva pět hodin denně. Někdy musely stačit i čtyři hodiny. Dokud nepřišel zvrat.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies