VYBERTE SI REGION

Lanovka na Sněžku: BAK a italský Leitner

Pec pod Sněžkou – V krkonošském středisku je rozhodnuto. Lanovou dráhu na nejvyšší český vrchol by mělo postavit sdružení pod názvem Lanovka Sněžka.

30.6.2011
SDÍLEJ:

Ilustrační foto - SněžkaFoto: DENÍK/Aleš Vaníček

Sdružení tvoří trutnovská stavební firma BAK a italský odborník na lanovkářskou technologii, firma Leitner. Verdikt vynesli zastupitelé.

„Sdružení nabídlo ze tří uchazečů nejnižší cenu, a to 299 milionů korun bez DPH,“ uvedla pro ČTK jako důvod rozhodnutí Lenka Dvořáková ze společnosti Dabona. Ta projekt nové lanovky pro Pec pod Sněžkou zajišťuje.

Dalšími uchazeči v druhém tendru o stavbu lanovky byly Eurovia CS a firma Chládek a Tintěra Pardubice. Pokud verdikt nezkomplikují nějaké námitky a dojde k podpisu smlouvy mezi zadavatelem a vítězi tendru na stavbu dráhy, začnou práce už 1. září. Protože půjde zpočátku o činnosti, které nevyžadují ukončení provozu současné, šedesát let staré dvousedačky, mohla by jezdit ještě do podzimu příštího roku.

Odhadovaná hodnota stavby je 330 milionů korun bez DPH, Pec má na stavbu evropskou dotaci 230 milionů. V podmínkách stojí, že nová lanovka má jet nejpozději 30. června 2014.

Vzhledem k náročnosti stavby v náročném a nepřístupném terénu a díky nejistým klimatickým podmínkám se letos na jaře Pečtí rozhodli posunout původní termín dokončení stavby z 30. září 2013 na 31. března 2014. „Jde o to, aby v roce 2013 byl maximálně možný prostor pro letecký transport. Podle původního záměru se stavba měla předávat v devátém měsíci, ale raději podzim obětujeme, aby byla dostatečná rezerva,“ zdůvodnil již koncem května pro Deník starosta Pece pod Sněžkou Alan Tomášek a dodal, že pokud by bylo počasí příznivé, je možné předat stavbu dříve.

Nová lanovka umožní pasažérům jízdu v uzavřené čtyřmístné kabině. Nastupovat do ní budou v dolní stanici , která se ze současného umístění posune blíže do města, a to k parkovišti u chaty Lesovna. Mezistanice na Růžové hoře a výstupní místo na Sněžce zůstanou tam, kde jsou. Díky nové technologii a uzavřeným kabinkám bude lanová dráha lépe odolávat silnému větru a dá se předpokládat, že nebude tak často omezen její provoz jako nyní. Kapacita zůstane stejná jako dosud, a to 250 lidí za hodinu. Zadavatelé tak respektovali jeden z hlavních požadavků ochranářů krkonošské přírody.

Autor: Jana Mudrová

30.6.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Babiš: Jsem manažer obyvatel této země a mám co nabídnout

Spuštění první fáze EET i snahy o zavedení různých výjimek udaly tón veřejné debatě končícího týdne. Kromě toho byl přijat zákon o střetu zájmů, který bude mít pro Andreje Babiše dalekosáhlé důsledky. Není divu, že během rozhovoru občas křičel, odbíhal pro různé materiály a maily od občanů, kroutil hlavou, ale také se srdečně smál. I když tvrdí, že je naštvaný, hlavně na Bohuslava Sobotku, evidentně je odhodlaný poprat se o vítězství ve volbách a další čtyři roky vést zemi.  

Martin Svoboda: Za jedovatý alkohol má být potrestán výrobce, ne prodejce

/ROZHOVOR/ Když v září 2012 pacient havířovské nemocnice řekl lékařům, že oslepl po vypití alkoholu, který koupil jeho bratr ve stánku pod náměstím TGM v Havířově-Šumbarku, byl to stánek, kde byl provozní Martin Svoboda a kde šťárou policie, hygieniků a celníků začala metylová kauza, která zasáhla celou republiku a dokonce překročila její hranice.

Muž, který postupně přestává ovládat své nohy a ruce: Chci žít naplno

Pracuje jako právník a každý den několik hodin cvičí, aby kvůli své nemoci neskončil nehybný na lůžku. Bojuje, a přes všechny obtíže s postupující ztrátou hybnosti rukou a nohou, které mu způsobuje nemoc nazvaná Charcot-Marie-Tooth (C-M-T), považuje svůj život za šťastný.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies