VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Legerova ulice v Praze: návrat do čtyř pruhů

Praha 2 - Odpůrci se mohou pomalu začít radovat. Zastánci budou muset zřejmě přijít s dalšími argumenty. Řeč je severojižní magistrále v Legerově ulici. Zde je silnice od loňského března zúžena ze čtyř jízdních pruhů na tři. Nyní by se měla opět vrátit do původního stavu.

6.2.2010 1
SDÍLEJ:

Kolony v Legerově ulici v Praze.Foto: DENÍK/Vít Šimánek

Pražský deník má k dispozici oficiální dokument technické správy komunikací hlavního města (TSK), který provedl v Legerově ulici podrobné šetření a návrat do původního stavu doporučuje. „Na základě výsledků šetření TSK, útvaru dopravního inženýrství a vyhodnocení předložených studií městských částí Prahy 2 a 4 doporučujeme uvést Legerovu ulici do původního stavu, tedy odstranit betonové bloky zužující provoz do tří jízdních pruhů,“ píše se ve zprávě.

Ta má posloužit jako podklad pro další postup magistrátu, který o případném zachování či rozšíření počtu pruhů rozhodne. Provoz v Legerově ulici je totiž stále veden jako zkušební.

Vedení Prahy 2, které o zklidnění magistrály na svém území usiluje mnoho let, ale návrat do původního stavu odmítá. „Zpráva TSK přece mimo jiné říká, že po zúžení se stav zásadním způsobem nezměnil, tak se nemusíme vracet o krok zpět,“ reagovala starostka Prahy 2 Jana Černochová (ODS).

V případě rozšíření bude Praha 2 určitě protestovat proti rozhodnutí. „Tato lokalita si rozhodně zaslouží revitalizaci. Uvažovali jsme o tom, že bychom v tom volném pruhu vysadili nějakou zeleň, nebo by mohl být využit pro cyklisty či jako odstavná plocha. Možností je mnoho, ale rozšíření nepovažuji za řešení,“ pokračovala starostka Černochová.

Průzkumy v dopravě

Jak se vlastně změnila dopravní situace na magistrále, zjišťovala TSK. Provedla průzkumy v březnu 2009 před zúžením a poté v dubnu a květnu, když byl už provoz jen ve třech pruzích.

Pro sledování plynulosti dopravy bylo použito vozidlo, které měřilo cestovní dobu ve třech lokalitách, na magistrále a objízdných trasách. Zúžení Legerovy se na celkovém objemu dopravy nijak neprojevilo, ani to nebylo možné, protože ve směru od Nuselského mostu jsou ulice a křižovatky vytížené na maximum.

#nahled|http://g.denik.cz/63/b1/praha_legerova_graf_denik-630.jpg|http://g.denik.cz/63/b1/praha_legerova_graf.jpg|Dopravní situace v Praze.#

Celkově se na součtu sledovaných úseků intenzita automobilové dopravy zvýšila o 3 % (+ 2 200 vozidel/24 hodin). „Veškerý nárůst byl zaznamenán na možných objízdných trasách za zúženou Legerovou ulici,“ upozorňuje zpráva TSK. Na Bělehradské se nárůst intenzity projevil v prodloužení front před světelně řízenými křižovatkami.

Zúžení Legerovy mělo za následek prodloužení délek front vozidel ve směru od ul. 5. května v průměru o cca 100 m, neboť vozidla, která dříve při čekání na zelenou stála nebo popojížděla v původním čtvrtém pruhu, se nyní rozdělila do zbývajících tří jízdních pruhů. „Právě z tohoto důvodu chceme, aby se vše vrátilo do původního stavu,“ argumentovala Žaneta Pilařová, mluvčí Prahy 4.

Za kolony může rozsáhlá výstavba

Právě čtvrtá městská část si už od začátku stěžovala, že se na jejím území po zúžení magistrály dopravní situace výrazně zhoršila. „Jenže za to si může Praha 4 sama, díky tomu že v posledních letech umožnila na svém území tak rozsáhlou výstavbu, takže teď k nim míří mnohem více lidí. Na to zúžení Legerovy ulice nemá žádný vliv,“ myslí si Jana Černochová.

Dopravě v této části magistrály by ale mohly pomoci semafory. TSK doporučuje jejich umístění na křižovatce Legerova – Wenzigova. „Tím by se vytvořil další výjezd do Vinohrad a zároveň by se tak ulevilo ulicím Anglická a Bělehradská i oběma směrům magistrály. Legerova ulice by se navíc tolik nedusila, protože by zde nestálo tolik aut,“ vysvětlila starostka, která se svým tvrzením opírá o odborné posudky.

„V současné době je první světelná signalizace ve směru z Budapešti až v historickém centru Prahy,“ doplnil místostarosta Prahy 2 Václav Vondrášek (ODS).

Autor: Lukáš Marek

6.2.2010 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Předseda hnutí ANO Andrej Babiš (vlevo) a předseda ČSSD Bohuslav Sobotka.
EXKLUZIVNĚ
14 8

Babiš vrací úder, píše poslancům. Bude jim to stačit?

Silnice ze Lhenic do Prachatic. Víc se stojí než jede.
EXKLUZIVNĚ / AKTUALIZUJEME
120

Jižní Čechy trápí sněhová kalamita, výpadky proudu i mobilních sítí

Opilý řidič kamionu jel po dálnici se třemi promile. Nemohl pak ani stát

/VIDEO/ Podivně jedoucího kamionu na dálnici D2 u Břeclavi ve směru na Brno si před pár dny všimla hlídka celníků. Kontrola potvrdila, že s řidičem není něco v pořádku. Přivolaní policisté z dálničního oddělení v Podivíně při dechové zkoušce opilému cizinci naměřili téměř tři promile alkoholu. „Čtyřicetiletý muž za volantem nebyl schopen ani sám chodit či stát, na zemi vsedě téměř usínal," popsal v pátek policejní mluvčí Pavel Šváb.

Žádost o řidičák i mimo bydliště? Snad od léta 2018

Lidé zřejmě budou moci žádat od července příštího roku o vydání řidičského průkazu nebo o jeho výměnu na jakémkoli úřadu obce s rozšířenou působností, nejen v místě trvalého bydliště jako nyní. K žádosti navíc nebudou přikládat papírovou fotografii. Novinky přinese novela poslanců z klubu TOP 09 a Starostů, kterou dnes schválila Sněmovna. Vzroste ale zároveň poplatek za vydání průkazu z nynějších 50 na 200 korun.

STEM: Nejpopulárnějším politikem je stále Babiš, Sobotka je šestý

Ministr financí a předseda hnutí ANO Andrej Babiš zůstává nejpopulárnějším politikem, i když se počet jeho příznivců od ledna snížil o procentní bod na 56 procent. Na druhém místě se drží ministr obrany Martin Stropnický (ANO) s 48 procenty. Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD), který byl v lednu třetí, se propadl s 39 procenty příznivých hodnocení na šesté místo. Vyplynulo to z dubnového průzkumu agentury STEM.

DOTYK.CZ

Hašek vysvětluje Bubníka: každý autor má svůj rukopis

Bývalý brankář a současný podnikatel Dominik Hašek obhajoval na facebookových stránkách svého nápoje Smarty Drink reklamu s nekrologem Augustina Bubníka.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies