Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Loď Beskydy zřejmě skončí

Děčín - Beskydy, přes to, že brázdí Labe více než půl století, jsou nepostradatelné nejen při haváriích, ale také při nízkých stavech vody.

8.3.2011 4
SDÍLEJ:

Na remorkéru Beskydy, který kotví v děčínském přístavišti zavlál černý prapor. Ilustrační foto.Foto: DENÍK/ Michaela Hlinková

Za pouhé dva měsíce možná zazní typický klapot remorkéru Beskydy naposledy. A to přesto, že se stále jedná o možnosti podpory ze strany státu.

„V květnu jdu do důchodu a pokud se do té doby s ministerstvem nedomluvím, loď vrátím majiteli. Přežil jsem již čtyři ministry dopravy a za deset let, co Beskydy mám, jsem se s ministerstvem nedohodl,“ říká provozovatel remorkéru Vladimír Weinlich a dodává, že měsíčně je provoz Beskyd ve stotisícové ztrátě.

Silnější loď na Labi nikdo neprovozuje

Ministerstvo dopravy mělo připraveno několik variant, ale jedna z nich již padla. „Koupě remorkéru je mimo možnosti státního rozpočtu. Jeho majitel požadoval v přepočtu deset milionů. Ale jednáme o dalších variantách,“ tvrdí mluvčí ministerstva dopravy Jakub Ptačinský a dodává, že si je ministerstvo vědomo významu Beskyd pro lodní dopravu. Jako další možné způsoby záchrany unikátní lodě vidí buď dotaci na provoz, nebo placení jednotlivých výjezdů k uvízlým lodím. To je ale pro Vladimíra Weinlicha nepřijatelné. „Přeci nemohu poslat lid domu s tím, že jim zavolám, až zase někde bude havárka,“ nelíbí se možnost placení pouze za zásahy kapitánovi Beskyd.

Beskydy, přes to, že brázdí Labe více než půl století, jsou nepostradatelné nejen při haváriích, ale také při nízkých stavech vody. „Zrovna nedávno jsme táhli soulodí, které mělo skoro čtyři tisíce tun. Kdybychom je neodtáhli, museli by nejméně polovičku nákladu odložit,“ říká Vladimír Weinlich. Beskydy mají totiž díky svému pohonu zadním kolesem oproti vrtulovým lodím výrazně nižší ponor.

O potřebnosti zachování provozu Beskyd je přesvědčeno i Ředitelství vodních cest České republiky. „Silnější loď na Labi nikdo neprovozuje a pokud by přestala jezdit, znamenalo by to značné problémy pro lodní dopravu. A to nejen v běžném provozu, ale i při mimořádných situacích,“ říká mluvčí ŘVC Václav Straka.

ČTĚTE TAKÉ:
Říční legenda vyvěsila černou vlajku

Autor: Alexandr Vanžura

8.3.2011 VSTUP DO DISKUSE 4
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Anarchisté Katarína Zezulová a Martin Ignačák před soudem v kauze údajného plánování teroristického útoku na vlak.
5 4

Nevinní? Soud osvobodil anarchisty, kteří plánovali útok na český vlak

Saddám Husajn.
DOTYK.CZ

Saddám Husajn měl jít raději na psychiatrii, místo léčby zaútočil na Írán

Tenisové superhvězdy v Praze bojují o Laver Cup. Očekávání jsou velká

/INFOGRAFIKA/ Devět dvouher, tři čtyřhry, dvanáct elitních borců. A jeden zbrusu nový a nablýskaný pohár, nesoucí jméno australské legendy Roda Lavera. Tak se dá ve zkratce popsat tenisový cirkus, který bude ode dneška do neděle bavit nabitou O2 arenu v Praze. A také až miliardu diváků po celém světě.

Chtěl mě bodnout. Václav mi zachránil život a sám o svůj přišel, ví policista

/ROZHOVOR/ Životy policistů Václava Haase a Jaroslava Humeše se osudově propojily při jedné nedělní službě, když společně vyjeli k rodinné hádce syna s otčímem do Velice na Českobudějovicku.

Podzim je tu. Dnes končí astronomické léto, dny se začnou krátit

Dnes přesně ve 22:02 středoevropského letního času začne astronomický podzim. Slunce vstoupí do znamení Vah a nastane podzimní rovnodennost. To je okamžik, kdy se střed Slunce nachází právě nad zemským rovníkem, takže rovnoměrně osvětluje obě polokoule. Díky tomu mají den a noc téměř stejnou délku.

Expremiér Austrálie čelí posměškům i útokům, odmítá homosexuální sňatky

Bývalého australského premiéra Tony Abbotta kdosi ztvárnil jako aktéra homosexuální svatby, na níž nese Abbottovu tvář "ženich" i "nevěsta". Na ženichově saku se navíc skví odznak "ano". Abbott bojoval proti legalizaci homosexuálních sňatků, o níž Australané rozhodují v referendu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení