VYBERTE SI REGION

Loď Beskydy zřejmě skončí

Děčín - Beskydy, přes to, že brázdí Labe více než půl století, jsou nepostradatelné nejen při haváriích, ale také při nízkých stavech vody.

8.3.2011 4
SDÍLEJ:

Na remorkéru Beskydy, který kotví v děčínském přístavišti zavlál černý prapor. Ilustrační foto.Foto: DENÍK/ Michaela Hlinková

Za pouhé dva měsíce možná zazní typický klapot remorkéru Beskydy naposledy. A to přesto, že se stále jedná o možnosti podpory ze strany státu.

„V květnu jdu do důchodu a pokud se do té doby s ministerstvem nedomluvím, loď vrátím majiteli. Přežil jsem již čtyři ministry dopravy a za deset let, co Beskydy mám, jsem se s ministerstvem nedohodl,“ říká provozovatel remorkéru Vladimír Weinlich a dodává, že měsíčně je provoz Beskyd ve stotisícové ztrátě.

Silnější loď na Labi nikdo neprovozuje

Ministerstvo dopravy mělo připraveno několik variant, ale jedna z nich již padla. „Koupě remorkéru je mimo možnosti státního rozpočtu. Jeho majitel požadoval v přepočtu deset milionů. Ale jednáme o dalších variantách,“ tvrdí mluvčí ministerstva dopravy Jakub Ptačinský a dodává, že si je ministerstvo vědomo významu Beskyd pro lodní dopravu. Jako další možné způsoby záchrany unikátní lodě vidí buď dotaci na provoz, nebo placení jednotlivých výjezdů k uvízlým lodím. To je ale pro Vladimíra Weinlicha nepřijatelné. „Přeci nemohu poslat lid domu s tím, že jim zavolám, až zase někde bude havárka,“ nelíbí se možnost placení pouze za zásahy kapitánovi Beskyd.

Beskydy, přes to, že brázdí Labe více než půl století, jsou nepostradatelné nejen při haváriích, ale také při nízkých stavech vody. „Zrovna nedávno jsme táhli soulodí, které mělo skoro čtyři tisíce tun. Kdybychom je neodtáhli, museli by nejméně polovičku nákladu odložit,“ říká Vladimír Weinlich. Beskydy mají totiž díky svému pohonu zadním kolesem oproti vrtulovým lodím výrazně nižší ponor.

O potřebnosti zachování provozu Beskyd je přesvědčeno i Ředitelství vodních cest České republiky. „Silnější loď na Labi nikdo neprovozuje a pokud by přestala jezdit, znamenalo by to značné problémy pro lodní dopravu. A to nejen v běžném provozu, ale i při mimořádných situacích,“ říká mluvčí ŘVC Václav Straka.

ČTĚTE TAKÉ:
Říční legenda vyvěsila černou vlajku

Autor: Alexandr Vanžura

8.3.2011 VSTUP DO DISKUSE 4
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Americký velvyslanec Andrew Schapiro
20 6

Schapiro v pátek skončí ve funkci, jeho rodina zůstane v Praze

TK k projektu registru smluv probíhala 16. ledna v Praze. Na snímku Michal Bláha, Hlídač smluv.
EXKLUZIVNĚ
29 26

Autor Hlídače smluv pomůže Horáčkovi s prezidentskou kampaní

Orkán Kyrill před deseti lety ničil i zabíjel

Vichr, který se v lednu 2007 prohnal celou Evropou, po sobě zanechal spoušť.

Sobotka je nakloněn pomoci krajům při zvyšování mezd řidičů

Praha - Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) je nakloněn tomu, aby vláda pomohla krajům při financování růstu mezd řidičů linkových autobusů. Sobotka to dnes řekl po jednání s hejtmany. Místopředseda Asociace krajů a liberecký hejtman Martin Půta (STAN) premiérovu garanci vítá a věří, že se výsledky dnešního jednání projeví již v únorových mzdách řidičů. Příští týden Sobotka předloží problém koaliční radě. Nařízení o zvýšení mezd řidičů od letošního ledna schválila vláda.

Češi mají stále nejnižší nezaměstnanost v celé EU. Firmy ale krvácejí

Nejaktuálnější čísla z Eurostatu potvrzují, že Česko zůstává s 3,7 procent zemí s nejnižší mírou nezaměstnanosti v Evropské unii. A to před Německem a Maďarskem. Z evropských států mimo EU je na tom lépe jen Island, naopak nejhůře Řecko a Španělsko. To, co lze na jednu stranu vnímat jako výrazný český úspěch, je na druhou možno považovat i za hrozbu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies