Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Loď Beskydy zřejmě skončí

Děčín - Beskydy, přes to, že brázdí Labe více než půl století, jsou nepostradatelné nejen při haváriích, ale také při nízkých stavech vody.

8.3.2011 4
SDÍLEJ:

Na remorkéru Beskydy, který kotví v děčínském přístavišti zavlál černý prapor. Ilustrační foto.Foto: DENÍK/ Michaela Hlinková

Za pouhé dva měsíce možná zazní typický klapot remorkéru Beskydy naposledy. A to přesto, že se stále jedná o možnosti podpory ze strany státu.

„V květnu jdu do důchodu a pokud se do té doby s ministerstvem nedomluvím, loď vrátím majiteli. Přežil jsem již čtyři ministry dopravy a za deset let, co Beskydy mám, jsem se s ministerstvem nedohodl,“ říká provozovatel remorkéru Vladimír Weinlich a dodává, že měsíčně je provoz Beskyd ve stotisícové ztrátě.

Silnější loď na Labi nikdo neprovozuje

Ministerstvo dopravy mělo připraveno několik variant, ale jedna z nich již padla. „Koupě remorkéru je mimo možnosti státního rozpočtu. Jeho majitel požadoval v přepočtu deset milionů. Ale jednáme o dalších variantách,“ tvrdí mluvčí ministerstva dopravy Jakub Ptačinský a dodává, že si je ministerstvo vědomo významu Beskyd pro lodní dopravu. Jako další možné způsoby záchrany unikátní lodě vidí buď dotaci na provoz, nebo placení jednotlivých výjezdů k uvízlým lodím. To je ale pro Vladimíra Weinlicha nepřijatelné. „Přeci nemohu poslat lid domu s tím, že jim zavolám, až zase někde bude havárka,“ nelíbí se možnost placení pouze za zásahy kapitánovi Beskyd.

Beskydy, přes to, že brázdí Labe více než půl století, jsou nepostradatelné nejen při haváriích, ale také při nízkých stavech vody. „Zrovna nedávno jsme táhli soulodí, které mělo skoro čtyři tisíce tun. Kdybychom je neodtáhli, museli by nejméně polovičku nákladu odložit,“ říká Vladimír Weinlich. Beskydy mají totiž díky svému pohonu zadním kolesem oproti vrtulovým lodím výrazně nižší ponor.

O potřebnosti zachování provozu Beskyd je přesvědčeno i Ředitelství vodních cest České republiky. „Silnější loď na Labi nikdo neprovozuje a pokud by přestala jezdit, znamenalo by to značné problémy pro lodní dopravu. A to nejen v běžném provozu, ale i při mimořádných situacích,“ říká mluvčí ŘVC Václav Straka.

ČTĚTE TAKÉ:
Říční legenda vyvěsila černou vlajku

Autor: Alexandr Vanžura

8.3.2011 VSTUP DO DISKUSE 4
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Dílčí výsledky houbařských výprav Jiřího Laštůvky z uplynulého týdne.
1 4

Hlinecký houbař nanosil za týden z lesa přes tisíc hřibů

Školačka pochází údajně z městečka Pulsnitz u Drážďan
15

Mezi džihádistkami chycenými v Mosulu je i šestnáctiletá Němka od Drážďan

Zeman bude do krajů nadále jezdit, podle Ovčáčka to není kampaň

/ANKETA/ Prezident Miloš Zeman bude v návštěvách krajů od září pokračovat, nejsou součástí předvolební kampaně, míní prezidentův mluvčí Jiří Ovčáček. Zvážit cesty, případně zahrnout náklady na ně jako bezúplatné plnění do volebního limitu, by měl Zeman podle člena Úřadu pro dohled nad hospodařením politických stran a politických hnutí Jana Outlého. Zeman bude v přímé volbě usilovat o znovuzvolení, limit nákladů pro každého kandidáta je 50 milionů korun.

V Lokti zahynul mladý motokrosař

Motokrosové mistrovství světa v Lokti si vybralou krutou daň. V sobotním závodě evropského šampionátu do 85 ccm 13letý Moldavan Igor Cuharcius havaroval při dopadu svého stroje na dvojskoku z horní části okruhu.

Myslivci rozmisťovali pachové ohradníky. Ty mají zabránit migraci divočáků

/VIDEO/ Tisíce kelímků s pěnou a koncentrátem, stovky myslivců, desítky kilometrů. Tak v sobotu vypadala hranice zlínského okresu od brzkých ranních hodin.

Kláštery nabízejí poznání, odpočinek, ubytování i nové zážitky

Kláštery jako cíl výletů, seznámení s historií i nalezení chvíle klidu v uspěchaném světě prezentuje web Klášterní stezky. Vytvořili ho učitelé a studenti pražské pedagogické fakulty a zahrnuje podrobné informace o více než dvacítce klášterů v Čechách a na Moravě. Seznamuje s řeholním životem i s tím, jak církev postupně staleté objekty renovuje. Kláštery jsou stále více objevovanou skupinou památek, která láká zájemce o kulturu i milovníky technických či přírodních památek.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení